שופרסל | בלעדי

השינויים בשופרסל נמשכים: תיפרד ממשרד הפרסום גיתם

האחים אמיר ממשיכים בקיצוצים ובסבב הפרידות, ופעם – משרד הפרסום גיתם שליווה את הרשת במשך שלושה עשורים • תקציב הפרסום של שופרסל, המוערך בעשרות מיליוני שקלים, צפוי להיחתך דרמטית

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לגלובס נודע כי אחרי שלושה עשורים, שופרסל ומשרד הפרסום גיתם נפרדים. זאת במסגרת הרה-ארגון שעוברת רשת קמעונאות המזון מאז הפיכתם של האחים שלומי ויוסי אמיר לבעלי הבית ברשת, ולמנכ"לים משותפים. 

שווי שופרסל זינק ב-50%: "האחים אמיר הופתעו מעוצמת ההתייעלות שניתן להשיג"
ניתוח | בעולם חברות מורידות מחירים, בישראל הן מעלות אותם שוב ושוב
נוקד הפכה לבעלת עניין בשופרסל: שווי החזקותיה - 362 מיליון שקל 

תקציב הפרסום של שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, הוא מהמשמעותיים ביותר בשוק, ומוערך בכ-60-70 מיליון שקל. בשנים האחרונות נוהל התקציב בשני משרדים: גיתם BBDO, שמלווה אותה למעלה מ-30 שנה; וגליקמן שמיר סמסונוב, שהחליף את אדלר חומסקי לפני כשנתיים. כעת נפרדת שופרסל מגיתם, בעוד גליקמן שמיר סמסונוב לא קיבל הודעת פרידה דומה.

צמצום תקציב הפרסום

נציין כי מאז פרוץ המלחמה, לא עלו לאוויר כמעט קמפיינים חדשים של הרשת, כולל בחג הפסח, שבו באופן מסורתי שופרסל הייתה משקיעה בקמפיינים גדולים. למעשה, מאז כניסתם של האחים אמיר ירדו תקציבי הפרסום בעשרות אחוזים, ולפי הערכות השוק מדובר בהחלטה ארוכת טווח לגבי אסטרטגיית הפרסום. 

קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
 קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

המהלך בא לאחר שלפני כחודש החליטו בעלי השליטה החדשים, האחים יוסי ושלומי אמיר, להיפרד גם מהדובר הוותיק של שופרסל, רני רהב, שליווה את הרשת במשך שני עשורים.

מינויים, עזיבות וחילופי תפקידים רבים

למעשה, האחים אמיר ביצעו לא מעט שינויים וחילופי תפקידים. אחרונת העוזבים היא סמנכ"לית הכספים איילת צור שהודיעה על עזיבתה השבוע. לפניה עזבו, בין היתר, טלי תובל, סמנכ"לית התקשורת התאגידית, שמאז מונתה לסמנכ"לית תקשורת וממשל תאגידי בבזק; עינת מנחם-אמיתי, סמנכ"לית משאבי האנוש וחברת ההנהלה; שי ורדי, סמנכ"ל מערכות מידע; ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק ברשת, ואורן הוד, מנכ"ל שופרסל נדל"ן. בנוסף פוטרו כמאה עובדים.

במקביל החלו האחים אמיר בשורת מינויים. בין היתר מינו שני משנים למנכ"ל, רעות רפאלי-כהן מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש, אלה ברין מונתה לסמנכ"לית סחר ותום יונאי מכהן בתפקיד סמנכ"ל תקשורת וחדשנות.

משופרסל נמסר בתגובה: "כחלק מבחינת הצרכים של שופרסל, כמו סוגיות נוספות, גם במחלקת השיווק יתקבלו החלטות רק לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא".

מגיתם נמסר בתגובה: "שופרסל וגיתם עובדים יחד עשרות שנים. גיתם גאה בתרומתה לפיתוחה של שופרסל וצמיחתה. אנו אוהבים את שופרסל ובטוחים שנשוב לעבוד עמה בעתיד".