גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבוסטון לישראל: ההייטקיסטים שמסייעים לסטארט־אפים במלחמה

שורה של מנהלים ישראלים בארה"ב חברו לעמותת יוצאי ממר"ם, גייסו 100 מנטורים, והשיקו את יוזמת "יזם בוסטון" ● לדבריהם, "אנחנו מסייעים בהאצת תהליכים עסקיים שיכלו לקחת שנים" ● ישראל מתגייסת

יוסי מלמד, מיכל קימלדורפר רבינוביץ', ד''ר יפעת לביא / צילום: עידן מרזוק, פרטי
יוסי מלמד, מיכל קימלדורפר רבינוביץ', ד''ר יפעת לביא / צילום: עידן מרזוק, פרטי

 

לאחר מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר חשה ד"ר יפעת לביא, ממייסדי קת'וורקס שחתמה על עסקת רכישה עם מדטורניק לפני שנתיים, צורך עז להתגייס עבור סטארט-אפים ישראלים. כיזמת הפעילה באקו סיסטם של ההייטק הישראלי זה 25 שנה, היא הבינה שהם זקוקים לסיוע מיידי. לכן החלה לפנות למכרים מקהילת ההייטק בבוסטון, במטרה לסייע במימון, חיבורים עסקיים ותחומים טכנולוגיים.

ישראל מתגייסת | איך מסייעים לבני משפחה של חטופים להתמודד עם הקושי הנפשי
ישראל מתגייסת | "כל העיניים עליהן": היוזמה לשחרור החטופות בתגובה לקמפיין הפלסטיני
ישראל מתגייסת | סטודנטים הישראלים והזרים שהופכים לשגרירי הסברה של ישראל

בין היתר, היא פנתה לירון נאור, איש הייטק ותיק שחי בבוסטון, ולמיכל קימלדורפר רבינוביץ', שבשני העשורים האחרונים משמשת כסמנכ"לית משאבי אנוש בחברות הייטק גדולות, ולמכר נוסף שהשתחרר לאחרונה מהצבא אחרי תפקיד בכיר בתחום הטכנולוגי, ויחד הקימו את "יזם בוסטון".

"מכיוון שלא יכולנו לצאת לשטח לעזור, החלטנו לייצר אימפקט בצד הכלכלי", מספרת קימלדורפר רבינוביץ'. "הבנו שאנחנו נמצאים בעיר שיש בה אקו סיסטם גדול מאוד, וההשפעה על הנטוורקינג של העסקים פה יכול מאוד להאיץ תהליכים עסקיים, שאחרת היו יכולים לקחת לישראלים חודשים, אפילו שנים.

"היינו זקוקים לשותף ישראלי, וחברנו ליוסי מלמד, ראש עמותת בוגרי ממר"ם, שהוציאה קול קורא לסטארט-אפים. את המחזור הראשון השקנו בינואר והוא נמשך עד אפריל, ואנחנו נערכים להוציא לפועל עוד מחזורים עם סטארט-אפים נוספים, לאו דווקא מהעמותה".

"מעריכים את החדשנות"

עד כה גייסו "יזם בוסטון" כ-100 מנטורים מהאקו סיסטם בבוסטון, שמסייעים להם בהתנדבות. מדובר במנטורים המכהנים כמנכ"לים וסמנכ"לים, והם בעלי ידע וניסיון רב בעבודה מול חברות אמריקאיות, כך שהמפגש עמם מסייע לסטארט-אפים באופן משמעותי.

לאחר החיבור הראשוני בין סטארט-אפ למנטורים, ממופים הצרכים והנקודות שבהן המנטורים יכולים לסייע. "זה יכול להיות היכרות עם לקוחות פוטנציאלים או ספקים שיכולים להאיץ תהליכים משמעותיים, והבנה כיצד לשפר יחסים עם הבורד, משקיעים או גופים שלישיים", מסבירה קימלדורפר רבינוביץ'.

"צריך להבין שיש הבדל בין ההתנהלות בחו"ל לבין ישראל, ולא כולם יודעים לעשות את הקפיצה הענקית הזו ולהתמודד עם הסערות מסביב", מדגישה לביא. "יש מנטורים שחיברו אנשים לדיזיין פרטנרס או לקוחות פוטנציאלים, וחסכו להם שנה וחצי של המתנה. תוך שבועות בודדים הם קיבלו את הכניסה עם פידבק והמלצה חמה".

ב"יזם בוסטון" עובדים על תוכניות נוספות במטרה לסייע לסטארט-אפים ישראלים, ביניהן תוכנית לפיתוח מנהיגות בעולם הדיפ-טק, שתיבנה ככל הנראה עם אוניברסיטאות. בנוסף, הוקם צוות מתמחה בביוטק. "אנחנו מתכננים לפתוח זרוע ממוקדת עם חברות ביו לקראת כניסה לניסויים קליניים", מספרת לביא.

לדברי מלמד, "השנים האחרונות הן קשות להייטק הישראלי, ובעיקר הרצף שנוצר החל בקורונה, דרך המשבר הכלכלי העולמי, המשבר החברתי-פוליטי בישראל ועכשיו המלחמה. ההירתמות של יהודים וישראלים בבוסטון - ולא רק הם - היא מהדברים המרגשים ביותר שהיו לנו השנה.

"זה 100% רצון לעזור ליזמים, ואנחנו גאים בפיילוט הזה. מעבר לערך הגדול שהסטארט-אפים קיבלו, חיזקנו את הגשר החשוב הזה בין ישראל לאקוסיסטם בבוסטון".

בצל גלי האנטישמיות הגואה והדיווחים המגיעים מרחבי העולם, הם מסיימים את השיחה עם מסר מעודד. "אנחנו רואים המון רצון טוב מהסביבה", מציינת קימלדורפר רבינוביץ'. "יש המון פרופסורים שיודעים להעריך את החדשנות הישראלית, ולא רוצים לאבד אותה. עד היום לא היה אף ארגון שפנינו אליו, שלא הביעו עניין. יש הבדל בין מה שקוראים בעיתונות לבין מה שקורה באמת".

"חוויה מתגמלת ומעוררת"

אחד מהמנטורים ב"יזם בוסטון" הוא יורן בר, יזם ומנכ"ל לשעבר של Beaconcure שפיתחה עם פייזר מערכת AI ייחודית לניסויים קליניים. "שמחתי להצטרף למיזם ולתמוך בגל החברות הישראליות שמגיע לארה"ב, בדגש על סטארטפים עם טכנולוגיה עמוקה שמצריכה התכווננות לשוק האמריקאי", הוא אומר. "הפלטפורמה ש'יזם בוסטון' יצר מאפשרת לחבר בין ניסיון ונטוורק לבין צורך קיומי שיש לחברות צעירות בשלב שהן נמצאות, להגדיל את הסיכוי ולהקטין את הסיכון בזמן החדירה היקרה לשוק.

יורן בר / צילום: באדיבות המצולם

"הסטארט-אפ שסייעתי לו כמנטור עוסק באימות תוצאות של מערכות Gen AI והתאמה למידע הארגוני. עזרתי להם בפיתוח אסטרטגיית גישה לשוק (GTM), הנגשה ללקוחות פוטננציאליים, וסגירת סבב גיוס ההון שהיו בו. אנחנו עדיין בקשר מתמשך ודוחפים את החברה קדימה ללקוחות אמריקאים. ללא התוכנית סביר שהיה לוקח לסטרטאפ בין כשנה להגיע לאותו מקום".

מנטורים נוספים הם היזם גיא יחיאב, שלאחרונה כיהן כמנכ"ל Profitect, שנמכרה לזברה העולמית, והיום מנהל את SmartSense; ומאיה קפלן ברקאי, סמנכ"לית השיווק הגלובלי של EverC. לדבריהם, "להיות שותפים להנחיה בתוכנית יזם בוסטון הייתה חוויה מתגמלת ומעוררת. הצלחנו לנצל את המומחיות שלנו בתחומים השונים - משווק מנוסה מצד אחד ויזם סדרתי מצד שני - כדי לספק למנכ"ל של Samplead מגוון רחב של הכוונות אסטרטגיות, חזון ותמיכה בתהליך החדירה לשוק, ולעזור לו להתגבר על האתגרים שעמדו בפניו.

גיא יחיאב / צילום: מאיה יחיאב

"חקרנו את עמודי התווך המרכזיים של ערך המוצר בשוק, ניסחנו הצעות ערך, והתרכזנו בנקודות הבידול התחרותיות. דנו גם בקביעת מחירים נכונה, כדי לבדל לא על בסיס עלות אלא על בסיס ערך, תוך הדגשת הפחתת סיכון באמצעות תמחור מותאם. בנוסף, סייענו בליטוש המסרים, בהסברת ה'למה', ובחישוב השוק הכולל הפוטנציאלי (TAM) בהווה ובעתיד. מאמצים אלו הוכיחו את עצמם כמועילים ומשתלמים במשיכת לקוחות ומשקיעים חדשים".

מאיה ברקאי / צילום: Shany Kitlaru photography

דור ורדי, מנכ"ל הסטארט-אפ SampLead, שלחם במילואים ולקח חלק בפרויקט, מספר: "התחלתי את פרוייקט הליווי של יזם בוסטון ועמותת בוגרי ממר"ם, כבוגר מחזור 3 של האקסלרטור, בימים האחרונים של שירות מילואים דרמטי שהחל מיד עם פרוץ המלחמה באוקטובר. חודשים שלמים עם הרבה פעילות צבאית, וחוויות מאוד קיצוניות ותחושת שליחות אדירה. החזרה לשגרה כמנכ"ל סטארט-אפ מאוד מבלבלת, כי אתה צריך לעבור מאפס ל-100 ולהוביל חברת סטארט-אפ צעירה שחצי מהצוות היה או עדיין במילואים כמה חודשים. העבודה עם מאיה וגיא המנטורים הפכה לעוגן בלו"ז, שעושה הרבה סדר בראש ומאוד עזר לי להיכנס להילוך חזק בעשיה ואני רואה קשר ישיר בין העבודה איתם להצלחה שאנחנו חווים מאז. הזדמנות מדהימה לקבל ליווי ותמיכה מאנשים שיודעים על מה הם מדברים".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ארגוני המעסיקים בישראל

12 ראשי ארגוני המעסיקים בישראל חתמו השבוע על אמנה שתוקיר את פעילותם של כלל המשרתות והמשרתים במערך המילואים וכוחות הביטחון, משרתי הקבע ובני משפחותיהם.

בין הצעדים שמתחייבים ראשי הארגונים לקבל על עצמם: לא תופסק התקשרות עסקית עם עצמאית או עצמאי בעת שהם נמצאים בשירות מילואים או במהלך 30 הימים לאחר תום שירות המילואים; יש לעשות הכול על מנת להימנע מהליכי פיטורים של משרתות ומשרתי מילואים; יש לפעול ולקדם יוזמות לתמיכה וסיוע לפצועות ופצועי צה"ל; ויש לנקוט וליזום יוזמות נוספות כלפי משרתי הקבע.

את האמנה יזם דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, והיא מהווה המשך ליוזמות, הטבות והקלות שמוביל הארגון עבור המילואימניקים, וביניהם ההסכם הקיבוצי שנחתם עם ההסתדרות החדשה, שמסדיר את תנאי העסקתם של משרתי ומשרתות המילואים ובני משפחותיהם.

לדברי אמיתי, המהלך בא "מתוך הבנה כי אנו מצויים בתקופת שבה שירות המילואים צפוי להימשך ולהיות משמעותי יותר מאשר בעבר. האמנה תתווה את הדרך למעסיקים ביחסיהם עם העובדים המשרתים במילואים, וביחסם לספקים ונותני שירותים שהינם משרתי מילואים, מתוך חובה מוסרית והערכה העמוקה להירתמות ולרוח הלחימה".

ארגון לתת

ארגון לתת ערך אירוע הוקרה עבור כ-1,200 מתנדבים ומתנדבות, שותפים ובעלי עניין, אשר מאז פרוץ המלחמה חל גידול משמעותי בפעילותם. הערב הסתיים במופע של אביב גפן והתעויוט.

בשמונת החודשים האחרונים חלה החמרה של העוני בקרב המשפחות החיות בחוסר ביטחון תזונתי, ולפי הארגון הצפי הוא להידרדרות של אלפי משפחות נוספות למצוקה כלכלית בעקבות השלכות המלחמה ויוקר המחיה. היקף הסיוע שסיפק הארגון לנפגעי המלחמה עומד על כ-69 מיליון שקל, ובשנה האחרונה נרשמו כ-460 אלף שעות התנדבות.

אביב גפן וערן וינטרוב באירוע לתת / צילום: שלומי מזרחי

"אנחנו בשנת חירום, אבל עדיין מאמינים בצמיחה והתקווה שתגיע אחריה", אומר מנכ"ל לתת, עו"ד ערן וינטרוב. "המלחמה הזו הביאה צרכים חדשים, ואנחנו מנסים לתת מענה לכולם".

CBC ישראל

השבוע הושק מיזם "לגימה של שקמה", שנועד להשיב את פעילותם של שישה פאבים ביישובי העוטף שנפגעו באירועי ה-7 באוקטובר ובצל המלחמה המתמשכת. במסגרת המיזם, הפאבים של בארי, ניר עם, שדרות, זיקים, נתיב העשרה וגבולות יעברו שיפוץ ואבזור מחדש. המיזם יושק בטקס קציר שעורים שיתקיים בשדות 'אגרידרה', חברה לטיפוח וייצור זרעי חיטה ושעורה.

מאחורי היוזמה עומדים ניר קיפניס ובירה "שקמה" של CBC ישראל. "הפאבים הם מוסדות קהילתיים משמעותיים בכל יישובי העוטף, ולכן חשוב להשיבם לפעילות כמה שיותר מהר, כחלק ממאמצי השיקום", אומר קיפניס. "ביחד עם שותפינו לפרויקט ותושבי הנגב המערבי, אנו מגביהים את הכוס, לוגמים לחיי מדינת ישראל".

קניון רמת אביב

בגלריה של קניון קמת אביב מוצגת התערוכה "סיפור משפחתי" של האמנית הישראלית רונית בן-טוב, החיה בניו יורק, לצד עוד ששה ציירים בני משפחתה. כל ההכנסות ממכירות העבודות המוצגות יועברו למטה משפחות החטופים.

התערוכה תימשך עד ה-30.6, ואירוע הפתיחה לקהל הרחב יתקיים ביום ראשון ה-9 ביוני, בשעה 19:00. הכניסה לתערוכה חופשית וללא תשלום.

עוד כתבות

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הסדר עם רשות המסים: טבע תשלם מס של 750 מיליון דולר

טבע הגיעה להסכם מול רשות המסים, לפיו תשלם את שומות המס על השנים 2020-2008 ● עיקר המחלוקת היה רווחים שהחברה התייחסה אליהם כפטורים ממס לפי חוק עידוד השקעות הון, אך שלגישת רשות המסים חל עליהם מס

פרנק מלול, מנכ''ל ערוץ i24NEWS / צילום: גדעון מרקוביץ

ערוץ החדשות i24NEWS בעברית עולה לאוויר בשבוע הבא. היכן הוא ישודר?

ביום ראשון הקרוב יחל ערוץ החדשות בעברית של i24NEWS את שידוריו באופן רשמי ויהיה זמין לצפייה בחינם בחבילות הבסיס של חברות הטלוויזיה ● הערוץ גייס לאחרונה מספר טאלנטים לשורותיו, בהם צבי יחזקאלי, מירי מיכאלי, אורן וייגנפלד ועוד ● פרסום ראשון

בניית מגדל TOHA 2 / צילום: טלי בוגדנובסקי

למרות המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בת"א ומגדילה את המחויבות לישראל

גוגל חתמה על הסכם שכירות בבניין בת"א ותתפרס על כ־20 קומות, בתמורה ל־115 מיליון שקל בשנה ● המהלך, שנחשף בגלובס, מצטרף לפעולות שנקטה לטובת ישראל מאז המלחמה

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות ● רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

איליה סוצקבר, המדען הראשי לשעבר של OpenAI / צילום: כדיה לוי (עיבוד תמונה)

עם שכר התחלתי של 50 אלף שקל: אלה העובדים שמחפש הסטארט-אפ הלוהט בישראל

איליה סוצקבר ושותפיו, דניאל גרוס ודניאל לוי, הכריזו כי בכוונתם לפתוח משרדים בקליפורניה ובתל אביב, ולגייס לצורך כך את טובי המוחות בתחום

ג'מאל באומן,הפסיד בבחירות המקדימות בניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

הבוחרים בניו יורק מדיחים ציר קונגרס אנטי-ישראלי רדיקלי

ג'מאל באומן, שהתלונן כי יריביו מנסים לכונן "משטר ציוני" בקונגרס וקרא להחרמה מלאה של ישראל, נחל תבוסה ניצחת לאחר שהשדולה הפרו-ישראלית השקיעה מיליוני דולרים במערכה נגדו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בבורסה; ניו-מד אנרג'י מזנקת ב-7%, דלק ב-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● ניו-מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת יצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ● IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

שלומי הייזלר, מנכ''ל משרד האוצר, באירוע ''מדברים צפון'' של גלובס ובנק לאומי / צילום: כדיה לוי

האם המסים יעלו ואיך ייראה התקציב? מנכ"ל משרד האוצר פותח הכול

שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר, מעדיף לרוב לשמור על שתיקה ולהביע את עמדתו בחדרים סגורים ● רגע אחרי הפסיקה הדרמטית של בג"ץ בנושא גיוס בני הישיבות, הוא הגיע לראיון מיוחד במסגרת אירוע "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי ● על האפשרות שיעלו מסים: "זו מתמטיקה פשוטה. נדאג שהמגזר היצרני ייפגע פחות"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

הכוכבת של וול סטריט מחקה 430 מיליארד ד' תוך שלושה ימים. אלו הסיבות

ענקית השבבים אנבידיה כבשה בשבוע שעבר את המקום הראשון בקרב החברות הנסחרות במונחי שווי שוק ● עם זאת, בשלושת ימי המסחר האחרונים המניה צללה בכ-12% ● מה עומד מאחורי הירידות, והאם הן צפויות להימשך?

החל מהשנה הבאה: ביט ופייבוקס יוכלו לגבות עמלה על העברות כספים

בנק ישראל הודיע כי החל מ-1 בינואר 2025 יוכלו חברות התשלומים לגבות עמלה ממשתמשים המעבירים יותר מ-25 אלף שקל בשנה ● בבנק מנסים להרגיע את הציבור: "הרוב המוחלט של הלקוחות לא מגיעים לרף הזה, וימשיכו לקבל את השירות ללא עלות"

עובד באתר בנייה / צילום: Shutterstock

עובדי בניין מחו"ל החלו להגיע - והבלגן חוגג: "עובדים שאין להם קשר לאירוע; הפסדים שלא נגמרים"

בדיון בוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת נטען כי רבים מהעובדים שהגיעו לארץ אינם כשירים לעבודה בבניין • תאגידי כוח אדם להבאת העובדים טוענים כי הם מפסידים עשרות אלפי שקלים ביום

מתחם SEVEN רהט / צילום: רני צים מרכזי קניות

קבוצת רני צים משיקה מרכז קניות ברהט בהשקעה של 80 מיליון שקל

המתחם, שנקרא "SEVEN רהט", ייפתח בחודשים הקרובים ויתפרס על פני 11 אלף מ"ר ● להערכת הקבוצה, המרכז יניב בהפעלתו באופן מלא NOI שנתי של 11.5 מיליון שקל ● ברקע הדברים: מסע מימושים בשנה החולפת בשל חוב פיננסי

מגדלי לנדמרק בתל אביב / הדמיה: עמרי אמסלם

אחרי 20 שנה: קרן פיטנגו עוזבת את הרצליה לטובת תל אביב

קרן ההון סיכון הוותיקה שכרה 1,400 מ"ר במגדלי לנדמרק שהחלו להתאכלס לאחרונה בשרונה ● הערכות: תעזוב את המשרדים במגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח שבהם שכנה יותר מ-20 שנה

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; נעילה מעורבת באסיה

הדאקס עולה ב-0.5% ● מניות הטכנולוגיה משכו את מדד ניקיי לעליות ● לאחר שלושה ימים של ירידות, אנבידיה התאוששה אתמול וזינקה ב-6% ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה ● בשישי יפורסם מדד ה-PCE בארה"ב

יוסי סבג, עמיחי בן שלוש, מאיר דודסון ומיכל צורן עם כתב התחבורה של גלובס אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

ראש העיר עכו: "כמה עוד נחכה? הצפון הוזנח, הצפון נעלם"

עמיחי בן שלוש קרא לממשלה ולח"כים "לבוא לפה יום-יום, לראות את הצפון, להסתכל לכולם בעיניים" ● בפאנל מיוחד במסגרת כנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, שנערך בעכו, תיארו המשתתפים את האתגרים הביטחוניים והכלכליים, וקראו לממשלה לפעול במהירות לחיזוק האזור

שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תנאי השכר של העובדים בענקיות הטכנולוגיה נחשפים

מניות שבע חברות הטכנולוגיה שאחראיות לשיאים במדד S&P 500 בשנה האחרונה, היטיבו עם משקיעיהן ● ומה קרה לשכר העובדים בחברות הללו? אתר Visual Capitalist מספק את הנתונים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בבורסה בת"א; מדדי מניות הנדל"ן זינקו

מדד ת"א 35 עלה ב-0.7% ● השקל נסחר ביציבות מול המטבעות הזרים ● בלידר שוקי הון מסבירים כיצד מחירי ההובלה הימית צפויים להשפיע על האינפלציה בישראל ● במיטב מעריכים כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני ● ביוליוס בר חיוביים לגבי אגרות החוב הממשלתיות בהודו

מנכ''ל פריון, טל יעקובסון / צילום: אוהד דיין

ההכנסות ירדו: פריון מפטרת 6% מכוח האדם

פעילות חטיבת החיפוש הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט ● רוב העובדים שיעזבו הם מישראל ● תהליך ההתייעלות נועד לאפשר לחברה להתמקד במנועי הצמיחה המרכזיים שלה

אילוסטרציה: Shutterstock

סיכון מול סיכוי: מה צריך לדעת לפני שחותמים על עסקת דמי מפתח

מה המצב החוקי של שוכר בדמי מפתח, ומתי כדאי לרכוש דירה שמושכרת בדמי מפתח? ● גלובס עושה סדר

טנק מדגם 2CA2 / צילום: משרד הביטחון הארגנטינאי

"צעצועים חדשים": הטנקים שאלביט תספק בקרוב לארגנטינה

צבא ארגנטינה יקבל בספטמבר טנקים מדגם 2CA2 שאלביט שדרגה עבורם - כך דווח ב"דיפנס ניוז" מפי גורמים צבאיים ארגנטינאיים ● לפי הדיווח, כחלק משדרוג הצבא, הנשיא חאבייר מיליי מתכנן גם להגדיל את מספר הטנקים המשודרגים ב־50 נוספים