כך מאיימת קטאר על בכירי חמאס על מנת שיסכימו לעסקה

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל קטאר איימה על צמרת חמאס בסנקציות כלכליות ובמעצר ולא רק בגירוש מדוחא והכל בלחץ אמריקאי • בינתיים האיומים לא נושאים פרי

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters
אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

קטאר ומצרים אמרו למנהיגי חמאס בימים האחרונים כי אפשר שהם ייעצרו, שנכסיהם יוקפאו, שיוטלו עליהם סנקציות ושהם יגורשו מן המקלט שלהם בדוחא אם לא יסכימו להפסקת אש עם ישראל, לפי גורמים המעורים בשיחות.

●  ארבע שנים בלבד הספיקו למדינה הזו לייצר ספינות טילים חדשניות במיוחד
כך הצליחו החברות הביטחוניות הגדולות לעקוף את החרם הצרפתי 

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל האיומים הוצגו בהוראת ממשל ביידן, המחפש דרך לשכנע את חמאס, שארה״ב מגדירה כארגון טרור, להגיע להסכם שהנשיא צריך לנוכח האנדרלמוסיה הפוליטית סביב המלחמה.

האיומים השיגו תוצאות הפוכות מן הרצוי. ביום חמישי, לאחר השמעת האיומים, מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של הארגון בקטאר, אמר, כי לא יסכים לעסקה שאינה עומדת בתנאי חמאס. כשבידיו מסר מהמנהיג החשוב ביותר של הקבוצה בעזה, יחיא סינוואר, הנייה הודיע כי ההצעה הנוכחית - שהנשיא ביידן עצמו הציג במסיבת עיתונאים לפני שבוע - אינה מקובלת על חמאס מכיוון שבעיני הארגון, היא אינה מבטיחה קץ למלחמה.

על פי הוול סטריט ג'ורנל בשיחת טלפון ביום שני, ביידן דחק באמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, "להשתמש בכל האמצעים ההולמים כדי להבטיח שחמאס יקבל את העסקה״, לפי הודעת הבית הלבן. 

גורמים רשמיים אמרו כי לא קיבלו תשובה סופית מחמאס על הצעת הפסקת האש המתחדשת. "אנחנו עדיין מחכים לתגובה רשמית מחמאס", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קרבי. "ראינו כמה אמירות פומביות, אבל איננו חושבים אותן לרשמיות או להחלטיות מכל בחינה שהיא״.