במבצע מורכב מלב עזה: חולצו ארבעה חטופים חיים

הותר לפרסום כי במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) חולצו הבוקר (ש׳) ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר

אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר, שלומי זיו ונועה ארגמני ששוחררו מעזה
אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר, שלומי זיו ונועה ארגמני ששוחררו מעזה

הותר לפרסום כי במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) חולצו הבוקר (ש') ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת 'הנובה' ב-7 באוקטובר.
החטופים חולצו על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוסיראת.

הסודות של ימ"מ: הכירו את יחידת המשטרה שעקפה את חברותיה הצבאיות בסיבוב
המסמכים שחושפים: כך קיבל רב המרצחים יחיא סינוואר חנינה מממשלת ישראל

מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי ‘שיבא' תל השומר.

נועה ארגמני פוגשת את אביה
 נועה ארגמני פוגשת את אביה

"החטופים חולצו במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל", סיפר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת. "זה מבצע נועז באור יום. במהלכו פשטו הלוחמים על שני מבנים שונים בלב רצועת עזה. הם חילצו תחת אש את ארבעת החטופים ותקפו איומים על כוחותינו במרחב. המודיעין למבצע הזה היה מורכב מאוד להשגה".

הגרי הוסיף: "במבצע השתתפו מאות לוחמים של שב"כ, ימ"מ, אוגדה 98, חטיבת הצנחנים וחטיבה 7. הלוחמים פעלו במקצועיות ובאומץ לב, בהם גם לוחם ימ"מ שנפצע קשה. אנחנו מתפללים לשלומו, המבצע הזה היה תוך נטילת סיכונים גדולים מאוד".

"לצד השמחה הגדולה אנחנו נמשיך לעשות הכול על מנת להשיב אלינו את 120 החטופות והחטופים", המשיך הגרי. "המסר לחמאס ברור - אנחנו נחושים מאוד להחזיר הביתה את החטופים ואנחנו נעשה את זה בכל הדרכים".

מטה המשפחות להחזרת החטופים בתגובה: "המבצע ההירואי של צה״ל ששחרר והחזיר הביתה את נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר ג'אן - הוא ניצחון הרוח, והניצחון של מדינת ישראל.

גם עכשיו, ודווקא עם השמחה ששוטפת את מדינת ישראל, על ממשלת ישראל לזכור - מחויבותה להחזיר את כל 120 החטופים שעדין מוחזקים על ידי חמאס - החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה. השמחה, האושר, וסגירת המעגל - הם המחויבות של הממשלה לאזרחיה. עליהם לקדם את אישור ״עסקת נתניהו״ כבר השבוע".

שר הביטחון יואב גלנט בתגובה: "נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי, כמה טוב שאתם איתנו. לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד- כוחות צה״ל, שב״כ וימ״מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות".