ישראלית חדשה הצטרפה לוול סטריט. מה קרה לה בסוף השבוע הראשון במסחר

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • אודיטי העלתה את התחזיות שלה לרבעון השני ודיווחה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות • יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי החלה להסחר בוול סטריט אך נחלשה בשני ימי המסחר הראשונים • מניית מובילאיי זינקה ביום שישי ב-15.6% במחזור גבוה וללא כל דיווח מצד החברה

אייל פסו, אורן הולצמן ואמנון שעשוע / צילום: יח''צ גאוזי, MATT MONFREDI, שלומי יוסף
אייל פסו, אורן הולצמן ואמנון שעשוע / צילום: יח''צ גאוזי, MATT MONFREDI, שלומי יוסף

בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע היו שינויים מעטים במדדים המובילים בוול סטריט. מדד S&P 500 סיים את שני ימי המסחר בירידה של 0.1%, מדד נאסד"ק איבד 0.3% ומדד דאו ג'ונס נותר ללא שינוי. מספר מניות ישראליות בלטו במסחר:

ראיון | "זולה בצדק": מנהל ההשקעות שממליץ איפה לשים את הכסף, ולמה זה לא בבורסה בת״א  
ניתוח | אנבידיה שוברת שוב ושוב את כל הכללים של וול סטריט. איך היא עושה את זה? 

אודיטי טק זינקה לאחר העלאת תחזיות

מניית אודיטי טק  זינקה ביום שישי בנאסד"ק ב-20.5% במחזור מסחר גבוה מהממוצע, וננעלה במחיר של כ-44.3 דולר המשקף לחברה שווי של 2.5 מיליארד דולר. החברה בניהולו של אורן הולצמן, העוסקת בתחום הטכנולוגיה לעולם היופי, העלתה את התחזיות שלה לרבעון השני ובמקביל דיווחה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות.

נזכיר שלפני כשלושה שבועות נפלה מניית אודיטי ב-7% לאחר שחברת המחקר Ningi המתמחה בשורט פרסמה דוח על החברה ובו טענות על הטעיית משקיעים. אודיטי בתגובה הכחישה את טענות השורטיסט. לאחר העלייה במניה ביום שישי, היא חזרה להיסחר מעל רמות המחיר בהן נסחרה לפני פרסום הדוח של Ningi.

אודיטי צופה ברבעון השני הכנסות של 189 מיליון דולר, ברף העליון של התחזית שמסרה בעבר, עם רווחיות גולמית של 71%, בדומה לתחזית הקודמת. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהיה 60 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת ל-53-56 מיליון דולר. בשורה התחתונה צפוי רווח נקי Non-GAAP של 69 סנט למניה, בעוד שבתחזית המקורית דובר על 61-64 סנט למניה.

אודיטי מציינת שיש לה כיום מזומנים והשקעות בסך 250 מיליון דולר (ו-100 מיליון דולר זמינים בקו אשראי שלא נמשך) ואין לה חוב, והדירקטוריון שלה אישר לרכוש מניות של עצמה תמורת עד 150 מיליון דולר. במחיר הנוכחי של המניה מדובר על כ-5.9% מהון המניות של החברה.

אודיטי הונפקה בנאסד"ק בקיץ שעבר בשווי 2 מיליארד דולר ולפי מחיר של 35 דולר למניה, כך שכיום היא נסחרת במחיר שגבוה ב-26.6% ממחיר ההנפקה.

גאוזי התחילה להיסחר ונחלשה

יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי  החלה להיסחר ביום חמישי בנאסד"ק תחת הסימול GAUZ, ובשני ימי המסחר הראשונים שלה מנייתה נחלשה. מחיר ההנפקה היה 17 דולר, ששיקף לחברה בניהולו של המייסד המשותף אייל פסו שווי של 319 מיליון דולר. ביום המסחר הראשון היא איבדה 3.2% וביום השני עוד 4.3%, ובסיום השבוע היא ננעלה במחיר של 15.74 דולר המשקף לה שווי של כ-292 מיליון דולר.

גאוזי מתל אביב גייסה 75 מיליון דולר בהנפקה, כשהמחיר נקבע על הרף התחתון של טווח המחירים המבוקש אך מספר המניות המונפקות הוגדל. לחתמים בהנפקה ניתנה אופציה לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה, שאם תמומש תגדיל את היקף הגיוס בכ-11.3 מיליון דולר. החברה מייעדת את כספי הגיוס להרחבת קווי הייצור, וכן למחקר ופיתוח, פרסום ושיווק. החברה פיתחה טכנולוגיה שלדבריה מאפשרת שליטה במעבר של אור דרך הזכוכית, והיא פונה לשוקי הרכב והתעופה.

מובילאיי עלתה במחזור מסחר גבוה

מניית מובילאיי  זינקה ביום שישי ב-15.6% במחזור מסחר גבוה ללא כל דיווח מצד החברה. ומחיר המניה הגיע בסוף השבוע לכ-31.7 דולר, המשקף לחברת האוטוטק מירושלים שווי של 25.5 מיליארד דולר. בבסיטיגרופ פרסמו לאחרונה צפי למחיר יעד של 53 דולר, אפסייד של 67% בהשוואה למחיר המניה הנוכחי. 

לפי נתוני Yahoo Finance המבוססים על Morningstar, נכון לאמצע חודש מאי, אחוז השורטים על מניית מובילאיי היה כמעט 29% מהסחורה הצפה (float). בעלת השליטה בחברה היא אינטל  שמחזיקה ב-98.7% מזכויות ההצבעה ו-100% ממניות סוג B של החברה, בעוד שבמניות סוג A מחזיקים גם מוסדיים גדולים כמו ביילי גיפורד ונורגס בנק. מניית מובילאיי נסחרת במחיר שנמוך בכ-33% מהשיא אליו הגיעה בתחילת 2023 אך המחיר הנוכחי גבוה בכ-51% ממחיר ההנפקה ב-2022.

מובילאיי מנוהלת על-ידי המייסד המשותף פרופ' אמנון שעשוע. אנליסטים צופים שתציג השנה הכנסות של 1.89 מיליארד דולר, ירידה של כ-9% מ-2023, ורווח נקי Non-GAAP של 38 סנט למניה.