בני ברק | בלעדי

בשווי 380 מיליון שקל: מגדל הענק בבני ברק יוצא לדרך בתום סכסוך

חברת טללי ברק רכשה את הזכויות של חלק מבעלי הקרקע במתחם ה־BBC • כך, אחרי סכסוך ארוך, תוכל החברה להתחיל לבנות במתחם • שוויו של מ"ר בנוי במגרש בשימוש תעסוקה מוערך ב־13.5 אלף שקל

מתחם ה־BBC בבני ברק / צילום: Shutterstock
מתחם ה־BBC בבני ברק / צילום: Shutterstock

הסכסוך נפתר - מגדל בשווי מאות מיליוני שקלים יכול לצאת לדרך: חברת טללי ברק, של היזם החרדי שלמה טייטל, רכשה לאחרונה את זכויות חלק מהבעלים במגרש בשטח 1,553 מ"ר, במתחם ה־BBC בבני ברק.

קרן הנדל"ן משקיעה בב.ס.ר, בעוד חברת־הבת סבורה ש"זו לא הזדמנות"
חדשות השבוע בנדל"ן | עוד 6,000 יח"ד לשכונה הוותיקה: אושרה התחדשות שכונה ג' בבאר שבע

בעקבות הרכישה, תוכל החברה לקדם עם הבעלים הנותרים הקמת מגדל בן 30 קומות, עם כ־28 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, ששוויו מוערך סביב 400 מיליון שקל, לכל הפחות. המגדל המדובר יוקם ברחוב מצדה 20. השטח, אשר מוגדר גם כחלקה 148, היה בבעלותם של חמישה גורמים פרטיים, במשותף.

חלקה זו וחלקה 149 הסמוכה שבבעלות חברת טללי ברק, צורפו למגרש אחד במסגרת תוכנית המתאר למתחם ה־BBC - למגרש בשטח כולל של 2,771 מ"ר. אך במשך שנים התוכנית נותרה "תקועה", בשל אי־הסכמה בין הבעלים של חלקה 148. הפתרון? טללי ברק רכשה שליש מהחלקה, התירה את הפלונטר וכעת יכולה להתפנות להקמת מגדל בשווי מאות מיליוני שקלים.

חלקה 148

הסכסוך בין חמשת בעלי חלקה 148 החל לפני שנים. בשנת 2019 הגישו שניים מהם בקשה לבית משפט השלום בבת־ים, שיורה על "פירוק שיתוף" - הליך שבמסגרתו כל בעל זכויות במקרקעין יכול למכור את חלקו - וכך לפתור את הסכסוך. השופט יגאל נמרודי קיבל את הבקשה, וקבע כי המגרש יימכר במסגרת הליך שינוהל בידי כונס הנכסים עו"ד רן ברא"ז.

ההליך יצא לדרך לפני כמה חודשים. במסגרתו הציעה חברת טללי ברק לרכוש את זכויותיהם של שלושה מבעלי חלקה 148, המהוות כשליש מהחלקה. את הרכישה הגישה טללי ברק לצד שני הבעלים הנותרים בחלקה, אלו אשר הגישו את בקשת פירוק השיתוף. הצעה זו היא שהתקבלה בסופו של דבר, בסכום של כ־11 מיליון שקל - המשקפים לחלקה כולה שווי של כ־33.25 מיליון, כשלושה מיליון שקלים יותר מהשומה שנקבעה לקרקע בראשית ההליך.

חברת טללי ברק נמצאת בין היתר בבעלותו של שלמה טייטל, יזם נדל"ן חרדי ותיק שהוצב במקום התשיעי ברשימת סיעת יהדות התורה ב־2015.

השמאים נחמה בוגין ושמי מויאל העריכו את שוויו של מ"ר בנוי במגרש בשימוש תעסוקה על 13.5 אלף שקל. בהתאם לכך, שוויים של כמעט 28 אלף מ"ר שטחי תעסוקה הוא כ־377 מיליון שקל, וזאת עוד לפני חישוב שווי השטחים עבור מבני הציבור ושטחי החניה, שייבנו בשמונה קומות תת־קרקעיות. במתחם BBC ישנם כיום 15 מגדלים, ועוד אחרים בתכנון או בהקמה. יש הטוענים כי האזור מתמודד בתקופה זו עם "הצפה" של שטחי משרדים, ודאי על רקע המשבר בתחום.

יצחק כהן, מבעלי חברת טללי ברק: "החברה מברכת על התהליך ועל סיומו. נשקיע עם יתר הבעלים את הליך התכנון בסטנדרטים של טללי ברק ונצא לשיווק מואץ מיידי של כל המגדל". בטללי ברק מעריכים כי אכלוס המגדל יקרה בעוד כחמש שנים.

כונס הנכסים עו"ד רן ברא"ז מסר: "הליכי המכרז בוצעו בתקופה מאתגרת. חרף המורכבויות, ובגיבוי בית המשפט, עלה בידינו להביא למימוש הזכויות במגרש במחיר מיטבי. בכך הצלחנו להביא לסיומן מחלוקות ממושכות בין הצדדים, אשר נפרשות שנים רבות אחורה, ולסלול את הדרך לפיתוח המקרקעין ובניית מגדל משרדים חדש".