ישראכרט | בלעדי

יצחק תשובה מתעניין ברכישת מניות ישראכרט

חברת כרטיסי האשראי מתנהלת ללא גרעין שליטה ופעילותה קורצת לבעלי הון, בהם תשובה, שמתעניין ברכישתה באמצעות קבוצת דלק • דלק: "החברה לא נותנת מידע על תיק ההשקעות שלה"

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אחרי שבנק ישראל מנע מחברת האשראי החוץ בנקאי אחים נאוי לרכוש את השליטה בישראכרט, לגלובס נודע שבעלי הון בישראל ממשיכים לבחון השקעה בחברת כרטיסי האשראי. ככל הידוע מדובר בין היתר ביצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק. גם יזם הנדל"ן יעקב אנגל בחן השקעה בישראכרט, הנסחרת בשווי 2.5 מיליארד שקל.

אחרי שמכר מניות בעשרות מיליונים: ההסתבכות של המנכ"ל המוערך
אלטשולר שחם מצטרף למתחרים: האם יצליחו לשנות את עולם האשראי?  

עד לפני חודשים ספורים היה נראה שישראכרט עושה דרכה לידי חברת הביטוח הראל שאף חתמה על הסכם לרכישתה בעבור 3.3 מיליארד שקל. אולם בשל התנגדות רשות התחרות, שחששה כי מידע יזלוג בין הגופים, בוטלה העסקה. זמן קצר לאחר מכן הגישה חברת אחים נאוי בקשה לבנק ישראל לקבל היתר שליטה בישראכרט המפוקחת על ידי הפיקוח על הבנקים, תוך שהיא מבקשת שליטה בכ-20%-25% מישראכרט, מתחת לרף של בנק ישראל. הבקשה לא התקבלה וישראכרט נותרה ללא גרעין שליטה.

מצב זה קורץ לבעלי הון לרכוש מניות של ישראכרט, ולאור הצמיחה של חברות כרטיסי האשראי בתחום האשראי לצד ההכנסות מפעילות הליבה. בסוף חודש מרץ רכש משקיע פרטי, שזהותו לא פורסמה, כ-4% ממניות ישראכרט בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

במרץ האחרון הוציאה רשות התחרות את תשובה ואת קבוצת דלק שבשליטתו מרשימת הגופים הריכוזיים במשק ורשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים.

מקבוצת דלק נמסר: "החברה לא נותנת מידע על תיק ההשקעות שלה מעבר לדיווחים שמפרסמת החברה מעת לעת".