אחרי 13 שנים: סמנכ"ל הכספים של סולאראדג' פורש. מי יחליף אותו?

את רונן פייר, יחליף אריאל פורת שכיהן כמנהל אזור אירופה בחברת סימנס אנרג'י • ב-2023 הרוויח פייר 2.8 מיליון דולר, מתוך זה 2.2 מיליון דולר כתגמול הוני • סולאראדג' נסחרת כיום בשפל של חמש שנים, לאחר שאיבדה 87% משוויה מהשיא של שנת 2021

רונן פייר, סמנכ''ל הכספים של חברת סולאראדג’ / צילום: איל יצהר
רונן פייר, סמנכ''ל הכספים של חברת סולאראדג’ / צילום: איל יצהר

רונן פייר, סמנכ"ל הכספים של סולאראדג', יעזוב בקרוב את החברה אחרי כ-13 שנים בתפקיד, תקופה שתחילתה עוד כשסולאראדג'  הייתה פרטית ובהמשך הונפקה בנאסד"ק, הפכה לחברה הישראלית הגדולה ביותר ובהמשך איבדה חלק ניכר משוויה.

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה  
פריון מורידה שוב את התחזיות, המניה צוללת 

את פייר (52), לשעבר סמנכ"ל כספים בחברות מודו וסנדיסק ישראל, יחליף בתפקיד אריאל פורת (40), שמצטרף לחברה תחילה כסגן נשיא ובהמשך ימונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים. בתפקידו הקודם כיהן פורת כמנהל אזור אירופה בחברת סימנס אנרג'י, וקודם לכן היה מנכ"ל וסמנכ"ל כספים בחברת סימנס ישראל.

לפי הדיווח של סולאראדג', תנאי ההעסקה של פורת כוללים שכר חודשי של 155 אלף שקל, יעד בונוס שנתי של 80% משכרו השנתי, הקצאה של 1.4 מיליון מניות חסומות שיבשילו ב-4 מנות החל מאוגוסט 2025 ועוד תנאים נלווים. נציין שב-2023, העלות הכוללת של התגמולים לפייר שעוזב כעת הסתכמה ב-2.8 מיליון דולר, מתוך זה 2.2 מיליון דולר תגמול הוני.

סולאראדג', בניהולו של צבי לנדו, מפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית. בשנה האחרונה היא סובלת מאתגרים משמעותיים בשוק, שהובילו לירידה בתוצאותיה. החולשה מגיעה על רקע צבירת מלאים גדולים אצל המפיצים, מה שגרם לירידה בהזמנות החדשות ממנה. עם פרסום דוחות הרבעון הראשון הבינו בשוק שההתאוששות עדיין לא מגיעה - סולאראדג' סיימה את הרבעון עם הכנסות של 204 מיליון דולר, ירידה של 78% מהרבעון המקביל, והיא צופה שיפור ברבעון השני לרמת הכנסות של 250-280 מיליון דולר, בעוד שבשוק ציפו ליותר. ברבעון השני סולאראדג' צופה רווחיות גולמית שלילית של 4% עד איזון (0%).

הרבעון הראשון הסתיים עם הפסד נקי של 157 מיליון דולר, לעומת רווח של 138 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד, ועל בסיס Non-GAAP החברה רשמה הפסד נקי של 109 מיליון דולר. על רקע החולשה, סולאראדג' הודיעה בתחילת השנה על פיטורי 900 עובדים, מהם 550 בישראל.

מניית סולאראדג' נסחרת כיום בשפל של חמש שנים, לאחר שאיבדה 87% משוויה מהשיא של שנת 2021. שווי השוק של החברה בנאסד"ק מגיע ל-2.6 מיליארד דולר.

"מובילים אסטרטגיה של חברה שרוצה להיות מובילה בתחום"

בראיון לגלובס לפני כחצי שנה נשאל פייר על מחיר המניה ואמר "לא כיף לראות את המניה נופלת כל כך. אנחנו מנהלים חברה, חברה שעובדת בשווקים גיאוגרפיים שונים, עם מוצרים שונים. המניה משקפת גם תוצאות, אבל גם ציפיות וגם אלטרנטיבות השקעה, ואלה דברים שאנחנו לא יודעים לנהל. אני חושב שאנחנו נדרשים להסביר למשקיעים שלנו בעיקר את הרוחב שאליו סולאראדג' פונה, בניגוד לחלק מהמתחרות - השוק הביתי והשוק המסחרי שבשניהם יש לנו יתרונות חזקים, סגמנטים רבים, פריסה גיאוגרפית רחבה, אנחנו יודעים למכור במדינות שונות. זו הבחנה שקצת יותר קשה להבין וצריך להיכנס לעומק".

הוא הוסיף אז כי "בסופו של דבר אנחנו מובילים אסטרטגיה של חברה שרוצה להיות מובילה בתחום, בטח שהיא מובילה טכנולוגית, וצומחת בקצבים מהירים. בטווח הקצר המצב פחות נעים, אבל האם על פי זה מחליטים איך חברה מתנהלת? ודאי שלא".