ישראל במלחמה | סיקור שוטף

חמאס והג'יהאד: מסרנו את התשובה שלנו על ההצעה הישראלית למתווכות

ירי לצפון בזמן חגיגת שבועות ביישובים שלא פונו - במקביל לדיווח על חיסול ממוקד בעומק לבנון • מסוק קרב תקף סמוך לג'נין - שלושה מחבלים חוסלו • 4 לוחמים נהרגו בפיצוץ מטען שהביא לקריסת חלק ממבנה ברפיח, 5 לוחמים נפצעו קשה באירוע • כטב"ם יורט בשמי חיפה  • עדכונים בולטים

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters
אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

עדכונים שוטפים

22:54 - דיווח: איש חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

לפי דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי, בתקיפה ישראלית, חוסל איש החיזבאללה עלי צופאן בכפר ג'ויא שבדרום לבנון.

21:29 - חילופי האש סמוך לג'נין: כוח דובדבן חיסל 6 מחבלים

צה"ל הודיע כי לוחמי יחידת דובדבן חיסלו במהלך חילופי אש בכפר דן שבג'נין שישה מחבלים חמושים, ופגעו בכמה מחבלים נוספים. במהלך פעילות של הצבא בהכוונה מודיעינית של השב"כ, איתרו הכוחות נשקים ששימשו את המחבלים.

 "מסוק קרב של חיל האוויר תקף במרחב המבנה ששימש את המחבלים", הוסיפו בצה"ל ופירטו על הנשקים שנתפסו: שלושה נשקים מסוג M-16, אקדח, כמה מחסניות ששימשו את המחבלים, ורכב שבו כמה מטענים. "אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו". 

21:24 - חמאס והג'יהאד: מסרנו את התשובה שלנו על ההצעה הישראלית למתווכות

חמאס והג'יהאד האיסלאמי בהצהרה משותפת: "משלחת משותפת מסרה הערב את תשובת פלגי ההתנגדות לקטארים, במהלך פגישה עם ראש ממשלת קטאר. התשובה הועברה גם למצרים. התשובה נותנת עדיפות לאינטרס של העם הפלסטיני, ולצורך להפסיק לחלוטין את התוקפנות המתמשכת ברצועת עזה. המשלחת הפלסטינית הביעה את נכונותה לפעול בחיוב כדי להגיע להסכם שיסיים את המלחמה הזו נגד עמנו המבוסס על תחושת אחריות לאומית". 

 בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לערוץ הלבנוני אל-מיאדין שהועברו למתווכות כמה הערות על ההצעה. 

 20:28 - אזעקות בכמה יישובים בצפון
התרעות בכפר בלום, עמיר, קריית שמונה, שדה נחמיה, נאות מרדכי ובית הלל.

18:47 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור כטב"ם לעבר נמל חיפה

18:29 - צבע אדום בנחל עוז שבעוטף עזה

18:25 - שרפה פרצה בעקבות בקבוק תבערה שנזרק למחנה עופרית

לוחמי האש פועלים על מנת להגן על בסיס מחנה עופרית. לפי הדיווחים במקום, בקבוק תבערה נזרק מכפר שסמוך לבסיס.

18:10 - שלושה מחבלים חוסלו בכפר דאן, שסמוך לג'נין

כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים בכפר דאן שבנפת ג'נין. בכניסתם נפתחה עליהם אש, הכוחות הגיבו בירי ובוצעה תקיפת מסוק קרבי - שלושה מחבלים חוסלו.

17:02 - גלנט: "הגיוס צריך לבוא מכל שכבות הציבור"

שר הביטחון התייחס לסוגיית גיוס החרדים בשיחה עם לוחמי יהל"ם: "הגיוס צריך לבוא מכל שכבות הציבור, כולם צריכים לקחת חלק מרכזי בתוך העשייה. אנחנו נשענים על היכולות של הלוחמים, על הגיבוי של בני המשפחות".

16:47 - ארה"ב תספק סיוע הומניטרי בשווי מאות מיליוני דולרים

האמריקנים יספקו לאזרחים ברצועת עזה וביהודה ושומרון סיוע הומניטרי בשווי 405 מיליון דולרים.

15:36 - דיווח: המתווכות לא קיבלו תשובה רשמית על ההצעה להפסקת אש

גורמים המעורים במשא ומתן לרויטרס: המתווכות לא קיבלו תשובה רשמית מחמאס או ישראל על ההצעה להפסקת אש. 

15:15 - גורם מדיני: "ישראל לא תפסיק להילחם עד השגת כל מטרותיה"

הגורם אמר כי ההצעה שעברה באו"ם מאפשרת לישראל להשיג את מטרות המלחמה - החזרה של כל החטופים והשמדה של חמאס.

13:54 - כטב"ם שחדר מלבנון יורט בשמי הגליל המערבי

התרעות הופעלו בשורת יישובים בגליל המערבי: אילון, גורנות הגליל, יערה, ערב אל עראמשה, גורן, חניתה ואדמית. מצה"ל נמסר: "בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כטב"ם שחצה משטח לבנון לאזור הגליל המערבי. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב ערב אל עראמשה מחשש לנפילת שברי יירוט".

13:32 - שני טילי נ"ט פגעו בשני בתים במטולה

במועצה המקומית מטולה, שתושביה התפנו ואינה מאוכלסת מאז 8 באוקטובר, מעדכנים כי 2 טילי נ"ט פגעו בשני בתים שונים ביישוב. נזק רב נגרם לבתים שנפגעו ולא היו נפגעים באירוע. לצד מנרה, מטולה היא מהיישובים המטווחים ביותר מתחילת המלחמה, בעיקר בשל קרבתה לגבול.

13:15 - דיווח: פעיל חיזבאללה הותקף בדרום לבנון

בלבנון מדווחים כי צה"ל ביצע תקיפה מהאוויר נגד פעיל חיזבאללה בדרום המדינה, במרחב נאקורה.

11:30 - גורם בחמאס: "מקבלים את המתווה שעלה באו"ם, מוכנים לדון על הפרטים"

גורם בחמאס ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר היום (שלישי) כי ארגון הטרור "מקבל את ההצעה להפסקת אש שאושרה אתמול במועצת הביטחון, ומוכן לדון על הפרטים". לקריאת הידיעה המלאה

10:57 - צה"ל: כ-50 שיגורים חצו מלבנון למרכז רמת הגולן. כמה שיגורים יורטו והיתר נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים

10:45 - אחרי השיגורים לאזור קצרין: שרפה ליד היישוב חד נס, הכביש באזור נחסם לשני הכיוונים

10:28 - צה"ל על האזעקה בחיפה: מדובר בזיהוי שווא, התרעה הופעלה בעקבות מיירט ששוגר לעבר מטרה חשודה

10:10 - גנץ נפגש עם בלינקן: "אתמוך בכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים" 

חה"כ בני גנץ נועד היום עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. "הדגשתי את החשיבות, במיוחד בימים אלו, של הפעלת מירב הלחץ על המתווכות כדי להביא את הסכמת חמאס למתווה החטופים שהציעה ישראל. הוספתי כי אתמוך בכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים, גם מחוץ לממשלה", מסר גנץ.

"ציינתי עוד בפני המזכיר, כי לארה"ב יחד עם הקהילה הבין-לאומית כולה, תפקיד מרכזי בהסרת האיום שמציב חיזבאללה על הגבול הצפוני, והדגשתי שאם העולם לא יצליח לעשות זאת - מדינת ישראל לא תהסס לפעול בנחישות כדי להגן על תושבי הצפון ולאפשר את חזרתם לביתם בביטחון", הוסיף חה"כ.

10:01 - אזעקה גם בקצרין שבדרום רמת הגולן: עשרות שיגורים לכיוון היישוב

10:00 - אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון

9:52 - אזעקות בחיפה: מסתמן - יורט כטב"ם בשמי העיר

9:30 - האזעקות בגליל המערבי: זוהו 3 שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים או על נזק

8:15 - הותר לפרסום: ארבעה לוחמי סיירת גבעתי נהרגו בקרבות ברפיח

צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שלישי) כי ארבעה לוחמי סיירת גבעתי נהרגו פיצוץ מטען שהביא לקריסת מבנה ברפיח: רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב), בן 24 מגדרה, סמ"ר איתן קרלסברון, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות, סמל אלמוג שלום, בן 19 מקיבוץ חמדיה וסמל יאיר לוין, בן 19 מגבעת הראל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. לקריאת הכתבה המלאה

7:30 - צה"ל מאשר: כטב"ם יורט מול חופי חיפה - לראשונה מתחילת המלחמה

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שזוהתה בשמי הים מול חופי חיפה, לא הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין על פי מדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

07:20 - צבע אדום הופעל בעין השלושה שבעוטף עזה, לא דווח על נזק או על נפגעים

06:06 - בתגובה להפלת כטמ"ם צה"ל שפעל בשמי לבנון: צה"ל תקף במהלך הלילה מתחם צבאי ומטרות טרור של חיזבאללה בעומק ובדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של יחידה 4400, יחידת ההתעצמות הלוגיסטית של חיזבאללה, המשמשת גורם לשינוע אמצעי לחימה אל לבנון ובתוכה. במתחם נתקפו שני מוקדים הממוקמים במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. כמו כן, הותקפו מטרות טרור נוספות במרחב עיתרון שבדרום לבנון - בהן אתר צבאי ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור. התקיפות בוצעו בתגובה להפלת כטמ"ם צה"ל שפעל בשמי לבנון אמש.

05:40 - דובר צה"ל: מטרה חשודה עשתה את דרכה לשטח ישראל - מטוסי קרב יירטו אותה בהצלחה

במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה הייתה במעקב ע"י כוחות צה"ל ולא חצתה לעבר שטח הארץ. לא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות - אין נפגעים ולא נגרם נזק. 

05:05 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו הלילה שתקפו באמצעות כטב"מים "מטרות צבאיות וחיוניות" ברמת הגולן ובאילת

02:01 - הנשיא ביידן ב-X (טוויטר לשעבר): "מועצת הביטחון של האו"ם אימצה זה עתה את החלטתנו הקוראת לחמאס לקבל את הסכם הפסקת האש עם שחרור החטופים. חמאס אומר שהוא רוצה הפסקת אש - העסקה הזו היא הזדמנות להוכיח שהוא מתכוון לזה"

00:20 - בלבנון מדווחים: צה"ל תקף בהרמל שבאזור בעלבכ, עומק המדינה

23:26 - דובר צה"ל: מסתערבי מג"ב איו"ש חיסלו את אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בחוות שדה אפרים

מסתערבי מג"ב יחד עם לוחמי צה"ל מחטיבת אפרים פעלו הלילה בהכוונה מודיענית מדויקת של שב"כ בכפר נעמה למעצרו של אחד ממחבלי החוליה אשר הגיעה לבצע פיגוע נגד יהודים והציתה קרוואן אמש בחוות שדה אפרים. עם הגעת הכוחות למתחם שבו הסתתרו החשודים, מסתערבי מג"ב סגרו על המבנה ובתגובה לכך החל המחבל מהפיגוע אמש ו-3 נוספים בניסיון להימלט על גבי רכב ואף לדרוס מסתערבים שפעלו במרחב.

בתגובה לכך, מסתערבי מג"ב פתחו בירי לעבר הרכב וניטרלו את המחבל ושלושת המחבלים הנוספים. בחיפוש שביצעו ברכב אותר נשק מסוג קרלו, וסט ומטעני נפץ. במהלך הפעילות לוחם ימ"ס נפצע קל בכף רגלו ופונה לקבלת טיפול רפואי.

23:16 - חמאס בירך על ההצבעה באו"ם על הפסקת אש

ארגון הטרור בירך על ההצבעה בהודעה רשמית: "מוכנים לשתף פעולה עם המתווכות על ההוצאה לפועל של המתווה".

22:42 - חיל האוויר יירט מטרה אווירית ברמת הגולן

דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 21:50 על חדירת כלי טיס עוין ברמת הגולן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון. לא היה נזק ולא היו נפגעים.

22:25 - מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש

14 מדינות, בהם ארצות הברית, תמכו בהצעה האמריקנית להפקת אש ושחרור החטופים שהציג הנשיא ג'ו ביידן - רוסיה נמנעה. חמאס בירכו על ההצבעה בהודעה רשמית: "מוכנים לשתף פעולה עם המתווכות על ההוצאה לפועל של המתווה".

22:15 - הרופא שטיפל בחטופים שחזרו: "הם הוכו בשבי והם סובלים מתת תזונה"

ד"ר איתי פסח, שאחראי לטיפול הרפואי בחטופים בבית החולים שיבא, סיפר לתקשורת הבין-לאומית: "הם הוכו בשבי. אי אפשר להבין את מה שהם עברו. כולם סובלים מתת-תזונה. היו תקופות שבהן הם כמעט לא קיבלו אוכל והם לא נחשפו לאור יום. הנזק הפסיכולוגי שלהם גדול יותר משל אלה ששוחררו בנובמבר".

22:02 - דיווח: ארבעה הרוגים פלסטינים בהיתקלות בכפר ניעמה

על פי דיווחים פלסטיניים חוסלו ארבעה מחבלים בהיתקלות עם כוחות ימ"ס בכפר ניעמה שברשות הפלסטינית. ככל הנראה רכב ניסה לפגוע בכוחות, שירו לעברם וחיסלו אותם.

21:51 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בקלע ושעל

21:34 - חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים בכפר בלעין שבשטחים - כמה מחבלים נפגעו

21:10 - תיעוד דרמטי מרגע חילוץ החטופים

המשטרה פרסמה את רגעי החילוץ הדרמטיים של החטופים אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדרי קוזלוב. לוחמי הימ"מ פורצים לחדרם של ומחלצים אותם מהשבי בעזה. 

20:52 - מטרה אווירית חשודה יורטה מעל נהריה

דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בשמי הים מול חופי נהריה, לא הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין על פי המדיניות, ההתרעות שהופעלו במהלך האירוע נבעו מחשש לנפילת שברי יירוט.

20:37 - דיווח בקטאר: בלינקן ביקש מהמצרים להפעיל לחץ על חמאס

דיפלומט אמריקני לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "שר החוץ האמריקני בלינקן ביקש מהמצרים בקהיר להפעיל לחץ נוסף על חמאס כדי לדחוף אותו להסכם, בשל הרצון לסיים את המלחמה בעזה לפני אמצע יולי". לדבריו, הלחצים שהופעלו על חמאס עד כה אינם דוחפים אותו להיענות להצעה. "המשימה הנוכחית של בלינקן היא להגביר את הלחצים הישירים והעקיפים", אמר הדיפלומט.