בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אפל זינקה ב-7% ולשיא כל הזמנים, טסלה ירדה ב-2%, אנבידיה ב-0.8%

נאסד"ק ו-S&P 500 בשיאים חדשים • אפל עקפה את אנבידיה בשווי שוק והתקרבה מאד לראשונה, מיקרוסופט • מניות הבנקים ירדו • בחמישי יקבעו בעלי המניות בטסלה האם לאשר את חבילת השכר הענקית של אלון מאסק, בינתיים, הוא מאיים להחרים את אפל • הביטקוין ירד ב-4% ואיתו מניות הקריפטו • צים צללה ב-14% • מחר בארה"ב תפורסם החלטת הריבית, קודם לכן יפורסם מדד המחירים לצרכן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:06

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת - מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%, S&P 500 עלה ב-0.3% ונאסד"ק עלה ב-0.88%, השניים האחרונים שברו שוב את שיאם. 

כל העיניים נשואות עתה למחר - בתשע בערב שעון ישראל תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית, אחר הצהריים יפורסם מדד המחירים לצרכן. 

מניית אפל  זינקה לשיא כל הזמנים בעקבות ההכרזה הטכנלוגית שלה אתמול. החברה הכריזה על Apple Intelligence - מערך בינה מלאכותית "אישית", שישולב החל מאייפון פרו 15, ובמחשבי מק שיש להם מעבד M1 לפחות. בין היכולות החדשות שהציגה אפל היו כתיבת טקסטים, יצירת תמונות או אימוג'ים בעזרת טקסט, מענה חכם להודעות ועוד. 

השיא הקודם נקבע ב-14 בדצמבר 2023. בנוסף, אפל עקפה את אנבידיה  בשווי שוק שהוא השני בגודלו בוול סטריט אחרי מיקרוסופט . אנבידיה החזיקה במקום השני כשבוע בלבד.

22:19

מדד דאו ג'ונס יורד כעת ב-0.4%, S&P 500 עולה ב-0.1% ונאסד"ק עולה ב-0.6%.

בשוק החוב תשואות אגרות החוב הממשלתיות יורדות לאחר המכרז שהתבצע היום. למכרז  שבוצע על איגרות חוב ממשלתיות ל-10 שנים התקבלו ביקושי יתר. תשואת האיגרת עומדת היום על 4.4% לעומת 4.46% אתמול. 

האוצר האמריקיאי גייס 40 מיליארד דולר בתשואה של 4.438%. 

21:09

היום החלה ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב. זו תימשך יומיים ובסיומה, מחר בערב יודיע יו"ר הבנק, ג'רום פאואל על החלטת הריבית. בשוק מצפים שזו תישאר ללא שינוי אך השוק מגלה עצבנות היום, גם בגלל העובדה שמחר אחרי הצהרים יתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן.

מדד דאו ג'ונס יורד כעת ב-0.6%, S&P 500 ב-0.1% ונאסד"ק עולה ב-0.4%.

את הירידות מובילות היום מניות הבנקים. גם מניית טסלה  יורדת היום לקראת ההכרעה על אישור חבילת השכר של מנכ"לה אלון מאסק. 

בינתיים מאסק עושה כותרות נוספות - מאסק יצא נגד ענקית הטכנולוגיה, אפל   שהודיעה אתמול בכנס המפתחים על כך שחתמה על הסכם עם OpenAI במסגרתו ChatGPT יעבור אינטגרציה מלאה למערכות ההפעלה של אפל, כך שהצ'אט ישלב בכל המכשירים של החברה.

דומה גם שמשקיעים מממשים במניה הכי לוהטת בוול סטריט, אנבידיה  ומעודדים מההכרזות האחרונות של אפל  שמזנקת היום, אם תסיים כך את המסחר היום, החברה תקבע שיא מאז 14 בדצמבר 2023. מניית אפל עלתה בעשרת מבין 12 הימים האחרונים.

בנוסף, אפל עוקפת כעת את אנבידיה  בשווי שוק שהוא השני בגודלו בוול סטריט אחרי מיקרוסופט . אנבידיה החזיקה במקום השני כשבוע בלבד.

19:59

המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל במגמה מעורבת. נאסד"ק עולה מעט ב-0.1%, S&P 500 יורד ב0.3% ודאו ג'ונס משיל 0.9%. 

על מדד דאו ג'ונס מעיבות בעיקר מניות הבנקים ובראשן סיטי גרופ , בנק אוף אמריקה  וג'י.פי.מורגן 

18:48

ג'נרל מוטורס  מזהירה מפני ירידה במכירות המכוניות החשמליות שלה השנה, הסיבה - אימוץ איטי של מכוניות חשמליות בארה"ב.

סמנכ"ל הכספים של החברה, פול ג'קובסון אמר היום שהחברה מצפה ל-100 -150 אלף מסירות השנה, הרבה פחות מהתחזית הקודמית של החברה, 200-300 אלף.

בנוסף הודיעה החברה על רכישה עצמית של מניות בסך של 6 מיליארד דולר. מנייתה זינקה בכ-35% מתחילת השנה. 

18:13

מניית אפל  מזנקת בעקבות ההכרזה הטכנלוגית שלה אתמול. החברה הכריזה על Apple Intelligence - מערך בינה מלאכותית "אישית", שישולב החל מאייפון פרו 15, ובמחשבי מק שיש להם מעבד M1 לפחות. בין היכולות החדשות שהציגה אפל היו כתיבת טקסטים, יצירת תמונות או אימוג'ים בעזרת טקסט, מענה חכם להודעות ועוד. 

אם תסיים כך את המסחר היום, החברה תקבע שיא מאז 14 בדצמבר 2023. מניית אפל עלתה בעשרת מבין 12 הימים האחרונים.

בנוסף, אפל עוקפת כעת את אנבידיה  בשווי שוק שהוא השני בגודלו בוול סטריט אחרי מיקרוסופט . אנבידיה החזיקה במקום השני כשבוע בלבד.

17:50

לאחר שנפתחו בירידות - המדדים בוול סטריט מתאוששים מעט. נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו ג'ונס יורד ב-0.5% ו-S&P 500 ב-0.1%. 

מחיר הביטקוין יורד היום ב-4% מתחת לרף ה-67 אלף דולר. המשקיעים הוציאו 65 מיליון דולר מקרנות הסל שסוחרות במטבע הקריפטו, כך לפי חברת המידע Farside Investors.

עם הביטקוין יורדות גם מניות הקריפטו, ובעיקר קוינבייס , מרתון דיגיטל הולדינגס  וריוט בלוקצ'יין 

16:58

דומה שהמשקיעים במתח לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן והריבית - נאסד"ק יורד ב-0.2%, דאו ג'ונס ב-0.8% ו-S&P 500 ב-0.2%. 

מניית גיימסטופ  נופלת היום במסחר, שווי החברה ירד בכ-8 מיליארד דולר מאז השיא בשבוע שעבר. מניית החברה זינקה ביותר מ-640% מאז שהמשקיע המפורסם שלה, קיית' גיל חזר אל הרשתות החברתיות. 

החברה, שמפסידה אגב הרבה כסף מידי רבעון, גייסה לאחר נסיקת המנייה כמיליארד דולר בהון חדש.

גיל, הידוע בכינויו "החתלתול השואג" הוא לפי הערכות בעל המניות החמישי בגודל החזקתו בחברה הציג בערוץ היו טיוב שלו את חשבון ההשקעה שלו, לפיו יש לו 5 מיליון מניות בחברה, הן שוות כ-100 מיליון דולר. לגיל יש גם 120 אלף אופציות קול ל-21 ביוני על מניית גיימסטופ במחיר מימוש של 20 דולר למניה. כעת נסחרת המניה ב-23 דולר למניה.

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות - נאסד"ק יורד ב-0.2%, דאו ג'ונס ב-0.4% ו-S&P 500 ב-0.2%. 

בחמישי תערך פגישת בעלי המניות בטסלה - על הפרק, אישור חבילת השכר הענקית של המנכ"ל אלון מאסק. בשנה שעברה אישרה מועצת המנהלים של טסלה חבילת שכר בשווי של כ-56 מיליארד דולר עבור אילון מאסק, אולם הוטל עליה וטו על ידי השופטת קתלין מקורמיק מבית המשפט בדלאוור מוקדם יותר השנה. כעת, יצרנית הרכב היוקרתית מעמידה את חבילת השכר בשאלה מול בעלי המניות

בינתיים מאסק עושה כותרות נוספות - מאסק יצא נגד ענקית הטכנולוגיה, אפל  שהודיעה אתמול בכנס המפתחים על כך שחתמה על הסכם עם OpenAI במסגרתו ChatGPT יעבור אינטגרציה מלאה למערכות ההפעלה של אפל, כך שהצ'אט ישלב בכל המכשירים של החברה.

מאסק מזהיר מפני סיכוני אבטחה ומאיים בחרם גורף על מוצרי אפל. "אם אפל תשלב את OpenAI במערכת ההפעלה שלה, נפסיק להשתשמש במוצרי אפל בכל העסקים של טסלה".

15:30

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת  על ירידות של כ-0.3% במדדים המובילים. 

מניית צים  יורדת בטרום מסחר ב-8% ללא חדשות מיוחדות.

לפני כמה ימים קנון שבשליטת עידן עופר מממשת נתח ממניותיה בחברת הספנות. קנון ניצלה את עליית המניה ב-100% מתחילת השנה והודיעה כי מכרה 5 מיליון מניות צים תמורת 110.6 מיליון דולר או 22.12 דולר למניה, עם אופציה למכירת 5 מיליון מניות נוספות.

בנוסף, לפני כמה ימים פורסמה המלצה שלילית על החברה מצד הבנק האמריקאי סיטי גרופ. מניות חברת השילוח הימי יותר מהכפילו את ערכן עד כה ב-2024, בזכות המתיחות הגיאופוליטית שגרמה לעליית מחירי ההובלה הימית. כעת אנליסט של סיטיגרופ הוריד את דירוג המניה למכירה, בטענה שהעלייה הנוכחית אינה בת-קיימא.

15:09

בוול סטריט המדדים המרכזיים מצביעים על ירידות קלות, וזאת לפני החלטת הריבית של הפדרל ריזרב מחר. המדדים עלולים לסגת מהשיאים החדשים שקבעו אתמול. מניית אפל יורדת מעט בטרום מסחר לאחר שהכריזה אתמול על מערכת הבינה המלאכותית החדשה שלה.

פגישת חברי הפדרל ריזרב תתחיל היום, הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, המשקיעים יטו אוזן לרמזים לגבי תזמון אפשרי של הורדתה מאוחר יותר השנה.

מדד המחירים לצרכן יתפרסם מחר בשעה 15:30 שעון ישראל. האנליסטים צופים שהמדדיעלה 0.1% ומדד הליבה יעלה 0.3% בחישוב חודשי, מה שישקף עלייה שנתית של 3.4% ו-3.5% בהתאמה.

הגורם העיקרי להאטה בעליית המחירים בצד מדד הכותרת צפוי להגיע מכיוון מחירי הדלק, שרשמו ירידה בחודש הקודם. גם עליית השכר בדוח התעסוקה עשויה להשפיע על מחירי השירותים, דבר שמשפיע באופן ישיר על מדד ההוצאות הפרטיות (PCE) שהפד עוקב אחריו מקרוב.

בעוד המדד לא צפוי להשפיע על החלטת הריבית שתתקבל באותו הערב (רביעי), תהיה לו השלכה על ציפיות המשקיעים, כאשר רק הורדת ריבית אחת מתומחרת עד לסוף השנה נכון לבוקר זה. 

חברי הפד ירצו לראות את האינפלציה מתקדמת אל עבר היעד, דבר שמצריך חולשה נוספת בשוק התעסוקה.

באירופה, השווקים נסחרים בירידות קלות לאור תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי אתמול.

באסיה, השווקים ננעלו היום במגמה מעורבת, מדד הנג סנג נפל ביותר מ-1%.

13:40

מגמה שלילית באירופה: מדד הדאקס יורד בכ-0.5%, הפוטסי יורד בכ-0.7% והקאק יורד בכ-0.8%.

האג"ח הממשלתיות בצרפת נפלו היום, על רקע החלטתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לצאת לבחירות בזק, שממשיכות לערער את אמון המשקיעים בכלכלת המדינה. התשואה על אג"ח לעשר שנים קפצה ב-5 נקודות בסיס לרמה של 3.27%, וכך הפער בינה לבין האג"ח המקביל בגרמניה גדל ל-63 נקודות בסיס - הגבוה מאז אוקטובר 2023.

בשוק החוב האמריקאי, האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיכות להיסחר בירידות. אג"ח לעשר שנים יורדות בכ-5 נקודות בסיס ועומדות על תשואה של כ-4.42%, בעוד אג"ח לשנתיים יורדות בכ-4 נקודות בסיס ועומדות על תשואה של כ-4.85%.

12:10

בורסות אירופה עברו למגמה שלילית: מדדי הדאקס והקאק נסוגים שניהם בכ-0.1%, בעוד הפוטסי יורד בכ-0.3%.

נתוני התעסוקה בבריטניה לחודש מאי פורסמו, והראו גידול של 0.6% בכמות העובדים המקבלים משכורת, בקצב שנתי. בד בבד, רמת האבטלה עלתה מעט ל-4.4%, מ-4.3% ברבעון הקודם.

חברת ה-IT הצרפתית אטוס  נפלה בכ-14%, לאחר שהודיעה שהיא שוקלת לבחור בין שתי עסקאות הצלה, שצפויות להוביל ל"דילול מסיבי" של מחזיקי המניות הקיימים. החברה תקבל את החלטתה בעניין עד ליום רביעי הקרוב.

בשוק החוב האמריקאי, האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בירידות שערים. אג"ח לעשר שנים יורדות בכ-4 נקודות בסיס ועומדות על תשואה של כ-4.43%, בעוד אג"ח לשנתיים יורדות בכ-3 נקודות בסיס ועומדות על תשואה של כ-4.85%.

10:40

בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית: מדד הדאקס ומדד הקאק מתקדמים שניהם בכ-0.3%, בעוד הפוטסי עולה בכ-0.2%.

מניית חברת המחשוב הבריטית Raspberry Pi, שהונפקה היום (ג'), כבר הספיקה לקפוץ ב-32%. החברה שואפת לגייס 166 מיליון ליש"ט (כ-211.2 מיליון דולר) מההנפקה, ותמחרה את מניותה במחיר של 280 פני לאחת. לפי התמחור הראשוני של מניותה, שווי החברה הוערך בכ-541.6 מיליון ליש"ט (כ-688.8 מיליון דולר).

החברה מייצרת מחשבים מזעריים, והנפקתה המוצלחת נתפסת כניצחון בעבור הבורסה בלונדון, אשר התקשה למשוך חברות טכנולוגיה.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת: הניקיי עלה בכ-0.2%, בורסת שנחאי ירדה בכ-0.8%, הקוספי עלה בכ-0.15%. ההנג סנג ירד בכ-1%.

9:00

בורסות אסיה נסחרות כעת במגמה מעורבת: מדד הניקיי עולה בכ-0.1%, ההנג סנג צונח בכ-1.3%, הקוספי עולה בכ-0.3%, ובורסת שנחאי יורדת בכ-0.9%.

וול סטריט

אמש (ב'), המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים קלות. דאו ג'ונס טיפס ב-0.2%, נאסד"ק הוסיף 0.4% ו-S&P 500 עלה ב-0.3%. 

אפל  סיימה את יום המסחר בירידות של 1.9%, אחרי שבוול סטריט לא התלהבו מההכרזות שלה בנושא שילוב בינה מלאכותית במוצריה.

בגזרת שאר ענקיות הטכנולוגיה - אמזון  הוסיפה 1.5%, מיקרוסופט  טיפסה ב-1%, אנבידיה  התחזקה ב-0.8% ואלפאבית (גוגל)  עלתה ב-0.5%. 

 המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל כעת בירידות שערים קלות. 

שוק החוב האמריקאי

האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בירידות שערים קלות. אג"ח לעשר שנים יורדות בנקודת בסיס אחת ועומדות על תשואה של כ-4.46%, בעוד אג"ח לשנתיים יורדות בשיעור דומה ועומדות על תשואה של כ-4.88%.

שוק הפורקס העולמי

האירו והליש"ט מתחזקים קלות מול הדולר. הדולר מתחזק מול הין היפני בכ-0.1% ומחירו עומד על כ-157.2 ין.

שוק הקריפטו

הביטקוין יורד בכ-2.6% ומחירו עומד על כ-67,770 דולר, בעוד האת'ריום יורד בכ-3.4% ומחירו עומד על כ-3,600 דולר.

שוק הסחורות 

מחירי הנפט יורדים קלות. נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.1% ומחיר חבית עומד על כ-77.7 דולר לחבית, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-81.5 דולר.

מחיר הזהב יורד בכ-0.5% ועומד על כ-2,300 דולר לאונקיה.

מאקרו

היום יפורסמו נתוני התעסוקה בבריטניה, ביניהם שיעור האבטלה, השכר הממוצע לשעה ומספר דורשי העבודה.