ישראל במלחמה | סיקור שוטף

כ-200 רקטות שוגרו מלבנון, שעות של לחימה באש בצפון

לאחר התקיפה שבה חוסל המפקד הכי בכיר בחיזבאללה מתחילת המלחמה, חיזבאללה שיגר כ-200 רקטות • אש השתוללה ביער ביריה, נשרפו מחסנים בקדיתא • צה"ל תקף בתגובה בלבנון • בלינקן: חמאס הכניס שינויים לעסקה - אבל אני מאמין שאפשר לגשר על הפערים • דיווח: הדרישה החדשה של חמאס: ערבויות מארה"ב לנסיגה ישראלית מהרצועה • עדכונים בולטים 

גבול לבנון / צילום: Shutterstock
גבול לבנון / צילום: Shutterstock

עדכונים בולטים

22:29 - בן גביר נגד נתניהו: "אתה כבר לא יכול להתחבא מאחורי גנץ ואיזנקוט, נגמרו התירוצים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע מתקפת הרקטות של חיזבאללה בצפון, והאשים אותו במידורו מדיונים ביטחוניים. "הערב נתניהו שוב מכנס 'התייעצות ביטחונית'. כל הכבוד על החיסול בלבנון, אבל על מאות טילים לא מגיבים בפעולות כירורגיות", כתב. "אין ספק שהנוהג המגונה של ראש הממשלה למדר אותי מדיונים ביטחוניים "הוכיח את עצמו" באירועי השבעה לאוקטובר... נתניהו - נגמרו התירוצים. אתה ראש הממשלה, ואפילו להתחבא מאחורי גנץ ואייזנקוט אתה כבר לא יכול".

21:59 - שרפה משתוללת במושב אביבים לאחר פגיעת טיל נ"ט

חיזבאללה שיגר טיל נ"ט שפגע בשטח פתוח במושב אביבים שבגליל העליון. האש מאיימת על הלולים במקום. 

21:00 - צבע אדום בניר עם ובמפלסים ש בעוטף עזה

20:48 - אזעקות בשורת יישובים באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין וירי רקטות 

20:05 - לשכת ראש הממשלה: נתניהו מקיים הערב הערכת מצב ביטחונית לאור ההתפתחויות בצפון, ותשובתו השלילית של חמאס בנושא שחרור החטופים

19:50 - הפיצוצים בשמי צפת - מיירט שוגר למרחב החרמון, והתפוצץ מעל שמי העיר

צה"ל עדכן כי לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב של חיל האוויר יירטו במרחב החרמון שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. כתוצאה מנפילת שברי יירוט, פרצה שרפה במקום. במהלך האירוע שוגר לעבר המטרות מיירט נוסף שהתפוצץ בשמי צפת. כתוצאה מנפילת שברי המיירט, התפתחה שריפה במקום. 

18:55 - דיווחים על מספר יירוטים בשמי צפת, לא הופעלה התרעה יירוטים בשמי צפת

18:40 - אזעקות ב להבות הבשן שעמק החולה

זוהה שיגור אחד שחצה מלבנון, לפי שעה אין מידע על נפגעים או נזק.

17:45 - אזעקה בגליל המערבי, רקטות נפלו באזור שלומי

אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה בשלומי שבגליל המערבי. רקטה נפלה בשטח פתוח. מעט קודם לכן, זוהו שיגורים ללא התרעה במרחב. כל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. מוקדם יותר נורו כעשר רקטות לאזור זרעית ושומרה. לא היו נפגעים.

17:40 - בצל האזעקות: הושגה שליטה על השרפות בצפון

בכבאות והצלה עדכנו כי הושגה שליטה בשרפות שפרצו בצפון הארץ, אחרי מטחי הרקטות הכבדים ששיגר חיזבאללה. לוחמי אש עדיין ממשיכים לפעול לכיבוי השריפות באזור ביריה, קדיתא, עין זיתים וצבעון, יחד עם מטוסי הכיבוי וצוותים נוספים מקק"ל, רט"ג וצה"ל. מפקד מחוז צפון בכבאות, טפסר יאיר אלקיים, מסר: "בשלב זה אנחנו נמצאים בשליטה בכל האירועים והצוותים פועלים לבצע כיבוי סופי ולהגיע לשליטה מלאה. לוחמי האש יישארו בזירות גם בשעות הקרובות כדי לחסל את כל מוקדי השרפה". 

17:26 - צה"ל השלים גל תקיפות נוסף בדרום לבנון

שעות לאחר חיסול בכיר חיזבאללה ושיגור כ-200 רקטות מלבנון, דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב השלימו גל תקיפות נוסף של מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב יעטר ומרכבא, לצד תשתית טרור של הארגון במרחב תלוסה.

15:30 - אחרי המטחים הכבדים: צה"ל תקף משגרים של חיזבאללה

צה"ל ממשיך לתקוף בדרום לבנון, אחרי המטחים הכבדים ביותר ששיגר חיזבאללה מתחילת המלחמה, בעקבות חיסול המפקד הבכיר טאלב עבדאללה. מטוסי קרב תקפו שני משגרים של חיזבאללה בא-טייבה ומרכבא שבדרום לבנון, שמהם בוצעו מוקדם יותר היום שיגורים לצפון.

בנוסף, כוחות צה״ל ביצעו ירי ארטילרי לעבר אזור רשיא אל-פוחר, שממנו בוצעו שיגורים לצפון. בצה"ל ציינו כי באזעקות בגליל העליון בסביבות השעה 12:00 שוגרו מיירטים לעבר מטרות אווירית חשודות.

בנוגע לאזעקות ב-12:55 באזור מירון וב-14:09 במלכיה אמרו כי זוהו שיגורים שחצו משטח לבנון. בכלל האירועים לא היו נפגעים. כוחות כיבוי ממשיכים לפעול על מנת לכבות את השריפות שפרצו כתוצאה מירי חיזבאללה מוקדם יותר היום.

13:35 - צה"ל נטל אחריות לחיסולו של סמי טאלב עבדאללה
דובר צה"ל עידכן כי אמש (ג') מטוסי קרב תקפו מפקדה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'וויה, ממנה ניהל הארגון את התקיפות מדרום-מזרח לבנון לעבר שטח ישראל, וחוסל מפקדה סמי טאלב עבדאללה, מפקד יחידת "נצר" בארגון הטרור חיזבאללה. סמי טאלב שימש כאחד המפקדים הבכירים של חיזבאללה בדרום לבנון. לאורך שנים תיכנן, קידם והוציא לפועל מתווי טרור רבים כנגד אזרחי מדינת ישראל. בתקיפה חוסלו שלושה מחבלים נוספים מהארגון שהיו לצידו. 

עיבוד: דובר צה''ל
 עיבוד: דובר צה''ל

13:20  - עשרות שיגורים בשלושה מטחים כבדים, צה"ל תקף בתגובה 

כ-200 רקטות שוגרו הבוקר (רביעי) לעבר הצפון בכמה מטחים כבדים. לא ידוע על נפגעים. מבנה ביישוב סאסא נפגע ישירות. כמה רקטות נפלו בשטחים פתוחים, וגרמו לשרפות בשלושה מוקדים מרכזיים: סמוך לבית ג'אן, ביער עין זיתים ובאזור עמיעד. אזעקות הופעלו בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

בדוברות כיבוי והצלה עדכנו כי 21 צוותים מכלל תחנות מחוז צפון פועלים בשעה האחרונה בסיוע של שמונה מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית "אלעד" לכיבוי השרפות בבירייה-עין זיתים, בקדיתא, במירון ובכחל. בשל החום הכבד ישנו חשש להתפשטותם. כביש 85 נסגר לזמן קצר - אך נפתח לתנועה מחדש.

לכתבה המלאה ב-N12

11:45 - צה"ל חיסל מספר מחבלים בהיתקלויות ובתקיפות כלי טיס במרכז ובדרום רצועת עזה

במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו יותר מ-30 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, חוליות מחבלים חמושות, משגרי רקטות, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות.

10:35 

כ-150 רקטות שוגרו הבוקר (ד') לעבר הצפון בשני מטחים. אזעקות הופעלו בגליל העליון, בגליל התחתון ובאזור צפת והכנרת. מבנה בקיבוץ סאסא נפגע ישירות. לא ידוע על נפגעים.

המדינה המפתיעה שהציעה לשמש ככוח פיקוח שלום בעזה והאינטרס הישראלי 
"חופש ושיוויון לא הולכים ביחד": מה עשתה המלחמה למודל הכלכלי של הקיבוצים? 

כמה נפילות זוהו בשטחים פתוחים, וגרמו לשרפות. לוחמי האש הוקפצו למקום ומבצעים פעילויות כיבוי בכמה מוקדים בצפון - חשש להתפשטותם בצל החום הכבד.

צה"ל עידכן לאחר המטח השני לצפון: "זוהו כ-70 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, מרבית השיגורים נפלו בשטחים פתוחים, זוהו נפילות במספר מרחבים בצפון הארץ, הפרטים בבדיקה. אין נפגעים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר במרחב יארון שבדרום לבנון משגר ממנו בוצעו שיגורים לצפון הארץ בשעה 10:00". 

לכתבה המלאה ב-N12

09:45 - צה"ל על המטח לצפון: "זוהו כ-90 שיגורים שחצו משטח לבנון"

חלק מהשיגורים יורטו, זוהו נפילות במרחב בצפון הארץ שכתוצאה מהן פרצו שרפות בכמה מוקדים.

9:05 - מטח לצפון: אזעקות בגליל, בצפת ובטבריה

כ-100 רקטות שוגרו לעבר יישובי הצפון. אזעקות הופעלו בגליל העליון, התחתון, אזור הכנרת וצפת. ממד"א נמסר כי עד כה לא ידוע על נפילות או נפגעים. במשטרה עדכנו על כמה דיווחים על נפילות בשטחים פתוחים.

המטח מגיע לאחר חיסולו הלילי של בכיר חיזבאללה, טאלב סאמי עבדאללה (אבו טאלב). שלושה מקורות ביטחוניים בלבנון דיווחו לרויטרס שאבו טאלב הוא "המפקד הבכיר ביותר שחוסל מאז תחילת המלחמה".

06:54 - דיווח: 4 הרוגים בתקיפה ישראלית בלבנון, בהם מפקד בכיר בחיזבאללה |  ספיר ליפקין 

בלבנון מדווחים הלילה (בין שלישי לרביעי) על תקיפה מסיבית של חיל האוויר הישראלי בכפר ג'ויא (מחוז צור) שבדרום המדינה. בחיזבאללה הודיעו על מותו של בכיר ארגון הטרור, טאלב סאמי עבדאללה (אבו טאלב), שחוסל ככל הנראה בתקיפה המיוחסת לישראל.

שלושה מקורות ביטחוניים בלבנון דיווחו לרויטרס שאבו טאלב הוא "המפקד הבכיר ביותר שחוסל מאז תחילת המלחמה". עוד מסרו כי בתקיפה נהרגו ארבע בני אדם, בהם מפקדים ופעילים בארגון הטרור. בהצהרה הרשמית שהוציא חיזבאללה כונה אבו טאלב שחוסל "המפקד הלוחם" - תואר שמעיד על בכירותו בארגון הטרור. עד כה חיזבאללה השתמש בתואר הזה רק לאחר חיסול ויסאם א-טאוויל, בכיר כוח רדואן שחוסל בחודש ינואר.

לכתבה המלאה ב-N12

02:43 - צבא ארה"ב: השמדנו 2 משגרי טילים באזור שבאחריות החות'ים בתימן

הלילה דיווח צבא ארה"ב כי אמש כי כוחותיו השמידו שני משגרי טילי שיוט נגד ספינות באזור שבשליטת החות'ים בתימן. בסנטקום צייתו ברשת החברתית X כי משגרי הטילים 'היוו איום מיידי על כוחות ארה"ב, הקואליציה ועל ספינות הסוחר שעוברות באזור".

01:46 - גורם רשמי בחמאס: תגובתנו להצעת הפסקת האש בעזה "פותחת נתיב רחב" להגעה להסכמה

אחרי הדיווחים כי המתווכות עדכנו את ישראל שחמאס דלה את העסקה, עזאת אל-רישק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי התשובה שהעבירו הייתה "אחראית, רצינית וחיובית". עוד ציין כי תגובת חמאס להצעת הסכם הפסקת האש בעזה "פותחת נתיב רחב" להשגת הסכם.

00:21 - דיווח ברויטרס: 4 הרוגים בתקיפה ישראלית בלבנון, בהם מפקד בכיר בחיזבאללה

שלושה מקורות ביטחוניים בלבנון דיווחו לרויטרס על "תקיפה ישראלית על הכפר ג'ואיה שבדרום המדינה, בלילה שבין שלישי לרביעי". לדבריו בתקיפה נהרגו לפחות ארבעה בני אדם, בהם מפקד שטח בכיר חיזבאללה. לדברי אותם מקורות, תפקידו של בכיר חיזבאללה שנהרג היה משמעותי לא פחות מזה של ויסאם א-טאוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בחודש ינואר.

23:20 - גורם בצוות המו"מ: חמאס דחה את העסקה לשחרור החטופים

ישראל קיבלה מהמתווכות את תשובת חמאס. לפי בכיר ישראלי מצוות המשא ומתן, חמאס דחה בתשובתו את מתווה עסקת שחרור החטופים שהוצג על ידי הנשיא ביידן. לפרטים המלאים ב-N12

22:54 - דיווח: איש חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

לפי דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי, בתקיפה ישראלית, חוסל איש החיזבאללה עלי צופאן בכפר ג'ויא שבדרום לבנון.

21:29 - חילופי האש סמוך לג'נין: כוח דובדבן חיסל 6 מחבלים

צה"ל הודיע כי לוחמי יחידת דובדבן חיסלו במהלך חילופי אש בכפר דן שבג'נין שישה מחבלים חמושים, ופגעו בכמה מחבלים נוספים. במהלך פעילות של הצבא בהכוונה מודיעינית של השב"כ, איתרו הכוחות נשקים ששימשו את המחבלים.

"מסוק קרב של חיל האוויר תקף במרחב המבנה ששימש את המחבלים", הוסיפו בצה"ל ופירטו על הנשקים שנתפסו: שלושה נשקים מסוג M-16, אקדח, כמה מחסניות ששימשו את המחבלים, ורכב שבו כמה מטענים. "אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו".

21:24 - חמאס והג'יהאד: מסרנו את התשובה שלנו על ההצעה הישראלית למתווכות

חמאס והג'יהאד האיסלאמי בהצהרה משותפת: "משלחת משותפת מסרה הערב את תשובת פלגי ההתנגדות לקטארים, במהלך פגישה עם ראש ממשלת קטאר. התשובה הועברה גם למצרים. התשובה נותנת עדיפות לאינטרס של העם הפלסטיני, ולצורך להפסיק לחלוטין את התוקפנות המתמשכת ברצועת עזה. המשלחת הפלסטינית הביעה את נכונותה לפעול בחיוב כדי להגיע להסכם שיסיים את המלחמה הזו נגד עמנו המבוסס על תחושת אחריות לאומית".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12