ישראל במלחמה | סיקור שוטף

אזעקות הופעלו במקביל בשדרות ועוטף עזה ובגבול לבנון

גורם מדיני בכיר הגיב על תשובת חמאס למתווה שהוצג באו"ם: "שינוים מהותיים ויסודיים בהסכם, שלא מאפשרים לצדדים להתקדם לעבר עסקה" • קודם לכן תקף ארגון הטרור את הצהרת בלינקן: "אנחנו רואים בחיוב את ההצעה האחרונה, בניגוד לישראל" • בפעם הראשונה, ישראל נכללה ב"רשימה השחורה" של האו"ם • עדכונים בולטים

יירוט של כיפת ברזל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov
יירוט של כיפת ברזל / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

עדכונים שוטפים

20:00 - אזעקות הופעלו במקביל בשדרות ועוטף עזה ובגבול לבנון

אזעקות הופעלו בשדרות, איבים, ניר עם, מפלסים, ניר עם, בית שקמה, משען, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה ובאזור התעשייה הדרומי של אשקלון בשל ירי רקטות וטילים. במקביל, הופעלו אזעקות באלקוש, נטועה, פסוטה, אבירים, כפר ורדים, מעלות תרשיחא, חוסן, מעונה, הילה ומעיליא שבגליל העליון, בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין.

19:50 - הרמטכ"ל: "אין לנו את הזכות לשקול האם להתגייס או לא. זה נכון מקצועית, וזה נכון ערכית"

הרמטכ"ל לבוגרי קורס פיקוד ומטה 'אלון': "אתם התייצבתם למלא את חלקכם בהגנה על המדינה ללא שאלות וללא תנאים. אין לנו את הזכות לשקול האם להתגייס או לא. צבא העם רלוונטי מתמיד - זה נכון מקצועית, וזה נכון ערכית".

19:46 - שני חיילי צה"ל נפצעו בינוני וקל מפגיעת נ"ט בצפון הארץ

לפי הודעת דובר צה"ל, כתוצאה מפגיעת שיגור נ"ט במרחב בצפון הארץ, נפגעו שני חיילי צה"ל באורח בינוני וקל. החיילים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

19:19 - צה"ל: שני מחבלים בכירים חוסלו במבצע בג'נין

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי בשיתוף עם שב"כ ומג"ב הושלם בפעם השנייה השבוע מבצע לסיכול טרור במרחב ג'נין. המבצע ארך 13 שעות, ובמסגרתו לוחמי דובדבן, סיירת חרוב ומג"ב עצרו מספר חשודים וניהלו חילופי אש עם חמושים. כוחות הנדסיים חשפו צירים שבהם הוטמנו מטענים.

לוחמי יחידת דובדבן ביצעו נוהל "סיר לחץ" על מבנה שבו שהו שני מבוקשים בכירים. בתום חילופי אש שכללו ירי של טילי כתף לעבר המבנה, שני המבוקשים חוסלו ונמצאו שני נשקים על גופותיהם. לוחם צה"ל נפצע קל.

18:18 - גורם מדיני בכיר: תשובת חמאס - תשובה שלילית מוחלטת למתווה של ביידן

גורם מדיני בכיר על תשובת חמאס: "ישראל והמתווכות מיישרות קו בצורה מובהקת, שברור שהמתווה כפי שחמאס הביא אותו הוא בעצם תשובה שלילית מוחלטת למתווה של ביידן. לא מדובר בשינויים מינוריים כפי שחמאס מציג - אלא בשינויים מהותיים ויסודיים בהסכם, שלא מאפשרים לצדדים להתקדם לעבר עסקה. מדובר בעשרות רבות של סעיפים ששונו".

17:36: 3 כטב"מים ששוגרו לעבר הגולן יורטו על ידי צה"ל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב דיר סירין שבדרום לבנון. כמו כן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו 3 כטב"מים אחרי שהאזעקות הופעלו בגולן.

17:15 - בפעם הראשונה, ישראל נכללה ב"רשימה השחורה" של האו"ם

האו"ם פרסם היום דוח רשמי שמתייחס להגנה על ילדים באזורי סכסוך, והכניס לראשונה את ישראל. לפי הנתונים, באזור נרשמה בשנה האחרונה העלייה הגדולה ביותר במספר המקרים שבהם נפגעו ילדים - כ-8,000 אירועים.

מדובר בפעם הראשונה אי-פעם שבה האו"ם כלל ב"רשימה השחורה" מדינה דמוקרטית. לצד ישראל הוכנסו גם הג'יהאד האיסלאמי וחמאס. רוסיה מדורגת זו השנה השנייה ברציפות, וגם סודן ודעאש מנויות בה מזה מספר שנים.

בדוח נטען כי בשנת 2023 התרחשו ביהודה ושומרון ובעזה אלפי מקרים של הרג, פציעה, הטלת מום ועקירה של ילדים. אם הנתונים ישתנו, בשנה הקרובה ישראל תוכל לצאת מהרשימה באופן מהיר, באמצעות מנגנון מיוחד. לקריאת הידיעה המלאה

15:18 - חיזבאללה: המתקפה שביצענו היום היא הגדולה ביותר ונועדה להרתיע את ישראל

מקור בחיזבאללה אמר לערוץ הקטארי תקפנו 15 מוצבים צבאיים ישראלים בבת אחת בגליל ובגולן, עשינו שימוש ב-30 כטב"מים. המתקפה שביצענו היום היא הגדולה ביותר מאז 8 באוקטובר ונועדה להרתיע את ישראל כתגובה לחיסול של טאלב עבדאללה 

שריפה נרחבת ביער ביריה בצפון בעקבות תקיפות חיזבאללה / צילום: כב״ה צפון
 שריפה נרחבת ביער ביריה בצפון בעקבות תקיפות חיזבאללה / צילום: כב״ה צפון

15:15 - דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-40 שיגורים לעבר הגליל והגולן

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-40 שיגורים לעבר הגליל והגולן, מתוכם כמה שיגורים יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כמו כן, חמש מטרות אוויריות חשודות זוהו - יורטו שלוש מתוכן 

14:05 - ירי בלתי פוסק לצפון: אזעקות הופעלו בגליל העליון ובדרום הגולן

התרעות הופעלו ביישובי הצפון מחשש לירי רקטות וחדירת כלי טיס עוין. האזעקות נשמעו בצפת, קצרין, איילת השחר, טובא זנגריה, מנחת מחניים, אביבים, מלכיה, יסוד המעלה ואיילת השחר. דיווחים על נפילות רבות בשורת מוקדים. במד"א מעדכנים על 2 צעירים כבני 20 שנפגעו מרסיסים, מצבם קל. 

חיזבאללה פתח היום (חמישי) בירי בלתי פוסק לעבר הגליל העליון ורמת הגולן, שכלל שיגורי רקטות וניסיונות חדירה של כלי טיס עוינים. על-פי ההערכות, במטח נורו יותר ממאה רקטות לשטח ישראל. הן שוגרו בזו אחר זו - מקו הגבול ועד אזור צפת. ה תושבים מדווחים על עשרות יירוטים בשמיים ומדווחים על נפילות.

כתוצאה מהירי שרפה פרצה בקצרין. מכבאות והצלה נמסר כי התקבלו דיווחים על כמה שריפות שפרצו במרכז ובצפון הגולן בעקבות נפילות ויירוטים. לוחמי האש מתחנות גליל גולן הוזעקו למקום בצל האזעקות ולפי שעה מנסים להשיג שליטה על הלהבות. לקריאת הידיעה המלאה. 

14:00 - צה"ל השלים מבצע אוגדתי במרכז הרצועה, הושמדה מנהרה באורך כ-800 מטרים - כקילומטר משטח ישראל

אוגדה 99 השלימה מבצע אוגדתי במרחב המסדרון והעמיקה את אחיזת צה"ל במרחב. בתוך כך, הושמדה מנהרת טרור באורך כ-800 מטרים - כקילומטר משטח ישראל. בצה"ל מדגישים כי בשבוע החולף, היחידה הרב-ממדית וצוותי הקרב החטיבתיים השלימו מבצע אוגדתי במרחב זיתון ושכונת צברא. במהלך המבצע חוסלו עשרות מחבלים והושמדו כ-50 תשתיות טרור.

13:27 - פיקוד העורף: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין לשמי ישראל, הארוע הסתיים

13:25 - יערני ועובדי קק"ל פעלו הבוקר יחד עם צוותי כבאות והצלה לכיבוי השריפות שהתחדשו בכמה מוקדים ברחבי הצפון

בין המוקדים, יער מירון, יער בירייה וחניון עין זיתים

13:21 - התרעות נוספות הופעלו בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין

13:06 - התרעות הופעלו בגליל העליון מחשש לחדירת כלי טיס עוין

12:32: האזעקות בשורת יישובים בגליל העליון ובגליל המערבי - התרעות שווא

08:00 - התרעה על חדירת כלי טיס בגליל העליון

התרעה על חדירת כלי טיס הופעלה בשורת יישובים באצבע הגליל. בין היתר האזעקות הופעלו בישובים: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם וקריית שמונה. מיד לאחר מכן בפיקוד העורף הודיעו כי "האירוע הסתיים". בהמשך בצה"ל הבהירו כי מדובר בזיהוי שווא.

08:00 - הפלסטינים האשימו, בצה"ל הבהירו: "לא תקפנו באזור ההומניטרי"

בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא האשימו שצה"ל פתח במתקפה על אזור אל-מוואסי בדרום הרצועה - מהאוויר, מהים ומהיבשה. בצה"ל הכחישו את הדיווח: " לא התבצעה כל תקיפה של צה"ל במרחב ההומניטרי באל-מוואסי". מחנה אל מוואסי הוגדר מתחילת המלחמה כ"אזור הומינטרי" ואליו התפנו מאות אלפי פליטים מכל רחבי הרצועה.

06:42 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף באזור ההומניטרי אל מוואסי

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא, צה"ל פתח במתקפה על אזור אל-מוואסי בדרום הרצועה - מהאוויר, מהים ומהיבשה. מחנה אל מוואסי הוגדר מתחילת המלחמה כ"אזור הומינטרי" ואליו התפנו מאות אלפי פליטים מכל רחבי הרצועה. לפי שעה, בצה"ל לא אישרו את הדיווח.

06:12 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, צה"ל עדכן כי ההתרעות שהופעלו ביחיעם וכליל - שווא 

06:09 - אזעקות הופעלו בשתולה שבגליל המערבי

05:07 - אזעקות בגליל המערבי

אזעקות הופעלו ביישובים יחיעם וכליל. 

02:00 - צבא ארה"ב: כלי שיט חות'י פגע בספינה יוונית בים האדום, כוחות ארה"ב תקפו בתגובה

צבא ארה"ב הודיע כי כלי שיט חמוש בידי המורדים החות'ים בתימן תקף ספינה יוונית בים האדום. לפי הודעת הצבא האמריקני, כלי שיט קרקעי בלתי מאויש (USV) חות'י פגע ב ספינה בבעלות יוונית עם דגל ליבריה, בעת שהייתה בים האדום.

בתגובה, כוחות צבא ארה"ב תקפו בהצלחה שלושה משגרי טילים של החות'ים, וכן מערכת אווירית בלתי מאוישת.

00:37 - חמאס: "ישראל היא זו שלא מוכנה להצעה של ביידן, הם רק רוצים להמשיך בלחימה"

חמאס בהצהרה רשמית: "התנועה הביעה את עמדתה החיובית לגבי מה שנכלל בנאומו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב-31 במאי שבו קרא להפסקת אש קבועה, נסיגת הכוחות הישראלים מרצועת עזה, שיקום וחילופי שבויים. בעוד ששמענו מהממשלה הישראלית בראשות נתניהו על המשך המלחמה ותקיפת ההצעה שהגיעה מהנשיא ביידן, בניגוד לטענה שישראל הסכימה לה", כלשונם.

ארגון הטרור האשים בהצהרה שפרסם וכוללת 7 סעיפים "כי בעוד שבלינקן ממשיך לדבר על הסכמתה של ישראל להצעה האחרונה, לא שמענו אף בכיר ישראלי מדבר על האישור הזה".

23:15 - בכיר ישראלי: סינוואר הקשיח עמדות ומנסה להכשיל כל מאמץ לעסקה

אחרי שחמאס החזיר תשובה להצעה הישראלית, בירושלים מבהירים שסינוואר הקשיח עמדות והוסיף למתווה חלקים מהותיים שלא היו בו קודם. נכון לשעה זו טרם נקבע דיון בקבינט בעקבות תשובת חמאס. גורם ישראלי בכיר: "נותר סיכוי להחזיר את החטופים בעסקה - הרבה מכך תלוי באמריקנים". לכתבה המלאה ב-N12 

00:05 - החות'ים טוענים: ביצענו שתי מתקפות יחד עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

דובר הזרוע הצבאית של החות'ים טוען שהם ביצעו שתי מתקפות יחד עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק: אחת נגד "מטרה חיונית" בנמל אשדוד באמצעות טילים ואחת נוספת נגד "מטרה חיונית" בנמל חיפה באמצעות כטב"מים

22:29 - בן גביר נגד נתניהו: "אתה כבר לא יכול להתחבא מאחורי גנץ ואיזנקוט, נגמרו התירוצים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע מתקפת הרקטות של חיזבאללה בצפון, והאשים אותו במידורו מדיונים ביטחוניים. "הערב נתניהו שוב מכנס 'התייעצות ביטחונית'. כל הכבוד על החיסול בלבנון, אבל על מאות טילים לא מגיבים בפעולות כירורגיות", כתב. "אין ספק שהנוהג המגונה של ראש הממשלה למדר אותי מדיונים ביטחוניים "הוכיח את עצמו" באירועי השבעה לאוקטובר... נתניהו - נגמרו התירוצים. אתה ראש הממשלה, ואפילו להתחבא מאחורי גנץ ואייזנקוט אתה כבר לא יכול".

20:05 - לשכת ראש הממשלה: נתניהו מקיים הערב הערכת מצב ביטחונית לאור ההתפתחויות בצפון, ותשובתו השלילית של חמאס בנושא שחרור החטופים

פורסם לראשונה ב-N12