הפתיעה את השוק: מניית השבבים שמזנקת היום בוול סטריט

ענקית השבבים ברודקום סיימה רבעון מוצלח כשרבע מהכנסות החברה הגיעו מתחום הבינה המלאכותית • בחברה סיפקו תחזית חיובית גם לעתיד ומנייתה מזנקת במסחר המוקדם • בדומה לאנבידיה, גם בברודקום הכריזו על פיצול מניות

ברודקום. הציגה תוצאות מרשימות לרבעון / צילום: Shutterstock, Michael Vi
ברודקום. הציגה תוצאות מרשימות לרבעון / צילום: Shutterstock, Michael Vi

ענקית השבבים ברודקום , שנחשבת לאחת מיצרניות המוליכים למחצה שנהנות מהביקוש לתחום ה-AI, פרסמה אמש (ד') תוצאות כספיות מרשימות לרבעון הפיסקאלי בסיום המסחר בוול סטריט. המניה מזנקת בכ-14% בוול סטריט כעת.

תעדוף התראות ויצירת תמונות מקוריות: אפל חושפת מערכת בינה מלאכותית חדשה 
מניית אנבידיה עשתה ספליט. מה קרה לביצועים שלה בפעמים הקודמות? 

הכנסות החברה עלו מ-8.73 מיליארד דולר ל-12.5 מיליארד דולר ברבעון, בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 12.03 מיליארד דולר. לצד זאת, החברה ציינה כי היא צופה שמכירות החברה יסתכמו בכ-51 מיליארד דולר בסיום שנת 2024, מעל התחזית הקודמת שפרסמה בדוחות הקודמים, ומעל תחזיות האנליסטים שציפו ל-50.42 מיליארד דולר.

במקביל, ברודקום הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי שהסתכם בכ-2.12 מיליארד דולר, אך בהשוואה לרבעון הקודם, הרווח הנקי ירד מ-3.48 מיליארד דולר. 

אמש, במסחר המאוחר, מניית ברודקום זינקה ב-15% לשיא כל הזמנים, הודות לתוצאות החזקות שפרסמה. בשנה האחרונה מנייתה טיפסה בכ-75% ושווי השוק שלה נכון לאתמול הסתכם בכ-693 מיליארד דולר. כעת כאמור המניה עולה עם פתיחת המסחר בוול סטריט. 

המניה טיפסה ב-75% בשנה האחרונה

ברודקום, שבסיסה בפאלו אלטו, קליפורניה, נחשבת לאחת מיצרניות השבבים שנהנות מהביקוש הגובר של מוצרי ה-AI, לאור העובדה שהשבבים שהיא מייצרת יכולים להריץ סוגים שונים של יישומי בינה מלאכותית. כך, למשל, ברודקום עובדת יחד עם ענקית הטכנולוגיה גוגל, אשר מעצבת חלקית שבב AI משלה הנקרא TPU. בדוחותיה הכספיים ברודקום דיווחה על רבעון נוסף של ביקוש חזק, כאשר כרבע מהמכירות שלה הגיעו ממוצרי בינה מלאכותית שהסתכמו בכ-3.1 מיליארד דולר. 

מנכ"ל החברה, הוק טאן, שבשנת 2023 נחשב למנכ"ל בעל השכר הגבוה ביותר על פי הניתוח של הוול סטריט ג'ורנל, התייחס לביקוש של ענקיות הטכנולוגיה לשבבי החברה: "לקוחות ההיפר-סקאל שלנו מרחיבים את ההשקעות שלהם כדי לשפר את הביצועים בתחום הבינה המלאכותית, לשם כך, קיבלנו עתה את הדור הבא של מאיצי AI מותאמים אישית עבור אותם לקוחות".

במקביל, בחברה ציינו כי הגידול בהכנסות והצמיחה המכירות נבע גם מרכישת חברת התוכנה הארגונית VMware, שנרכשה על ידי ברודקום תמורת 69 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה. ההכנסות הכוללות של החברה עלו ב-43% בסיכום שנתי ובניכוי מכירות VMware, ההכנסות היו גדלות רק ב-12%, נמסר מטעם החברה.

בדומה לאנבידיה, ברודקום מודיעה על פיצול מניות

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים ובדומה לאנבידיה, ברודקום הודיעה על פיצול מניות ביחס של 1:10, שצפוי להתחיל ב-15 ליולי, וזאת לאור הזינוק במחיר המניה שנרשם לאחרונה. מנהלת הכספים הראשית של החברה, קירסטן ספירס, ציינה כי המהלך "יהפוך את הבעלות על מניית ברודקום לנגישה יותר למשקיעים ולעובדים".

כל מחזיק במניית ברודקום יקבל עוד תשע מניות על כל מניה שבבעלותו. בבנק אוף אמריקה מציינים כי פיצול מניות במניות יקרות בדרך כלל נוטים להיות סימן טוב לביצועי המניות. עוד הם מדגישים כי התשואות הממוצעות שנה לאחר ההכרזה על פיצול מניות הן 25%, הרבה מעל התשואה הממוצעת של 12% ב-S&P 500.