"לעצור אחת ולתמיד": ראש הממשלה שמחריף את הטון נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ראש ממשלת ספרד קורא להפעלת לחץ בינלאומי על ישראל, בנק ברקליס על הכוונת של מפגינים פרו-פלסטינים ונוצרים בארה"ב תומכים בישראל • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בין-לאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

ה-WSJ חושף את התכתובות של סינוואר. מה הוא חושב על מצבה של ישראל?
שריפה קטלנית פרצה במפעל לייצור טילים ישראלים בפולין
ב-CNN מעריכים: כך תשפיע התפטרות גנץ על המשך המלחמה   

1ראש ממשלת ספרד: ספק אם ממשלת נתניהו מכבדת החוק הבינלאומי

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז אמר בראיון אתמול (ד') כי על העולם "לעצור אחת ולתמיד" את המלחמה בעזה באמצעות לחץ בינלאומי על מדינת ישראל, וכן מתח ביקורת חריפה ביותר על הפעילות הישראלית ברצועה. כך מדווח אתר החדשות Euronews.

סנצ'ז אמר כי ארצו תצטרף להליך שמתקיים בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) בנוגע להאשמת ישראל בג'נוסייד, וכי "כמובן שלא אני שאקבע אם יש רצח-עם (ברצועת עזה) או לא, אבל בכל מקרה אני יכול להבטיח לכם כי יש לי ספקות רציניים בכך שממשלת נתניהו מכבדת את החוק ההומניטרי הבינלאומי". סנצ'ז הוביל הכרה של ספרד, נורבגיה ואירלנד במדינה פלסטינית בחודש שעבר, ובתגובה השיב משרד החוץ הישראלי את השגרירה במדינה להתייעצויות.

"חשוב מאוד להוסיף לחץ מצד הקהילה הבינלאומית על ישראל", אמר בראיון. ספרד מקדמת כעת את האפשרות של הטלת סנקציות על ישראל באיחוד האירופי, ואחרי תקרית שבה נהרגו עשרות אזרחים ברפיח התקבלה עמדתה לדרוש כינוס מיוחד של מועצת האסוציאציה, האחראית להסכם היסוד בין האיחוד לישראל. לא ברור אם ישראל תיענה להזמנה ומתי.

מאת אנג'לה סקואינס. מתוך Euronews. לקריאת הכתבה המלאה. 

2היעד החדש של הקמפיין הפרו-פלסטיני בבריטניה: בנק ברקליס

מפגינים פרו-פלסטינים בממלכה המאוחדת הציבו יעד חדש למתקפה: בנק ברקליס, אותו הם מאשימים ב"שיתוף פעולה עם חברות המספקות נשק לישראל". כ-20 סניפים של הבנק הותקפו באנגליה ובסקוטלנד בימים האחרונים, חלונות נשברו וצבע אדום נמרח על חזית הסניפים. גם ארגון למען איכות הסביבה הצטרף למחאה, כאשר טען כי בנוסף לקשרים מסחריים בין הבנק לחברות נשק המספקות מוצרים לישראל הוא משקיע בדלקי מאובנים. גם שורת להקות הודיעו על פרישה מפסטיבל המוזיקה Download בגלל שהחסות המרכזית שלו מוענקת על ידי הבנק.

הבנק פירסם הודעה שבה טען כי יש "בלבול" בקרב המוחים וכי "אנו מספקים שירותים פיננסיים לחברות המוכרות מוצרי ביטחון לנאט"ו ולשותפותיה, אך ברקליס אינו משקיע ישירות בחברות הללו". הבנק גם אמר כי העובדה שהוא רכש מניות בחברת בת של "אלביט" בבריטניה, כפי שהציגו ארגונים פרו-פלסטינים, נובעת מפעילות פיננסית בעבור לקוחות. "בעוד אנו תומכים בזכות ההפגנה", נכתב בהודעה של הבנק, "אנו מבקשים שהפעילים יעשו זאת באופן שמכבד את הלקוחות, העמיתים והנכסים".

מאת בן בומונט-תומאס. מתוך ה"גרדיאן". לקריאת הכתבה המלאה. 

3סקר בארה"ב: נוצרים תומכים בישראל יותר מאשר בפלסטינים

כ-40% מהנוצרים בארה"ב תומכים בישראל לעומת רק 8% מהם התומכים בפלסטינים; כך עולה מסקר שהתקיים במרץ האחרון בקרב מדגם מייצג של 2,033 נוצרים ברחבי המדינה, ושפרטים על אודותיו פורסמו היום (ה') בעיתון האמריקאי USA Today. עוד ממצאים מהסקר: 47% מהאוונגליסטים לעומת 32% מהקתולים אמרו שהם תומכים בישראל ברמה מסוימת. קרוב ל-50% האשימו את חמאס באחריות למלחמה הנוכחית, לעומת 39% שאמרו כי שני הצדדים אשמים. 45% אמרו כי הפעולה הישראלית מוצדקת, לעומת פחות מ-20% שאמרו כי אינה מוצדקת.

ככל שהנשאלים היו מבוגרים יותר, כך התמיכה שלהם בישראל היתה גבוהה יותר. שחורים נטו פחות לתמוך בישראל וגם בעלי השכלה גבוהה. החוקרים התמקדו במאמינים הקתולים, ואמרו לעיתון כי הסקר מוכיח שיש לעבוד על הקשרים בין הקתולים ליהודים ולישראלים בארה"ב.

מאת מרק רמירז. מתוך USA Today. לקריאת הכתבה המלאה. 

4 ברלין: בימ"ש אישר פיטורי עיתונאי בשל התבטאויות עבר אנטישמיות

בית משפט בברלין אישר את פיטוריו של עורך ברשת השידור הגרמנית הממשלתית דויטשה וולה, המשדרת בכמה שפות, בשל התבטאויות אנטישמיות שלו בעבר ברשתות החברתיות; כך מדווח הבוקר ה-FAZ. מדובר בתקדים בגרמניה, ובית המשפט הפך למעשה החלטה קודמת של בית דין לעבודה, שפסק כי הפיטורים אינם חוקיים. מדובר בעובד בכיר במחלקה הערבית הגדולה של הרשת הגרמנית, שתועד על ידי גורמים פרו-ישראלים בשורת התבטאויות אנטישמיות וכאלו המתנגדות לזכות הקיום של ישראל בעודו עובד כעצמאי בעבור הערוץ בשנים 2014 עד 2019, בפוסטים ברשתות החברתיות. ב-2021 הוא החל לעבוד במסגרת חוזה עם הערוץ, ובעקבות חקירה שהייתה תוצאה של הצגת התיעוד, פוטר, ככל הנראה ב-2022. כעת פסק בית המשפט כי על העובד הייתה חובה שלא להפר את העקרונות הבסיסיים של DW, בין אם בעבודה או בחייו הפרטיים, שכוללים תמיכה בזכות הקיום של ישראל ומאבק באנטישמיות. משום שהפר אותה, הפיטורים המיידים היו מוצדקים.

מאת יוכן צנטהופר. מתוך ה-FAZ. לקריאת הכתבה המלאה.