חשד: ישראלי הרוויח 6.6 מיליון שקל בדרום אמריקה ולא דיווח לרשות המסים

מחקירת רשות המסים עולה החשד כי דניאל היימן לא דיווח למס הכנסה על הכנסות בסך 6.6 מיליון שקל מחברה זרה הרשומה בדרום אמריקה • את החברה קיבל בירושה מהוריו, ועפ"י החשד לא דיווח לרשות המסים על הכנסות אלה ועל היותו הבעלים של החברה

רשות המסים / צילום: איל יצהר
רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים חושדת כי ישראלי, תושב תל אביב, לא דיווח למס הכנסה על הכנסה בסך 6.6 מיליון שקל מחברה זרה הרשומה בדרום אמריקה. החשוד, דניאל היימן, נעצר במסגרת חקירה שמנהלת יחידת פקיד שומה חקירות תל אביב ושוחרר על-ידי בית משפט השלום בתנאים מגבילים. 

הסכם השכר החדש של עובדי רשות המסים נחשף, ולא כולם מרוצים
עורכת הדין שהסתבכה בפרשת מס מדוברת והלקחים

מהחקירה עד כה עולה החשד כי היימן הוא הבעלים של חברת Laboratorios Hayman S.A, אותה קיבל בירושה מהוריו בשנת 2013. על-פי החשד, בין השנים 2020-2013 הפיק היימן מהחברה הכנסות בסך כ-6.6 מיליון שקל, מבלי שדיווח לרשות המסים על הכנסות אלה ועל היותו הבעלים של החברה, ומבלי ששילם מס בגין ההכנסות. 

שיעורי מס אטרקטיביים ב"מדינות אוף-שור"

הקמת חברה במקלטי מס אינה מהווה עבירה, ולא מעט אנשי עסקים בעולם בחרו לאורך השנים בהתאגדות ב"מדינות אוף-שור" מטעמי מיסוי, ובין היתר בפנמה, ברמודה, הולנד, קפריסין, לוקסמבורג, איי קוד, איי קיימן, איי הבתולה והונג קונג. עם השנים הפכו גם מספר מדינות בדרום אמריקה לאטרקטיביות יותר ויותר עבור עסקים, בין היתר בשל הזדמנויות עסקיות ושיעורי מס נמוכים.

ואולם בישראל קיימת חובת דיווח על החזקה של כל חברה זרה בחו"ל: לפי החוק, אזרח שהוא בעל שליטה בחברה זרה חייב לדווח לרשות המסים בדוח מיוחד, במסגרת הצהרת הון המוגשת על-ידו. עם זאת, לא כל הישראלים הפועלים בחו"ל מקיימים חובה זו. בנוסף, המיסוי בישראל הוא פרסונלי, כך שכל תושב ישראל חייב במס גם על רווחים שהופקו בחו"ל. 

נגד היימן התנהלה חקירה סמויה במשך מספר חודשים, ובתחילת השבוע הפכה החקירה לגלויה, כאשר חוקרי פקיד שומה חקירות תל אביב הגיעו בשעות הבוקר לביתו, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים וחומרי מחשב. היימן נחקר באזהרה, ובנוסף אליו נחקרו מעורבים נוספים.

*** חזקת החפות: היימן הוא בגדר חשוד בלבד,  לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לא חזקת החפות.