אם התחזיות של עונת הדוחות בוול סטריט יתממשו, הראלי רחוק מסיום

עונת הדוחות החולפת כונתה "המבחן של הראלי בוול סטריט". בדיקה חדשה, שניתחה את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שפרסמו את הדוחות שלהן, מעלה כי הראלי עבר את המבחן • הרווחים של החברות המדווחות קפצו בקצב מסחרר, רובן גם עקפו את תחזיות האנליסטים, וגם: איזה סקטור נהנה מהכי הרבה המלצות קנייה בשבועות האחרונים?

צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שנת 2024 הולכת ומתהווה בתור שנת השיאים של וול סטריט. ביום רביעי מדד הדגל האמריקאי, ה־S&P 500, שוב שבר את שיא כל הזמנים בעודו עוקף את רף 5,400 הנקודות ומשלים עלייה של כמעט 14% מתחילת השנה.

ראיון | מיכה סטוקס: היוטיובר שהפך לתופעה וממליץ להתרחק ממניות ישראליות 
כאשר ביצועי העבר לא מנבאים אפילו את ביצועי העבר  
האם טורניר היורו והאולימפיאדה יובילו להתאוששות במניות מותגי הספורט?  

הראלי הזה מקבל רוח גבית בשבועות האחרונים מעונת הדוחות האמריקאית שחושפת את הביצועים של החברות הנסחרות בכלכלה הגדולה בעולם ברבעון הראשון של 2024. תנאי המגרש של החברות הללו מאתגרים. הריבית גבוהה ומכבידה על שוק האשראי, המתיחות הגיאו־פוליטית והמלחמות בישראל ובאוקראינה מחריפות את אי הוודאות, והחשש מהאינפלציה עדיין לא הוסר.

למעשה, החשש מתנאי המגרש הקשים הללו הובילו לירידות חדות בחודש אפריל, ערב עונת הדוחות. אבל אז החלו לזרום הנתונים הפיננסיים של וול סטריט, חשפו את החוסן של השוק האמריקאי ומדד S&P 500 חזר לזנק ב־9% מאז. דוח חדש של חברת האנליזה וניתוח הנתונים FactSet ניתח את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שדיווחו את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2024.

כמה חברות עקפו את תחזיות האנליסטים וכמה פספסו? איזה סקטור הפתיע ברווחיות? והאם התמחור של מדד הדגל האמריקאי יקר מידי? גלובס צלל לנתונים.

רוב החברות עקפו את תחזיות האנליסטים

עונת הדוחות הנוכחית כונתה בשוק "המבחן של הראלי". לפי הנתונים עד כה - וול סטריט עברה את המבחן בהצלחה. 79% מהחברות במדד S&P 500 עקפו את תחזיות האנליסטים לשורת הרווח. מדובר בנתונים גבוהים מהממוצע ב־10 השנים האחרונות, שעמד על 74%.

קצב צמיחת הרווחים בשיא של שנתיים

קצב צמיחת הרווחים ברבעון האחרון (5.9%) הוא הגבוה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2022 - ערב העלאות הריבית. בין הסקטורים שבלטו לטובה: שירותי תקשורת, הכולל מניות כמו מטא, גוגל ונטפליקס. וטכנולוגיה, הכולל ענקיות כמו אנבידיה, מיקרוסופט ואפל.

לפי האנליסטים השוק מוצף בהזדמנויות

אם תשאלו את האנליסטים נראה שהשוק מוצף בהזדמנויות. מתוך 1,713 המלצות אנליסטים שנאספו בדוח, לא פחות מ־55% הן המלצות קנייה. להערכת FactSet , אם סוכמים את ההמלצות, מדד S&P 500 עשוי להגיע ל־5,900 נקודות בעוד שנה (עלייה של 9%).

האם התמחור של S&P 500 מצדיק את הרווחים?

בראייה היסטורית, שוק המניות האמריקאי עדיין יקר. מכפיל הרווח עומד על 20.7, גבוה מהממוצע ב־5 השנים האחרונות (19.2)

החשש ממיתון - ברמה הנמוכה מאז 2021

רק 29 חברות הזכירו את החשש מהאטה בכלכלה האמריקאית. והן בדר"כ נוטות לצפות מיתון רק אחרי שהוא כבר מתרחש. כך קרה עם פרוץ הקורונה, (אחרי דוחות הרבעון הראשון של השנה) וגם לפני שנתיים, כשהחששות הגיעו הרבה אחרי העלאות הריבית.