ישראל במלחמה | סיקור שוטף

אחרי עשרות שיגורים: שרפה גדולה בגליל העליון

אחרי השיגורים מלבנון: שרפה גדולה פרצה סמוך לקיבוץ יראון, חשש שתתפשט ליישובים סמוכים • אחרי המטח הכבד לקריית שמונה, חיל האוויר פתח בגל תקיפות בדרום לבנון • עדכונים בולטים

מכונית כיבוי אש / צילום: בן יוסטר
מכונית כיבוי אש / צילום: בן יוסטר

עדכונים שוטפים

22:20 - אחרי עשרות השיגורים: שרפה גדולה פרצה בגליל העליון - ומתקרבת לבתי התושבים

בעקבות ירי מלבנון: שרפה פרצה סמוך ליראון והיא מאיימת על שטח הקיבוץ. כוחות רבים הוקפצו לזירה ובשלב הזה טרם הושגה שליטה על האש. סכנה נשקפת גם לקיבוץ ברעם הסמוך.

21:36 - פעם נוספת: המזח הצף בחופי עזה יפורק "בשל תנאי מזג האוויר"

גורם בצבא ארה"ב אומר לחדשות NBC: מפרקים זמנית את המזח הצף בחופי עזה ומפנים אותו לנמל אשדוד בשל מזג אוויר סוער. ברגע שהים יירגע נתקין אותו שוב ונחדש את המשלוחים.

19:45 - אחרי שחולץ מהשבי: אנדרי קוזלוב קורא להגיע לעצרת למען החטופים - "זה נתן לי תקווה"

אנדרי קוזלוב קורא לציבור להגיע מחר לכיכר החטופים לעצרת התמיכה במשפחות החטופים: "שלום, אני אנדריי קוזלוב ואני כבר בישראל, בבית, אבל חטופים רבים עדיין שם בעזה. ראיתי עצרות רבות שנערכו בשבתות וזה נתן לי הרבה תקווה. אני מבקש מכם לבוא ולתמוך במשפחות ובחטופים בכיכר החטופים גם בשבת הזו".

מחר בשעה 20:00 בכיכר החטופים תתקיים עצרת התמיכה במשפחות החטופים בסימן יום האב.

17:30 - לוחם צה"ל נפצע באירוע דריסה ליד רמאללה; צה"ל פתח במרדף אחר הנהג, הנסיבות בבדיקה

נהג רכב פגע בלוחם צה"ל ליד הכפר רנתיס הסמוך לרמאללה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר הרכב הפוגע, נסיבות האירוע בבדיקה.

16:00 - דיווח: ארה"ב תטיל סנקציות על ארגון "צו 9", שחסם כניסת משאיות סיוע הומניטרי לעזה

ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על ארגון "צו 9", שפעיליו חסמו כניסת משאיות של סיוע הומניטרי לרצועת עזה, כך אמרו גורמים בממשל ביידן לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, הסנקציות יתמקדו בפעילי הארגון שחסמו, הטרידו ופגעו בשיירות הסיוע. לידיעה המלאה.

15:34 - אחרי המטח הכבד: צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל עדייסא וכפר כילא שבדרום לבנון.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי במטח האחרון לקריית שמונה וכפר סאלד זוהו כ-35 שיגורים, חלקם יורטו אך אין נפגעים. כתוצאה מהשיגורים, פרצה שריפה במרחב כפר סאלד. צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

14:03 - גלנט נגד צרפת: הוכיחה עוינות ואיבה נגדנו

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לדברי נשיא צרפת מקרון אתמול בפסגת ה-G7 על הקמת מנגנון משולש (ארה"ב-צרפת-ישראל) להסדרת גבול הצפון: "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה נגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תיקח בה חלק".

14:30 - תיעוד ממעברי קירות ששימשו את מחבלי חמאס בתוך בתי מגורים ברפיח

דובר צה"ל פרסם סרטונים ותמונות של לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל במרחב רפיח, בהובלת אוגדה 162, שבהם ניתן לראות מעברים בקירות בתי מגורים שיצרו מחבלי החמאס, על מנת לעבור בין בתי מגורים בשכונות צפופות.

הלוחמים מחסלים מחבלים חמושים, מאתרים פירים ואמצעי לחימה רבים במרחב, ביניהם רובי קלצ'ניקוב, מחסניות, ווסטים, טילים, מטענים ורימונים, נמסר מדובר צה"ל.

בנוסף, בהכוונת מכלול האש החטיבתי, מטוס קרב של חיל האוויר תקף מבנה ממולכד. לאחר התקיפה, זוהו פיצוצי משנה רבים המעידים על הימצאות אמל"ח רב במבנה. 

14:03 - גלנט נגד צרפת: הוכיחה עוינות ואיבה נגדנו

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לדברי נשיא צרפת מקרון אתמול בפסגת ה-G7 על הקמת מנגנון משולש (ארה"ב-צרפת-ישראל) להסדרת גבול הצפון: "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה נגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תיקח בה חלק".

13:30 - בתוך 72 שעות: צה"ל הפיל בשמי הצפון 11 כטב"מים של חיזבאללה

צה"ל חושף תיעוד מפעילות הגנת השמיים של חיל האוויר - שכולל יירוטים של 11 מתוך 16 כלי הטיס העוינים שחיזבאללה שיגר לצפון. היירוטים המוצלחים בוצעו באמצעות מערכות ההגנה האווירית ומטוסי קרב: "חיל האוויר פועל לסיכול כל מתווה טרור, כחלק ממשימת הגנת שמי המדינה, באמצעות מטוסי קרב, מערכות ההגנה האווירית ומערך הבקרה, וממשיך לפעול למען ההגנה על גבולות ישראל 24/7".

12:30 - מפקד פיקוד הדרום בה ערכת מצב ברפיח: "נתקדם עד שנשיג את מטרותינו"

אלוף ירון פינקלמן קיים השבוע הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים. פינקלמן שיבח את הלוחמים בשטח ואמר: "התוכנית קדימה ברורה, עם איכות הכוחות ואיכות המפקדים שיש פה, אנחנו ממשיכים להתקדם עד שנשיג את המטרות שלנו, אתם מביאים אותן - בהצלחות רבות, בהשתנות, בלמידה, בדוגמה אישית ובנחישות" 

11:22 - גל שרפות באצבע הגליל, מסתמן - מטח כבד של עשרות שיגורים מלבנון

מד"א עדכן כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. המשטרה מטפלת במספר זירות נפילה בסביבת העיר, נזק נגרם לרכוש.

10:36 - כלי טיס של חיל האוויר נפל בעמק יזרעאל, צה"ל: "תקלה טכנית, הוא נאסף ולא דלף מידע"

10:32 - הירי למטולה: 6 טילי נ"ט שנורו למרחב גרמו לנזק רב

08:45 - הירי לצפון נמשך - שיבושי חשמל במטולה בעקבות מספר שיגורי נ"ט למרחב

לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורי נ"ט למטולה שבאצבע הגליל. כתוצאה מכך נגרמו שיבושי חשמל במרחב. לא ידוע על נפגעים.

06:31 - אזעקות בגליל העליון: שיגור נפל בקריית שמונה, 2 טילי נ"ט פגעו באביבים - אין נפגעים

הירי לצפון התחדש עם אזעקה בקריית שמונה. שיגור אחד זוהה מלבנון - ובמקביל 2 טילי פגעו במרחב אביבים. לא היו נפגעים, אך שרפה פרצה באביבים בעקבות הפגיעה.

05:02 - מצבא ארה"ב נמסר כי כוחותיו השמידו בים סוף שתי ספינות סיור, כלי שיט בלתי-מאויש ורחפן של החות'ים

02:29 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף במרכז רצועת עזה

23:58 - דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה שבאזור צור, לפחות 30 פצועים נוספים במקום

במקביל, בערוץ אל-מנאר של חיזבאללה דיווחו על מספר נמוך יותר של פצועים בתקיפה בג'נאתא - כ-20 ק"מ מהגבול עם ישראל. עוד דווח כי התקיפה כוונה לבניין של שלוש קומות, ונטען כי אזרחית לבנונית נהרגה כתוצאה ממנה. ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח כי התקיפה בוצעה באמצעות טיל ששוגר מכיוון הים.  

פורסם לראשונה ב-N12