הערכות בשוק: אלטשולר שחם רכש מניות מבנה ב-200 מיליון שקל

אחרי שדיבר על הורדת החשיפה למניות ישראליות, בשוק מעריכים כי בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש מניות של חברת הנדל"ן המניב מידי חברת כלל ביטוח • מניית מבנה ירדה ב-18% מתחילת השנה, מה שעשוי להוות הזדמנות לרוכשים

גילעד אלטשולר / צילום: שלומי זירה
גילעד אלטשולר / צילום: שלומי זירה

בית ההשקעות אלטשולר שחם רכש ככל הנראה מניות של חברת הנדל"ן המניב מבנה בסכום כולל של מעל ל-200 מיליון שקל. את המניות רכש בית ההשקעות מחברת כלל ביטוח.

איש העסקים הישראלי שעשה אקזיט של 73 מיליון דולר על חברת תוכנה קנדית
שופרסל השלימה את מכירת חלקה בפייבוקס לדיסקונט תמורת 77 מיליון שקל
סולאראדג' בשפל, והחברה הביטחונית שזינקה ב-17% ביום

המהלך מגיע למרות הצהרות ברורות של מנכ"ל ומייסד אלטשולר שחם, גילעד אלטשולר, על כוונתו  להקטין את חשיפת ההשקעות בישראל. לא ניתן היה לאמת רשמית את העסקה, שכן גם אלטשולר שחם וגם כלל ביטוח אינם בעלי עניין עם החזקה של מעל ל-5% מהון המניות של מבנה, שהיתה מאלצת את החברה לדווח על העסקה עצמה. כך ששני הגופים יכולים לשמור על מעטה של אנונימיות מסויימת בהקשר זה.

ההערכות בשוק: אלטשולר שחם ניצלו את ירידת שווי מניית מבנה

עם זאת בשוק ההון מעריכים כי העסקה אכן בוצעה על רקע ניצול הזדמנות שנוצרה לראיית אלטשולר שחם. מניית מבנה ירדה ב-18% מתחילת השנה למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 6.55 מיליארד שקל. המניה נמוכה ביותר מ-30% ממחיר השיא שלה ערב העלאות הריבית בעולם ב-20 בינואר, וככל הנראה זיהו שם הזדמנות טובה לבניית פוזיציה.

לפני קצת מעל לשבועיים, בסוף מאי, הבאנו דברים שאמר אלטשולר בכנס שוק הוני באילת שערכה "ארבע עונות". כמה שבועות לאחר שנחשף בגלובס שאלטשולר שחם מתכנן להוריד את רכיב המניות בישראל מ־20% (מהחלק המנייתי בתיקי ההשקעות שלו) ל־10%. הוסיף והדגיש אלטשולר בכנס באילת כי "בחלוקה של המוסדיים בין ישראל לחו"ל - כל הגופים המוסדיים יגיעו ל־90/10, וזה לא בגלל העניין הגאופוליטי כי גם אם יהיה מחר שלום אזורי והשאה יחזור לאיראן, השוק פה קטן ולא נזיל. בסוף אין פה מיקרוסופט או אפל".

מבנה היא חברת נדל"ן מניב המחזיקה במבני משרדים, לוגיסטיקה ומסחר ברחבי המדינה, ולה גם פעילות בתחום הנדל"ן למגורים. החברה נוהלה במשך שנים ארוכות על ידי דודו זבידה, שעזב לאחר חילוקי דעות עם הדירקטוריון לפני למעלה משנה. מאז היא מנוהלת על ידי עוזי לוי, בעברו בכיר בתחום הנדל"ן במערכת הבנקאית. מבנה היא חברה ללא בעל שליטה בשנים האחרונות, כאשר בעל המניות הגדול בחברה הוא דוד פורר, בעלי ניאו פארם וחברות מובילות נוספות במשק. לפורר נתח של 20.6% ממניות מבנה, כאשר בנו, טל פורר, מכהן בתפקיד יו"ר הדירקטוריון. שאר בעלי המניות הם גופים מוסדיים שונים, כאשר ערב העסקה אלטשולר שחם לא היווה בעל עניין בחברה. בין בעלי המניות הנוכחיים נמצאות חברות הביטוח מנורה, מגדל, הפניקס והראל לצד בית ההשקעות מיטב.