ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל מאשר: חוסל פעיל מרכזי ביחידת הרקטות של חיזבאללה

המבצע ברפיח נמשך: צה"ל השתלט על שכונת NPK שנחשבת ל"לב הפועם" במעוז הטרור, עשרות מחבלים חוסלו • חיזבאללה הודיע על מותו של פעיל הארגון, שחוסל בתקיפת רכב באזור צור • בצל ההסלמה בצפון: נתניהו והרצוג נפגשו עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין • רה"מ ביטל את קבינט המלחמה • עדכונים שוטפים

תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap
תקיפה של צה''ל בגבול לבנון / צילום: ap

עדכונים שוטפים 

18:45 - גלנט בביקור בצפון השומרון: "מתגברים את כיתות הכוננות בנשק מתקדם ורחפנים"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום במועצות האזוריות גלבוע ועמק המעיינות, כדי לקיים הערכת מצב עם גורמי צה"ל וראשי המועצות על חיזוק מרכיבי הביטחון ביישובים למול האיומים השונים, בדגש על הירי ממרחב ג'נין. 

בתום הסיור, השר גלנט עדכן את ראשי המועצות כי משרד הביטחון ישפר את מרכיבי הביטחון ביישובים באמצעות רכש רחפנים, חימוש כיתות הכוננות בנשק מתקדם, הקמת צוותי ההתערבות וחידוש הגדרות וצירי הביטחון.

"למול המאמץ האיראני להחדיר נשק ותחמושת ממזרח לכיוון ג'נין, אנחנו עושים את כל המאמצים על-מנת לבלום זאת, ואני משבח את כוחות הביטחון שגם עושים את המאמץ הנדרש וגם מגיעים להישגים טובים", אמר שר הביטחון. 

ישראל זיו בטוח: זה יהיה העיתוי הנכון למלחמה בצפון
חטופים בבית השכן: WSJ חושף את הסוד האפל של המשפחה העזתית
ישראל נקלעה למלחמת התשה בכל הגזרות, ואף אחד לא יודע כמה זה יעלה לה 
נזקי החות'ים נחשפים במסמך חדש, ויש נפגעת אחת מפתיעה 

18:15 - צה"ל מאשר: חוסל פעיל מרכזי ביחידת הרקטות של חיזבאללה

צה"ל מאשר הערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את מחמד מוסטפא איוב, פעיל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של יחידת "נאצר" בארגון הטרור חיזבאללה. במהלך החודשים האחרונים איוב היה מעורב בקידום מתווי ירי רקטות לעבר ישראל ועסק בקידום ותכנון מתווי טרור מדרום לבנון לעבר שטח ישראל. 

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל-ג'בל בדרום לבנון. 

17:08 - על רקע המתיחות מול חיזבאללה וההצעה לעסקה: הנשיא הרצוג נפגש עם עמוס הוכשטיין

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין. בפגישתם שוחחו השניים על התקיפות והירי הבלתי פוסקים מצד חיזבאללה לעבר יישובי הצפון ועל הצורך הדחוף להשיב את הביטחון לגבול הצפון ואת התושבים לבתיהם. כמו כן שוחחו השניים על הדחיפות לשחרור החטופים, והרצוג הבהיר כי זהו המפתח לתחילת הפתרון לסוגיות שעל הפרק. 

17:00 - צה"ל השתלט על שכונת הטרור ברפיח, עשרות מחבלים חוסלו

במסגרת המבצע ברפיח שהחל לפני 40 ימים, צה"ל השתלט על שכונת NPK, שנחשבת "הלב הפועם" של רפיח. מדובר במעוז טרור שבו אותר תווי תת-קרקע מהמורכבים ביותר מתחילת הלחימה. במהלך פעילות צה"ל חוסלו עשרות מחבלים, ואותרו אמצעי לחימה רבים בתת-הקרקע. חמאס הקים במקום מתחמי לחימה ומלכד בתים במטרה לפגוע בכוחות. בנוסף נערך חמאס עם מצלמות כמעט בכל סמטה ובכל חדר, כחלק מההיערכות להיתקלות בלוחמי צה"ל.

14:38 - הדרישה של חבר הפרלמנט הלבנוני מהממשל האמריקאי

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה: "מה שנדרש מהממשל האמריקאי הוא דבר אחד - להפסיק את המלחמה בעזה ואז ביתר החזיתות, כולל לבנון. ההתנגדות בלבנון לא נתונה לאיום ומוכנה לכל האפשרויות, מעשיה מכוונים להפעלת לחץ על ממשלת נתניהו להפסיק את התוקפנות בעזה".

14:30 - עמוס הוכשטיין הגיע לישראל במטרה לגבש הסכם עם חיזבאללה

עמוס הוכשטיין, השליח של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לסוגיית גבול הצפון, הגיע לישראל. גורם אמריקאי ציין כי מטרת הביקור היא חלק ממאמצי הממשל למנוע הסלמה נרחבת באזור. במהלך ביקורו נפגש הוכשטיין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. 

13:43 - זה הבכיר שחוסל בלבנון

בלבנון מדווחים: מפקד השטח של חיזבאללה שחוסל בתקיפה באזור צור - מוחמד מוסטפא איוב.

12:25 - חיל האוויר תקף בדרום לבנון

באל-מיאדין מדווחים: רכב הותקף בידי כטב"ם סמוך לכפר סלעא, באזור צור. 

10:59 - נתניהו לשרים: מפרק את קבינט המלחמה

ברקע עזיבת בני גנץ וגדי איזנקוט, ובצל הבקשה של השר איתמר בן גביר להצטרף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לשרים כי הוא מבטל את קבינט המלחמה. זה לא אומר שלא תהיינה התייעצויות בפורום מצומצם שיכלול את גלנט, דרמר ודרעי, אבל לא יהיה מבנה קבוע, ולא יתקיימו בפורום הזה דיונים סדירים כמו אלה שהתקיימו עד כה בקבינט המלחמה.

10:20 - נמשכת פעילות אוגדות 99 ו-162 במרכז ובדרום הרצועה

כוחות מצוותי הקרב של חטיבות הנח"ל וגבעתי איתרו אמצעי לחימה והשמידו מספר מבנים ממולכדים אשר היוו איום על הכוחות. בפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבת 401 בשכונת תל סולטאן, הכוחות סגרו מעגלים על מחבלים אשר היוו עליהם איום ונלחמו פנים אל פנים בסיוע רחפנים. במרחב הושמד מחסן אמצעי לחימה אשר ממנו בוצע ירי נ"ט לעבר הכוחות, ללא נפגעים, ונמצאו רימונים, מטענים, ציוד צבאי ואמצעי חבלה נוספים. 

08:06 - מפגינים נגד הממשלה חוסמים כבישים

במסגרת "שבוע ההתנגדות" בקריאה להקדמת הבחירות, מפגינים חוסמים את התנועה בכביש 1 ובכביש החוף באזור הרצליה. המפגינים עומדים עם חולצות שעליהן הכיתוב "די" ועם שלטים נגד הממשלה.

06:20 - מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון יורטה מעל המרחב הימי של עכו. על-פי מדיניות לא הופעלה התרעה 

23:00 - דובר צה"ל דניאל הגרי: אנחנו נדאג לחזרה בטוחה של הישראלים לבתיהם בצפון ישראל, זה לא נתון למשא-ומתן

לדברי הגרי, "ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון מסלים את התקפותיו נגד ישראל. מאז שהחליט להצטרף למלחמה שהחל חמאס ב-7 באוקטובר, חיזבאללה ירה למעלה מ-5,000 רקטות, טילי נ"ט וכטב"מים חמושים מלבנון לעבר משפחות, בתים וקהילות ישראליות. התוקפנות הגוברת של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר - כזו שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על לבנון והאזור.

"בצורה כזאת או אחרת - אנחנו נדאג לחזרה בטוחה של הישראלים לבתיהם בצפון ישראל. זה לא נתון למשא-ומתן. שלוחות הטרור של איראן ממשיכות לגרור את האזור להרס. ישראל תמשיך להילחם נגד ציר הרשע של איראן בכלל החזיתות, בעזה ובלבנון, בזמן שאנו פועלים לקראת עתיד בטוח יותר למזרח התיכון. ה-7 באוקטובר לא יכול לקרות שוב - באף אחד מגבולות ישראל".

22:50 - צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

מוקדם יותר הערב מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור בארבעה מרחבים שונים בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור במרחבים שקרא וא-טייבה, לצד מבנים צבאיים במרחבים מחיבב וכפר כילא. מוקדם יותר יירטו בצה"ל כטב"ם במרחב הימי של נהרייה. לא הופעלה אזעקה.

בג"ץ: לעצור את ביקורת מבקר המדינה על צה"ל ושב"כ - עד הדיון בעתירה

בג"ץ עוצר את הביקורת של מבקר המדינה על התנהלות צה"ל והשב"כ בצל המלחמה. הדיון יידחה עד 7 ביולי: "העתירה, וכן הבקשות לצווי ביניים, ייקבעו לדיון לפני מותב תלתא במהלך חודש יולי". 

12 חללי צה"ל נפלו ברצועת עזה תוך יומיים

דובר צה"ל התיר ביומיים האחרונים לפרסם את שמותיהם של 12 חללי צה"ל. שמונה מהם נהרגו ביום שבת בתקרית הנמר"ה ברפיח. בנוסף, מת מפצעיו לוחם שנפצע בשבוע שעבר, קצין ולוחם נהרגו בקרב בצפון הרצועה, ולוחם נוסף נפל בפיצוץ פיר ממולכד בדרומה.

אלו שמות הנופלים: סמ"ר צור אברהם, סמל שלום מנחם, סמל יקיר יעקב לוי, סמ"ר עז ישעיה גרובר, סמ"ר אור בלומוביץ, סמ"ר סטניסלב קוסטרב, סמל איתי עמר, סמל אליהו משה צימבליסט, רס"ב (במיל') אילון ויס, סרן (במיל') איתן קופלוביץ, סמל יאיר רויטמן וסרן ווסים מחמוד.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12