בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; ברודקום עלתה ב-5%, גיימסטופ צללה ב-12%

הנאסד"ק קופץ בכ-1% • מדד קאק התאושש לאחר ירידה של 6% בשבוע שעבר, הירידה הגדולה ביותר שלו בשנתיים • קתי ווד: מניית טסלה תוכפל פי 15 עד 2029 • מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה • בנק לאומי: צפויה התהדקות של שוק הנפט, הגידול בביקוש יעלה על ההיצע

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה ירוקה: הנאסד"ק קפץ בכ-1%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-0.8% והדאו ג'ונס עלה ב-0.5%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה בכ-7 נקודות בסיס לרמה של 4.27% והתשואה לשנתיים עלתה ב-8 נקודות בסיס ל-4.76%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קפצו במעל ל-2%. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 84.4 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עמד על 79.8 דולרים.

21:03

מניית המם גיים סטופ  צוללת בכ-10% למרות שמנכ"ל החברה, ריאן כהן, הצהיר לפני זמן קצר כי קמעונאית משחקי הווידאו מתכננת לצמצם עלויות ולסגור חלק מרשת החנויות הפיזיות שלה.

20:50

העליות בוול סטריט מתחזקות: הנאסד"ק קופץ במעל ל-1%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.8% והדאו ג'ונס עולה ב-0.4%.

מניות השבבים נסחרות במגמה חיובית כשמדד השבבים עולה בכ-1.1%. אנבידיה  מוסיפה לערכה כ-0.3%, ברודקום  קופצת ב-5.5% וסופר מיקרו קמפיוטר  מזנקת בכ-8%. מנגד, AMD  יורדת בשעה זו בכ-1%.

מניית הביוטכנולוגיה שאטק לאבס צוללת בכ-14% לאחר שב-BTIG הורידו את המלצתם על המניה לניטרלית מקנייה. הורדת הדירוג הגיעה למרות שהניסויים הקליניים שהחברה פרסמה ביום שישי האחרון הראו "יעילות מעודדת".

19:20

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בעליות שערים קלות: הנאסד"ק עולה ב-0.2%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.3% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

מניית בסט ביי  נסחרת בעליות לאחר שבבנק UBS שדרגו את מחיר המניה להמלצת 'קניה' מ-'נייטרלי'. בבנק מסבירים כי להערכתם, המוצרים החדשים שהחברה השיקה יתנו רוח גבית לביצועי המניה.

מנגד, איי.אם.סי. נטוורקס  צוללת במעל ל-10% לאחר שרשת הכבלים הגישה בקשה למכור 125 מיליון אגרות חוב להמרה המיועדות לפירעון ב-2029.

בשוק החוב האמריקאי, אגרות החוב הממשלתיות עולות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 4.28% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.74%.

18:39

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. הדאקס עלה ב-0.3%, הפוטסי ירד ב-0.1% והקאק הצרפתי הוסיף לערכו 0.9%.

17:23

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס משיל מערכו 0.2%.

מניית השבבים ברודקום  ממשיכה במומנטום החיובי לאחר שהציגה תוצאות רבעוניות חזקות בשבוע שעבר שהובילה את בנק אוף אמריקה להעלות את המלצתם על מחיר היעד של המניה ל-2000 דולר מ-1680 דולר. בחמשת ימי המסחר האחרונים המניה עלתה בכ-30%.

16:30

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 יורד ב-0.2% והדאו ג'ונס משיל מערכו 0.3%.

מאקרו ארה"ב: מדד הייצור של האמפייר סטייט עמד בחודש יוני על 6-, מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 12.5- נקודות.

סטיקספיי  הישראלית, המפתחת טכנולוגיות לתחום תקשורת הלוויינים, הודיעה היום על הזמנות בסך למעלה מ-20 מיליון דולר לשבבים שהיא מפתחת לתעשיית החלל, שנקראים Prime2 Space-Grade. מדובר בהזמנה חוזרת לאחר הזמנה קודמת בסך 4 מיליון דולר משנה שעברה. סטיקספיי, בניהולו של ניר ברקן, נסחרת בנאסד"ק בשווי 51 מיליון דולר.

15:24

המסחר באירופה מתנהל לפי שעה בעליות שערים - דאקס עולה ב-0.3%, וקאק עולה ב-0.5% ו-מדד פוטסי הבריטי עולה ב-0.1%. 

בריינסוויי   הודיעה היום על כניסה נרחבת לשוק הקנדי של מערכת Deep Transcranial Magnetic Stimulation (Deep TMS™) הקניינית שלה, בעקבות חתימתה על הסכם הפצה בלעדי ורב-שנתי עם מפיץ קנדי. ה

הסכם זה כולל כמות מינימום להזמנות שצפויה לגדול בהתמדה לאורך כמה שנים, החל מ-11 מערכות Deep TMS™ שיוזמנו כבר במהלך 2024. 

הדר לוי, מנכ"ל בריינסווי: "קנדה חווה משבר משמעותי בתחום בריאות הנפש עם חסם קריטי העומד בפני המטופלים. אחד מכל שני קנדים סבלו או סובלים ממחלת נפש עד הגיעם לגיל 40, ורק מחצית מהקנדים שחווים אירוע של דיכאון קליני זוכים לטיפול הולם. אנו רואים ב- Deep TMS אפשרות טיפול חדשנית ומצפים להביא את הבשורה לכמה שיותר חולים בקנדה ומחוצה לה."

13:41

גילת  מדווחת על חתימת הסכם לרכישת חברה אמריקאית בתחום האינטרנט בטיסה תמורת סכום כולל שעשוי להגיע לכדי 245 מיליון דולר, עם צפי לתרומה להכנסות השנתיות של גילת בסך 100-150 מיליון דולר כבר בשנת 2025 על בסיס צבר הזמנות קיים לחברה הנרכשת.

גילת רוכשת את חברת Stellar Blu Solutions, ספקת האמריקאית מובילה לדור חדש של פתרונות לתקשורת לוויינית לתעופה שתתמוך בהמשך הצמיחה המהירה של גילת בתחום קישוריות אינטרנט בטיסה (IFC) הנחשב לאחד ממנועי הצמיחה של גילת ולסגמנט עם רווחיות גבוהה בעסקי החברה.

גילת תשלם 98 מיליון דולר במועד סגירת העסקה ועוד 147 מיליון דולר נוספים בהתאם לעמידה ביעדים עסקיים ופיננסיים לאורך השנתיים הקרובות.

חברת Stellar Blu פיתחה פתרון ראשון מסוגו לאנטנה אלקטרונית מתכווננת לתעופה שנבחר על ידי Intelsat, Panasonic, OneWeb ואחרים ואומץ על ידי כמה מחברות התעופה הגדולות בעולם.

השלמת הרכישה צפויה במחצית השנייה של 2024 והיא צפויה להוסיף (accretive) לרווחיות גילת על בסיס Non GAAP החל מהמחצית השנייה של 2025. גילת מתכוונת לממן את הרכישה מהמזומנים הקיימים בקופת החברה ומאשראי חיצוני.

גילת תקיים הערב בשעה 19:00 שיחת משקיעים באנגלית ומחר בשעה 10:00 תקיים שיחת משקיעים בעברית.

12:22

עליות השערים שאיפיינו את תחילת המסחר נחלשות עתה - דאקס וקאק עולים בכ-0.2%, מדד פוטסי הבריטי נסחר ללא שינוי. 

11:01

המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת בעליות שערים - דאקס הגרמני וקאק הצרפתי עולים ב-0.4%, מדד פוטסי הבריטי ב-0.3%.

בעקבות תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי, מדד קאק הצרפתי ירד בשבוע שעבר בכ-6.2% ורשם את השבוע הרע ביותר שלו בשנתיים האחרונות.  

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן מסביר את עליית מחירי הנפט בשבוע שעבר: "מספר גורמים עמדו ברקע לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף. התחזית של ארגון האנרגיה, EIA, כפי שפורסמה בשבוע החולף, תרמה לעליית מחיר הנפט. התחזית צופה התהדקות של שוק הנפט, באופן שבו הגידול בביקוש יעלה על הרחבת ההיצע, ובכך יתרום ללחצי מחירים כלפי מעלה".

"חשוב לציין כי התחזית של ה-EIA, מניחה כי קבוצת OPEC+ תרחיב את היצע הנפט החל מהרביע הרביעי של השנה הנוכחית. בנוסף לכך, יתכן כי החששות מפני הסלמה של מלחמת "חרבות ברזל" לחזיתות נוספות, תרמו גם לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף. הסלמה במלחמה, עלולה לבוא לצד הסלמה של סכסוכים גיאו-פוליטית גלובליים אחרים, ובכלל זה: ארה"ב-סין-טאיוואן, איראן, ועוד". 

"חלק מנתוני המאקרו שפורסמו בארה"ב בשבוע האחרון, תרמו אף הם לעליית מחיר הנפט בשבוע החולף". 

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים בכל המדדים המובילים - דאקס הגרמני וקאק הצרפתי עולים ב-0.5%, מדד פוטסי הבריטי ב-0.3%.

08:46

שבוע המסחר באסיה החל הלילה במגמה מעורבת - מדד הניקי יורד בחדות וב-2%, מדד שנגחאי ב-0.5%, הנג סנג עולה ב-0.1% ומדד קוספי יורד ב-0.25%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות סביב מדדי הבסיס. 

בוול סטריט יפתח אחר הצהריים שבוע המסחר המקוצר (ברביעי לא יתקיים מסחר).
השבוע שעבר הסתיים בעליות שערים ובשיאים - בשישי עלה מדד נאסד"ק ב-0.1% ולשיא חדש, ובסך הכל 3.2% בשבוע, S&P 500 ירד מעט אך הוסיף 1.6% בסיכום שבועי, וזאת בעיקר בזכות מניות הטכולוגיה, דאו ג’ונס השיל 0.5% בשבוע שעבר.

מניית טסלה  ירדה ב-2.4% ביום שישי לאחר ש-77% מבעלי המניות הצביעו בעד אישור חבילת השכר של מנכ"ל החברה אלון מאסק, התגמול ההוני הוערך בתחילה ב-56 מיליארד דולר, אבל עתה שוויו "רק" 46 מיליארד דולר. האישור הסופי חוזר עתה לבית המשפט, לאחר שהאחרון ביטל את חבילת השכר בינואר.

בתוך כך, קאת'י ווד, מנהלת קרן ארק,  נתנה בסוף השבוע תחזית חדשה למחיר של טסלה לשנת 2029. "2600 דולר", זה המחיר למניה היא אמרה, פי 15 ממחירה כעת. ווד ציינה שהתחזית נתמכת על ידי אנליזה מעמיקה שנעשה בחברה.

חברה נוספת שעשתה כותרות בשבוע שעבר היא אפל  שהציגה יכולות בינה מלאכותית חדשות. מניית החברה נסקה ב-כ8% בשבוע ואף עקפה ליום או יומיים את מיקרוסופט  בשווי שוק.

כעת ישנן שלוש חברות שנסחרות בשווי שוק של מעל 3 טריליון דולר והתחרות ביניהן הופכת לצמודה יותר ויותר - מיקרוסופט, 3.28, אפל - 3.25 ואנבידיה - 3.24 טריליון דולר. 

אגב, כזכור ברקשייר האת'ווי  בניהולו של וורן באפט מכרה ברבעון הראשון כ-13% מהחזקותיה באפל - 116 מיליון מניות. המכירה בוצעה במחיר ממוצע של 181 דולר למניה. מחיר המניה כיום, 212.5 דולר. חשבון פשוט: ברקשייר היתה יכולה להיות ב-3.7 מיליארד דולר "עשירה יותר". 
."
אדובי  זינקה ב-15%, היום הכי טוב שלה מאז שנת 2020 בעקבות הדוח הרבעוני שפירסמה, זה עקף את ציפיות. 

לעומת זאת, מניות סקטור הפנאי והנסיעות ירדו בשישי, בעיקר מניית חברת השייט קרניבל  שירדה ב-7.1% לאחר שבבנק אוף אמריקה צופים ירידה במחירי השייט, יונייטד איירליינס  השילה 4.6%.

WSJ | העלייה מסחררת, אבל גם ההתרסקות: הכירו את פרדוקס התשואות של קרנות הסל  

בשוק החוב, בארה"ב בעקבות פרסום מדד מחירי היצרן (PPI), בשישי שהפתיע לטובה והציג האטה תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה מתחת ל4.3% ועומדת כעת על 4.23%, בסיכום שבועי ירדה התשואה ב-23 נקודות בסיס ובשישי השלימה יום עשירי של ירידה מתוך 12 ימי המסחר האחרונים.

במיטב מעריכים ש"שוק האג"ח, שבדרך כלל מתאפיין בגישה שמרנית ופסימית יותר משוק המניות, הפעם משקף דווקא יותר אופטימיות ממנו. הירידה של כ-0.5% בתשואות האג"ח בחודשיים האחרונים, במיוחד אחרי פרסום מדד המחירים והחלטת הפד בשבוע שעבר, משקפת בעיקר את הירידה הצפויה באינפלציה".

מחירי הנפט נסחרים הבוקר ביציבות - 78.1 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-82.3 דולר לחבית נפט מסוג ברנט.

מאקרו: בארה"ב מדד המחירים לצרכן שפורסם בשבוע שעבר הצביע על עלייה צנועה של 0.3% לעומת צפי של 0.4%, שני גורמים השפיעו על המדד. הראשון מחירי האנרגיה שירדו ב 2% (ומתחילת יוני עלו ב 1.5%) ומחירי ביטוח הרכב שנותרו ללא שינוי.

"שורה תחתונה, המרחק ליעד של הפד של 2% נשאר רחוק למדי", כתב אזולאי, "הודעת הפד ומסיבת העיתונאים שנערכה לאחר מכן הצביעה על כך שהפד אפילו לא בכיוון של הפחתת ריבית. יתרה מכך, תחזית האינפלציה של הפד ל-2024 הועלתה מ-2.4% ל-2.6% וזו של הריבית ירדה להפחתה אחת בלבד במהלך השנה הנוכחי".

 ● WSJ | הפד למד להיזהר: בלי ודאות שהאינפלציה נבלמת לא יוריד ריבית

בשבוע הקרוב יתפרסמו מספר נתוני מאקרו בולטים ברחבי העולם, החשוב ביניהם הוא המכירות הקמעונאיות בארה"ב, בנוסף גם הייצור התעשייתי ושיעור האבטלה בסין, נתוני תעסוקה ושכר וכן מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, הייצור התעשייתי בארה"ב, וכן מדד המחירים לצרכן בבריטניה - שם גם תתפרסם החלטת ריבית ביום חמישי הבא.

אלכס זבז’ינסקי ממיטב בית השקעות מעריך שהמשק האמריקאי ייחלש בהמשך השנה יותר ממה שמעריך הפדרל ריזרב, מה שיאלץ אותו להוריד ריבית מהר מהתחזיות.

"אנו מעריכים שמכלול הסיכונים מצדיק להוריד סיכון בשוק המניות. אמנם המדדים בוול סטריט נמצאים כעת בשיא, אך התמונה קצת פחות טובה ממה שמתאר השינוי במדד עצמו. S&P 500 נמצא בשיא, אך רק 2% מהמניות שנכללות בו נמצאות בשיא. בחודש האחרון מדד S&P 500 עלה ב-3.5%, אך 66% מהמניות שמרכיבות את המדד ירדו. רק 3 סקטורים מתוך 10 השיגו תשואה חיובי ורק סקטור אחד הכה את המדד ( סקטור ה-IT)".

מתחילת יוני 9 מתוך 10 סקטורים שמרכיבים את המדד S&P 500 רשמו תשואה נמוכה מהמדד עצמו. הסתירה העמוקה בין מה שמתרחש ברוב המניות לבין מדדי המניות העיקריים מוסברת כמובן ע"י הישגים חריגים של כמה מניות בודדות (אלפאבית, אפל ובעיקר אנבידיה). זה לא רק עניין טכני. אלמלא מניות אלה, השיח בתקשורת שמתייחס לשוק המניות, וכפועל יוצא ממנו למצב הכלכלה היה כנראה שונה לחלוטין".

"דפוס הקשר הנוכחי בין מדדי המניות הגדולים לכלכלה קצת מזכיר את תקופת הדוט.קום כאשר בין אוקטובר 1999 למרץ 2000 הנאסד"ק עלה בכמעט 90%, אך המדד S&P 500 במשקל שווה נותר ללא שינוי".