גילת תשלם עד רבע מיליארד דולר עבור חברה בתחום האינטרנט בטיסות

חברת רשתות הלוויין מישראל תשלם 98 מיליון דולר עם השלמת העסקה, והיתרה בכפוף לאבני דרך

צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי
צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי

גילת  רוכשת חברה אמריקאית בעסקה שיכולה להגיע עד ל-245 מיליון דולר. החברה הישראלית הפועלת בתחום הטכנולוגיה לרשתות לוויין רוכשת את Stellar Blu מסן דייגו, חברה שמספקת פתרונות בתחום ה-IFC - קישוריות אינטרנט בטיסות. לגילת יש כבר פתרונות בתחום הכוללים בין היתר מודמים ומגברים, ואילו סטלאר בלו מפתחת אנטנות למטוסים, ובכך הפתרונות של שתי החברות אמורים להשלים זה את זה.

● עם החזקה בשווי 4.7 מיליארד דולר: גיל שויד לא ממהר לעזוב את ניהול צ'ק פוינט  
ניתוח | תשואה של 1,000% בשלוש שנים: הכוכבת הגדולה של הסקטור הביטחוני 

העסקה מתבצעת כך שגילת תשלם למוכרים 98 מיליון דולר עם השלמת העסקה, וסכום של 147 מיליון דולר יועבר בכפוף לעמידה באבני דרך עסקיות ופיננסיות. גילת מצפה שהעסקה תתרום לרווחיה על בסיס Non-GAAP החל מהמחצית השנייה של 2025.

עדי צפדיה, מנכ"ל גילת, מסביר שהחברה הנרכשת מתמחה באנטנות אלקטרוניות, בעיקר לאינטרנט במטוסים. לדבריו היא הראשונה בשוק עם אנטנה עובדת, ומתחילה כיום באספקה של יחידות באופן סדרתי, ועסוקה בהאצת הייצור הסדרתי שלה. לדבריו, "בדרך כלל אנטנה על מטוס מתחברת בחיבור מיוחד וזה מגדיל את הנפח שלה ובכך יוצר בזבוז דלק, כי יש התנגדות. לעומת זאת האנטנה של סטלאר בלו ייחודית כי הפרופיל שלה צר".

צפדיה מוסיף שהעלייה של לוויינים נמוכי-מעוף מאפשרת את פריצת הדרך של אנטנות אלקטרוניות (שזולות יותר ממכניות הנוטות יותר להתקלקל). שכן עם סוג הלוויינים שהיה בעבר - כשמטוס טס מעל לקטבים האנטנה לא הייתה קולטת את הלוויין, בעוד שהיום יש מעליה כל הזמן לוויין, והיא יודעת לעבור בין לוויינים בלי לקטוע את השידור. לדבריו, לסטלאר בלו יש היום צבר הזמנות של מעל 800 יחידות והיא קיבלה עליהן מקדמות, לכן גילת צופה שההכנסות מפעילות זו יהיו 100-150 מיליון דולר ב-2025.

החברה מעסיקה 65-70 עובדים, כשהמטה שלה ממוקם בסן דייגו ויש לה מרכז בטקסס ומרכז פיתוח בפולין.

אם היא לפני האצת ייצור ומכירות משמעותיות, למה היא נמכרת לגילת?
צפדיה: "זאת שאלה שצריך לשאול את המוכרים, אבל אני יכול להגיד שהם לא התכוונו למכור, אנחנו פנינו אליהם. אני חושב שכל מי שעוסק בתחום מבין שיש פה חיבור אסטרטגי בין שתי חברות שמתמקדות ב-IFC. ההצעה משלבת בין תשלום מיידי במזומן ותשלומים עתידיים שתלויים בכמות אספקות, הכנסות והזמנות בעתיד. זה נותן למוכרים איזון בין הורדת הסיכון שתמיד קיים בהאצת הייצור, לבין הסיכוי לקבל עוד כסף אם החברה תעשה מה שאנחנו מאמינים שהיא צריכה לעשות".

הוא מעריך שלא צפויות בעיות באישור העסקה מצד הרגולטורים של ההגבלים העסקיים, ומציין שהיו עסקאות גדולות יותר בתחום שאושרו. בין היתר צפדיה מזכיר את עסקת קומטק-גילת, שגם היא אושרה בזמנו: גילת הייתה אמורה להימכר לקומטק תמורת מעל חצי מיליארד דולר ב-2020, אך העסקה בוטלה וגילת קיבלה פיצוי מהרוכשת.

"השוק בשיא הכוח אחרי הקורונה"

לגילת היו בסוף הרבעון הראשון 104 מיליון דולר בקופה. צפדיה מציין שמימון העסקה יהיה בעיקר ממקורותיה העצמיים: "היום יש לנו מעל 100 מיליון דולר במזומן עם חוב קטן, ובסך הכול קצת פחות מ-100 מיליון דולר נטו בקופה. יש לנו תזרים שוטף שאנחנו מייצרים כל רבעון, ויש גם קו אשראי או הלוואות שנוכל לקחת. כרגע אין לנו כוונה להנפיק חוב, ולגבי גיוס במניות - נשקול בזמן ובמחיר הנכון, אבל כרגע זה לא בתוכנית המימון".

איך נראה היום שוק הקישוריות בטיסה?
"השוק חזר לעבודה בשיא הכוח אחרי הקורונה. לגילת היו שנתיים רצופות של הזמנות שיא מלקוחות בתחום, וגם 2024 התחילה טוב. הסינרגיה בינינו לבין סטלאר בלו תאפשר ללקוחות לקבל הכול תחת קורת גג אחת".

גילת נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 299 מיליון דולר, אחרי ירידה של 12% במנייתה בשנה האחרונה.