גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסת ת"א ננעלה בירידות; אנרגי'אן קפצה בכ-6%, מיטרוניקס צללה ב-6%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.1% ● השקל מתחזק קלות, הראל: העודף בחשבון השוטף מהווה אחד מהעוגנים שתומכים בחוזקו של השקל בטווח הבינוני והארוך ● IBI: עדיפות לאפיק הריבית המשתנה על פני הטווחים הקצרים באפיק הצמוד והשקלי ● בנק אוף אמריקה: שוק הנפט העולמי מוצף ומחירי הנפט נמצאים בסיכון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

יום המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים. מדד ת"א 35 ירד ב-0.1% ות"א 90 השיל מערכו 0.7%. בלט לשלילה מדד ת"א קלינטק שירד בכ-1.9%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

בלטו לשלילה מניות מיטרוניקס , איסתא , דוראל אנרגיה , הכשרת הישוב , ודוניץ .

מנגד, אנרג'יאן , דלתא מותגים , קמטק , רבוע נדלן  וטאואר  ננעלו במגמה חיובית.

בשוק החוב המקומי, אגרות החוב הממשלתיות ירדו. התשואה ל-10 שנים ירדה ב-5 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.84%. התשואה לשנתיים ירדה ב-7 נקודות בסיס ועמדה על 4.34%.

16:21

בשוק המט"ח המקומי, הדולר נחלש ב-0.1% מול השקל ונסחר סביב 3.71 שקלים. האירו נסחר ביציבות מול הדולר ועומד בשעה זו על 3.99 שקלים.

15:45

כלכלני בנק הפועלים התייחסו לפני זמן קצר בסקירתם למדד מנהלי הרכש בישראל שעלה החודש ונמצא מזה שלושה חודשים ברמה שמצביעה על התרחבות בייצור:
"רוב הרכיבים המרכזיים במדד גבוהים מ-50 נקודות. היקף הייצור התעשייתי ירד בחודש מרץ בהשוואה לחודש קודם, והוא עדיין נמוך ב-8.1% בהשוואה למצב טרום המלחמה, פער שמשקף כנראה מגבלות ייצור בדרום ובצפון, וכן ירידה בביקוש למוצרי בנייה. נתוני סחר חוץ לחודש מאי מצביעים על עלייה ביבוא חומרי גלם- גידול של 6.1% בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה ושל-1.9% לעומת מאי אשתקד. מנגד, יצוא הסחורות ירד בחודשים האחרונים, והוא נמוך ב-7.6% מהתקופה שלפני המלחמה, וב-1.5% בחודשים אפריל-מאי לעומת הרבעון הראשון".

15:09

התנודתיות בבורסה נמשכת לפי החדשות הבטחוניות ועתה המדדים נסחרים בירידות שערים - מדד ת"א 35 יורד ב-0.2% ומדד ת"א 90 ב-0.9%. מדד הבנקים כבר במינוס 1.2%. 

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות בכ-5 נקודות בסיס. התשואה ל-10 שנים עומדת על 4.84% והתשואה לשנתיים ב-4.35%.

14:33

קבוצת אלקטרה  מגדילה את צבר העבודות שלה בתחומי הסביבה והגרינטק, המסומן כאחד ממנועי הצמיחה של הקבוצה.

היום מדווחת החברה כי זכתה, באמצעות חברת הבת אלקטרה תשתיות, במכרז של פרויקט הרחבת מכון השפד"ן. העבודות להקמת הפרויקט צפויות להימשך 42 חודשים ממועד קבלת צו התחלת העבודה. התמורה הכוללת הצפויה בגין הפרויקט עומדת על כ- 1.4 מיליארד שקל.

הפרויקט כולל, בין היתר, ביצוע עבודות הנדסה אזרחית, עבודות אלקטרומכניות לרבות אספקה, התקנה והרצת ציוד, צנרת, חשמל, מכשור ומערכות בקרה במסגרת הרחבת הטיפול השניוני והרחבת המעכלים האנארוביים בשפד"ן.

14:11

עד כמה שהבורסה המקומית מושפעת מהמצב הבטחוני אפשר להמחיש עם מה שאירע ביומיים האחרונים - שקט (יחסי) של יותר מ-48 שעות העלה אתמול את הבורסה בחדות, אבל היום, לאחר שנפתחה במגמה חיובית, בעקבות ההתרעות שהופעלו ביישובי הגליל המערבי והחשד לחדירת כלי טיס, התהפכה המגמה - מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ומדד ת"א 90 ב-0.8%.

ירידות תלולות יותר נרשמות במדדים הענפיים, מדד הביומד שהשיל 1.8% ומדדי הנדל"ן והבנייה שירדו ב-0.8% וב-1% בהתאמה. מדד הבנקים ירד ב-0.5%.

12:58

עו״ד עמיחי פינקלשטיין מונה למשנה למנכ״ל שופרסל נדל״ן. בתפקידו האחרון כיהן כסמנכ״ל רגולציה ויועץ משפטי ראשי של הפניקס בית השקעות.

שופרסל נדל"ן היא זרוע הנדל"ן של קבוצת שופרסל  המחזיקה ומנהלת נכסי נדל"ן בשטח כולל של למעלה מ-227 אלף מ"ר ובשווי של למעלה מ- 3.6 מיליארד שקל. החברה ממקדת את עיקר פעילותה בתחום הנדל"ן המניב.

12:53

במסחר במט"ח השקל מתחזק מעט מול הדולר ונסחר ב-3.71 שקלים לדולר אחד, עלייה של כ-0.3% וב-3.98 שקלים לאירו. 

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים טוען שהעודף בחשבון השוטף מהווה אחד מהעוגנים שתומכים בחוזקו של השקל בטווח הבינוני והארוך. "העודף בחשבון השוטף נותר גבוה, אך ההשקעות הישירות של זרים בישראל הצטמצמו ברבעון הראשון של השנה באופן מדאיג".

"העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים עמד על כ-6.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה (כ-5% מהתוצר ב-4 הרבעונים האחרונים), גבוה במונחים היסטוריים אך מדובר בירידה בהשוואה לרבעון הקודם (9.3 מיליארד דולר). הסיבה העיקרית לצמצום היא עלייה ביבוא הסחורות כתוצאה מהשיפור בביקושים המקומיים. סך ההשקעות הישירות בישראל עמד על כ-1 מיליארד דולר בלבד ברבעון הראשון, הקצב הרבעוני הנמוך ביותר מזה כשנתיים וחצי".

12:09

לאחר הפתיחה המעודדת, המסחר בבורסה עבר לירידות כשרק מדד ת"א 35 נסחר ביציבות, וזאת בזכות המניות הדואליות הגדולות שחזרו מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי, ובעיקר קמטק  שזינקה אתמול בוול סטריט ב-7%. מדד ת"א 90 יורד ב-0.6%. 

קבוצת דלק  עולה זה היום השלישי ברציפות לאחר שפורסם ביום ראשון שהחברה תבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל. בקבוצה מנצלים כנראה את העובדה שמניית החברה שנסחרת בשווי שוק של כ-7 מיליארד שקל, ירדה בכ-18% מתחילת השנה. 

11:22

גילת יורדת היום בחדות לאחר שאתמול בוול סטריט השילה כ-8%. אתמול הודיעה החברה על רכישה אסטרטגית של חברה בתחום הקישוריות למטוסי נוסעים, תחום עם רווחיות גבוהה.

הרכישה, בגובה 98 מיליון דולר ועוד 147 מיליון דולר בהתאם לעמידה ביעדים, צפויה להניב הכנסות של 100-150 מיליון דולר בשנה החל מהשנה הבאה, על בסיס צבר ההזמנות הקיים של החברה.

10:50

לאחר הפתיחה החיובית, המסחר בבורסה עובר למגמה מעורבת כשרוב המדדים הענפיים נסחרים בירידה. 

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4, ת"א 90 יורד ב-0.2%, מדד הבנקים עולה גם היום וב-0.5%. מנגד, מדדי הנדל"ן, הבנייה ותשתיות אנרגיה יורדים בכ-0.6%. 

10:03

המסחר בבורסה המקומית נפתח הבוקר במגמה חיובית. המדדים המובילים פתחו בעלייה של כ-0.6% בזכות המניות הדואליות שחזרו עם פער ארביטרז' חיובי, קמטק  וטבע , מדד הבנקים עולה ב-0.3%. 

08:19

בשוק המט"ח השקל מתחזק הבוקר בכ-0.5% ונסחר ב-3.71 שקלים לדולר וב-3.98  שקלים לאירו. 

07:54

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר צפוי להיפתח הבוקר בעליות שערים קלות. אתמול, בהעדר חדשות טרגיות או הסלמה בטחונית נוספת ננעלה הבורסה המקומית בעליות שערים חדות - מדד ת"א 35 עלה ב-1.4% ות"א 90 הוסיף לערכו 1.7%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הבנייה זינק בכ-3.5%, מדד הביטוח עלה בכ-3.2% ומדד הבנקים ב-1.9%.

גילת דיווחה על חתימת הסכם לרכישת חברה אמריקאית בתחום האינטרנט בטיסה תמורת סכום כולל שעשוי להגיע לכדי 245 מיליון דולר, עם צפי לתרומה להכנסות השנתיות של גילת בסך 100-150 מיליון דולר כבר בשנת 2025 על בסיס צבר הזמנות קיים לחברה הנרכשת.

קבוצת דלק  בלטה במדד ת"א 35 עם עלייה של 3% ומשכה את מדד נפט וגז לעלייה של כ-1%. גם ביום ראשון עלתה מניית הקבוצה ב-2% לאחר שפורסם שתבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 200 מיליון שקל. בקבוצה מנצלים כנראה את העובדה שמניית החברה שנסחרת בשווי שוק של כ-7 מיליארד שקל, ירדה בכ-18% מתחילת השנה.

קרן ההשתלמות שהשיגה תשואה דו ספרתית מתחילת השנה, ומי אחרונה בטבלה? 

אתמול באירופה מדד קאק הצרפתי התאושש לאחר ירידה של 6% בשבוע שעבר, הירידה הגדולה ביותר שלו בשנתיים. 

ניתוח | בחירות בזק בצרפת: ההחלטה שמחקה בשבוע 240 מיליארד אירו מהבורסה בפריז  

באסיה מתנהל המסחר הבוקר במגמה חיובית - ניקיי עולה ב-1%, שנגחאי ב-0.38%, מדד הנג סנג יורד ב-0.4% ומדד קוספי עולה ב-0.8%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות וללא שינוי. ביום רביעי אין מסחר בארה״ב לכבוד יום השחרור מעבדות.

אתמול החל שבוע המסחר המסחר המקוצר במגמה חיובית. המשקיעים מעודדים מהאינפלציה הנמוכה מהצפי לחודש מאי, זו גברה בינתיים על השפעתה השלילית של הערכת הפדרל ריזרב להורדת ריבית אחת בלבד השנה. מדד S&P 500 שבר את שיאו זו כבר הפעם ה-30 השנה, נאסד"ק עלה ב-1% וננעל אף הוא בשיא, דאו ג'ונס עלה ב-0.5% לאחר ארבעה ימים של ירידות. 

מיקרוסופט  עלתה ב-1.3% ולשווי שוק של 3.33 טריליון דולר. דן איבס אנליסט הטכנולוגיה של וודבוש חושב שיש לה עוד הרבה לאן לצמוח והעלה את מחיר היעד שלו למניית החברה ל-550 דולר מ-500 דולר, ב-22% יותר ממחיר המניה כעת וזאת בעיקר בזכות הביקוש לשירותי ה-AI של החברה בקרב התאגידים. "זוהי הבחירה הראשונה שלנו", אמר איבס על מיקרוסופט, "בשירותי הענן, יש לחברה יתרון תחרותי על פני מתחרותיה, גוגל ואמזון". גם בג'פריס נתנו בשבוע שעבר תחזית של 550 דולר למניית מיקרוסופט. 

אפל  עלתה ב-2% ולשווי שוק של 3.32 טריליון דולר,  אנבידיה  ירדה ב-0.7% לשווי של 3.22 טריליון. מניית ברודקום  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת 5.4% כאשר בסך הכל בשבוע החולף עלתה בכ-27%.

תעודת הסל הטכנולוגית הגדולה בעולם, XLK תבצע בקרוב איזון (re balancing) של החזקותיה השונות וזאת בעקבות השינויים שחלו לאחרונה בשווי השוק של החברות השונות בתעודת הסל - ובעיקר, קרן הסל תרכוש מניות אנבידיה ומיקרוסופט ותקצץ את ההחזקה שלה באפל. 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו קלות. התשואה ל-10 שנים עמדה על 4.88% והתשואה לשנתיים נסחרה סביב 4.39%.

רפי גוזלן, כלכלן ראשי, IBI בית השקעות מציין בסקירתו השבועית שירידת התשואות בשוק המקומי נבעה בעיקר מירידת התשואות המהירה שנרשמה בארה"ב, "לפיכך, ירידת התשואות שיקפה עליית מדרגה בפרמיית הסיכון וזאת על רקע אכזבה מכישלון השיחות להפסקת האש ומההידרדרות בגבול הצפון. המרווח של איגרות החוב המקומיות ל-10 ול-30 שנה מול המקבילות בארה"ב עלה לכ-65 נ"ב ולכ-105 נ"ב, הרמות הגבוהות ביותר בעשור האחרון".

מנהל ההשקעות שממליץ דווקא על האג"ח המסוכנות יותר: "שם ההזדמנויות היום" 

"להערכתנו, התמחור הנוכחי משקף טוב יותר את הסיכונים הגלומים, כמובן שלא באופן מלא (בעיקר התרחבות המלחמה לגבול הצפון) ולכן הוא תומך בניצול הדרגתי של סביבת התשואות ופרמיית הסיכון הגבוהה להעלאה הדרגתית של מח"מ התיק".

"ברמת הציפיות הנוכחית לטווח הבינוני ארוך (5-10 שנים) קיימת עדיפות לאפיק הצמוד של פני השקלי. מבחינת הטווחים הקצרים, על רקע הצפי ליציבות ממושכת בריבית קיימת להערכתנו עדיפות לאפיק הריבית משתנה על פני הטווחים הקצרים באפיק הצמוד והשקלי".

בארה"ב תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה ועומדת כעת על 4.28%.

3. שוק הסחורות והמטבעות

בשוק המט"ח, אתמול בשעות הבוקר הדולר התחזק קלות מול המטבעות הזרים אולם נחלש בערב במקביל לעליות בוול סטריט, מול השקל נסחר בערב בכ-3.71 שקלים לדולר וב-3.97 שקלים לאירו.

בשורה טובה למדד המחירים לצרכן? בסקירת הנפט של בנק אוף אמריקה מדגישים האנליסטים ששוק הנפט העולמי מוצף, המלאים גדלו ומחירי הנפט נמצאים בסיכון. 

"לאחר ההתמתנות במתיחות במזרח התיכון, שוק הנפט העולמי מתמודד עם עודף היצע גדול. המלאים הגלובליים של נפט גולמי, מוצרים מזוקקים ואפילו נפט צף גדלו ביותר מ-200 מיליון חביות מאז פברואר. הביקוש לנפט גם הוא נחלש, כאשר צמיחת הצריכה הואטה משמעותית ברבעון הראשון של 2024". 

"המשך מגמת המלאים הגדלים לתוך הרבעון השלישי עלול להפעיל לחץ על מחירי הנפט ועל מרווחי הזיקוק. מרווחי הזיקוק כבר נחלשו עקב הביקוש הרפה, מה שהוביל לקיצוצים בפעילות הזיקוק באסיה. למרות שקיצוצי התפוקה של אופ"ק+ עשויים לעזור לאזן את השוק, לא ברור אם הם יספיקו כדי להפוך את העודף לגירעון ולהעלות את המחירים.
אם מלאי הנפט ימשיך לגדול ברבעון השלישי, מחירי הנפט ומרווחי הזיקוק צפויים להיפגע".

4. מאקרו

גוזלן מ-IBI מציין ש"אי הוודאות הפוליטית בצרפת בה נרשמה עלייה בפרמיית הסיכון בגוש היורו, מזכירה אמנם את משבר החוב של לפני למעלה מעשור, אך בעוצמה פחותה בהרבה. עם זאת, בשלב זה מדובר במשבר פוליטי פנים צרפתי ולא כלל אירופאי". 

"במידה ואי הוודאות הפוליטית תוביל לפגיעה משמעותית בסנטימנט ותבלום את ההתאוששות המסתמנת בכלכלת הגוש, סביר יהיה לצפות להפחתות ריבית מהירה יותר מצד ה-ECB. כמו כן, בהתחשב בפערי התמחור בין השוק האירופאי לאמריקאי, התמחור במדדים המובילים באירופה ניראה להערכתנו אטרקטיבי יותר מאשר זה שבארה"ב".

לגבי ארה"ב אומר גוזלן ש"למרות ההתמתנות שנרשמה באינפלציה לא חל שיפור בתמהיל האינפלציה ומעבר לתנודתיות החודשית הוא ממשיך להתאפיין באינפלציית שירותים גבוהה ודביקה שנעה סביב 5.5%-5%, לעומת אינפלציית סחורות אפסית-שלילית. אנו ממשיכים להעריך כי תמונת המאקרו של המשק האמריקאי תומכת ביציבות בריבית".  

באוסטרליה, הבנק המרכזי הותיר הבוקר את הריבית ללא שינוי, 4.35%. 

היום אחר הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני המכירות הקמעונאיות של מאי. 

5. תחזית

לפי ההיסטוריה: הבחירות בארה"ב טובות לשווקים, כך אומר ליאב ברזילי, מנהל ההשקעות הראשי במגדל ניהול תיקי השקעות. "סטטיסטית, שנים של בחירות לנשיאות בארה"ב הן שנים טובות יותר לבורסות, עם עליות בשיעור גבוה יותר מהממוצע - כשלאחר הבחירות המגמה החיובית מובהקת יותר, בזכות הוודאות שהתוצאות מייצרות". 

"ההנחה שלנו היא שהשקעה במניות בארה"ב היא השקעה טובה. אפיק האג"ח האמריקאי מעלה קצת יותר סימני שאלה, ויש עדיפות לרכישת אג"ח במח"מ קצר".

עוד בקשר זה, ציין ברזילי, כי "קיים קשר בין שיעור אבטלה נמוך לבחירה חוזרת של נשיא. הממשל לא רוצה שהאבטלה תעלה ולכן מייצר עבודות חדשות. עניין זה משפר את הביטחון התעסוקתי ואת ציפיות הצמיחה וגם תומך באינפלציה גבוהה יחסית - וכך מקשה על הפד להוריד ריבית".

וגם, ביוליוס בר צופים שהין יחלש עוד יותר מול הדולר ויגיע עד רמה של 160 ין לדולר. "הבנק המרכזי של יפן עבר לעמדה זהירה לצמצום המדיניות המוניטרית הרופפת לאחר שהכריז במרץ על סיום מדיניות הריבית השלילית והשליטה בעקום התשואות". 

אבל, "ההודעה על אופן הביטול ההדרגתי של רכישות האג"ח נדחתה לפגישה הבאה, מה שאכזב את השוק והוביל לפרשנות יונית של הבנק המרכזי של יפן. הידוק המדיניות בפגישה הבאה נראה כעת סביר מאוד, אך ככל הנראה ייושם בזהירות. אנו מעריכים כי הריביות יעלו בעשר נקודות בסיס ביולי, ויוצגו פרטים על הביטול ההדרגתי של רכישות האג"ח. בנוסף, אנו צופים כי הין ייחלש עוד יותר לרמה של 160 ין לדולר, על רקע המדיניות היונית של הבנק המרכזי של יפן".

עוד כתבות

הקאן פידאן, שר החוץ הטורקי / צילום: ap, Bilal Hussein

טורקיה מאשימה: קפריסין ויוון מעורבות במלחמות במזרח התיכון

טורקיה מצטרפת לטענות של נסראללה נגד קפריסין: שר החוץ הקאן פידאן אמר כי "כל העת מתבצעות משם טיסות מודיעין וטיסות צבאיות לעזה" ● פידאן אף פיזר האשמות בנוגע ליוון, ואיים: "עצתנו ליוונים היא להתרחק מהעניינים האלה, כי כשאתה מעורב במלחמות המתמשכות במזרח התיכון, האש תבוא ותמצא אותך"

כבר כיום היוונים עובדים את מספר השעות הרב ביותר באיחוד האירופי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

נגד המגמה האירופית: ביוון חוזרים לעבוד שישה ימים בשבוע

לדברי שר העבודה היווני, המהלך נובע בעיקר ממצוקת כוח האדם המיומן במדינה, ובמיוחד בעבודות הדורשות נוכחות מסביב לשעון ● כבר כיום היוונים עובדים את מספר השעות הרב ביותר באיחוד האירופי

דיון בכנסת לעניין חברת סלייס מהיום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"פרשת הבנק למסחר על סטרואידים": כשהכנסת גילתה על פרשת סלייס

באיחור של למעלה מחצי שנה, נחשפו בוועדת הכספים של הכנסת לפרשה החמורה בחברת קופות הגמל בניהול אישי, שעל פי החשד ניידה מעל 800 מיליון שקל של חוסכי פנסיה לקרנות זרות ● ב"דיון המהיר" הוטחה ביקורת בעיקר ברשות שוק ההון, אך לא התקבלו החלטות מעשיות

יהודה דואה, ראש המועצה האזורית קצרין, עם בר לביא, ראש מערכת החדשות של גלובס / צילום: גיא צרחי

"המדינה צריכה לחזק את תושבי הצפון ולומר 'אנחנו שמחים שבחרתם לא לעזוב'"

יהודה דואה, ראש המועצה המקומית קצרין, השתתף בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מקצרין ברמת הגולן • "אנחנו מצפים לפיצויים בצורה רחבה שלא גורמת לאף משק בית לעשות חשבון מה קונים הביתה" • מחר: הכנס מגיע לעכו

תושבי ברצלונה מפגינים נגד התיירות ההמונית (יוני) / צילום: ap, Emilio Morenatti

ברצלונה החליטה לאסור דירות airbnb בעיר. האם אירופה תלך בעקבותיה?

חקיקה חדשה שעיריית ברצלונה מקדמת תאפשר לה לא לחדש רישיונות להשכרת דירות לטווח קצר ● הסיבה למהלך: עשרות מיליוני תיירים מקפיצים את מחירי השכירות ודוחקים את המקומיים ● באירופה מתמודדים עם אתגרים דומים, אך טרם ננקט צעד כה דרסטי

אלוף במיל' עמוס גלעד / צילום: שלומי יוסף

הבכיר שבטוח: אלו הטעויות של נתניהו בניהול המלחמה

האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ולאסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, סבור כי רה"מ חוזר על אותן טעויות בהתנהלותו מול ארה"ב, טוען שחיסול חמאס הוא אפשרי, ומודאג מהמתרחש בצפון: "אני מתחיל לחשוב שנתניהו דוחף אותנו לעימות צבאי עם חיזבאללה בלי שאנחנו מוכנים"

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט לאוסטין: התחייבתם למנוע גרעין מאיראן - הזמן אוזל

שר הביטחון, יואב גלנט, בפגישה בפנטגון: מתקרבים לצומת קבלת החלטות שישפיע על המזרח התיכון כולו ● בוושינגטון סבורים שישראל תבצע מהלך גדול בתוך לבנון בשבועות הקרובים ● בעזה מדווחים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה ● חיל האוויר תקף הלילה בצפון הרצועה מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר ● עדכונים בולטים 

מגדלי לנדמרק בתל אביב / הדמיה: עמרי אמסלם

אחרי 20 שנה: קרן פיטנגו עוזבת את הרצליה לטובת תל אביב

קרן ההון סיכון הוותיקה שכרה 1,400 מ"ר במגדלי לנדמרק שהחלו להתאכלס לאחרונה בשרונה ● הערכות: תעזוב את המשרדים במגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח שבהם שכנה יותר מ-20 שנה

בניית מגדל TOHA 2 / צילום: טלי בוגדנובסקי

למרות המחאות: גוגל שוכרת 20 קומות בת"א ומגדילה את המחויבות לישראל

גוגל חתמה על הסכם שכירות בבניין בת"א ותתפרס על כ־20 קומות, בתמורה ל־115 מיליון שקל בשנה ● המהלך, שנחשף בגלובס, מצטרף לפעולות שנקטה לטובת ישראל מאז המלחמה

מגישות התוכנית the view / צילום: יח''צ

פינה אצל ג'יי לנו: כך משתלבות חברות הטק הישראליות בשוק הטלוויזיה העולמי

עוגת הפרסום הקטנה בארץ מחייבת את המשרדים לחפש מקורות הכנסה נוספים, כמו עבודה עם חברות ישראליות בארה"ב ובבריטניה ● מה שעובד למקאן ת"א ולאדלר־חומסקי בתחום הדיגיטל, עושה יהושע TBWA עם חברת התוכן השיווקי אינסייד, שפותחת כעת סניף בניו יורק

בית המשפט העליון / צילום: Shutterstock, Seth Aronstam

היועצת מאותתת: פסק הדין משליך על אפיקי מימון נוספים לתמיכות

לאחר פסיקת בג"ץ, שקבע כי על המדינה לפעול לגיוס בני הישיבות, בהרב-מיארה הנחתה להימנע מכל פעולה להעברת כספים שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפה של פסק הדין ● גנץ: "הגיע הזמן למתווה שירות בהסכמה רחבה" ● השר פרוש מסר כי "פסיקת בג"ץ מובילה לשתי מדינות" ● הליכוד: "הפתרון האמיתי הוא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית"

צילום מסך של ערוץ הקניות

אחרי כמעט 30 שנה: ערוץ הקניות יפסיק את שידוריו בחודש הבא

שידורי ערוץ הטלוויזיה הוותיק יסתיימו בסוף חודש יולי, והמשאבים יועברו בעיקר לפעילות האונליין שלו ● כ-60 עובדים יפוטרו, אך שלוש חנויות הערוץ ימשיכו לפעול כרגיל

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו, ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות ● רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה העבירה החלטה להקצות 3.5 מיליארד שקל לצפון

רה"מ התגאה בהחלטת ממשלה שמקצה סכום עתק לצפון. אבל היא קצת מנופחת ● המשרוקית של גלובס

תחנת הכוח אורות רבין בחדרה / צילום: ap, Dan Balilty

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מגבה את מנכ"ל נגה: "אין מספיק כושר ייצור"

בכיר לשעבר במשרד האנרגיה מתייחס לסערה סביב מוכנות משק החשמל למלחמה ומגבה את מנכ"ל נגה שאול גולדשטיין, שנשקלת הדחתו: "הוא צודק, גם אם היה יכול להתבטא אחרת" ● יו"ר נגה, סמי תורג'מן, התייחס לראשונה לסוגיה בוועידה השנתית לאנרגיה ולכלכלה: "לא סותמים לאף אחד את הפה, אבל צריך לדעת איך מביעים את הדעות"

אבישי קרואני / צילום: גיא הכט

מנהל ההשקעות שמאמין: המניה הלוהטת של וול סטריט בדרך לתיקון

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקים, צופה כי ענקית השבבים שמנייתה לא עוצרת "תסבול מתיקון משמעותי במוקדם או במאוחר", ולכן מעדיף לחפש הזדמנויות במניות שאיבדו גובה כמו סיילספורס ● כחובב אקסטרים הוא מציע למשקיעים "לחפש את הסיכונים מחוץ לשוק ההון"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

הכוכבת של וול סטריט מחקה 430 מיליארד ד' תוך שלושה ימים. אלו הסיבות

ענקית השבבים אנבידיה כבשה בשבוע שעבר את המקום הראשון בקרב החברות הנסחרות במונחי שווי שוק ● עם זאת, בשלושת ימי המסחר האחרונים המניה צללה בכ-12% ● מה עומד מאחורי הירידות, והאם הן צפויות להימשך?

דיון בבג''ץ על חוק הגיוס / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

החלטה היסטורית, אבל תיאורטית: החורים בפס"ד יאפשרו לממשלה לא לפעול

בצד ההחלטה הדרמטית והערכית של בג"ץ, יש חולשה שצפויה להשפיע על השאלה הכי חשובה - כיצד תיושם ההחלטה ● פסק הדין נעדר הנחיות אופרטיביות, ובהינתן מרחב התמרון שנוצר, הממשלה צפויה למצוא דרכים שלא לנקוט בפעולות מיידיות, בדיוק כפי שעשתה עד היום

עובד באתר בנייה / צילום: Shutterstock

עובדי בניין מחו"ל החלו להגיע - והבלאגן חוגג: "עובדים שאין להם קשר לאירוע; הפסדים שלא נגמרים"

בדיון בוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת נטען כי רבים מהעובדים שהגיעו לארץ אינם כשירים לעבודה בבניין • תאגידי כוח אדם להבאת העובדים טוענים כי הם מפסידים עשרות אלפי שקלים ביום

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; מניית סולאראדג' נופלת ב-23%, אנבידיה מזנקת ב-6%

נאסד"ק עולה ב-1% ● סולאראדג' נופלת לאחר שהודיעה על מכירת אג"ח להמרה ● אנבידיה מתאוששת ועולה לאחר שצללה אמש ב-6.6% וגררה את נאסד"ק ואת מניות השבבים מטה ● במיטב מעריכים כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני ● ביוליוס בר חיוביים לגבי אגרות החוב הממשלתיות בהודו