המחוזי: בעלי הדירות בבניין היוקרתי וולדורף אסטוריה לא יוכלו להשכירן ב-Airbnb

בית המשפט המחוזי קבע כי בדומה לפסיקה בנוגע למלון דניאל, גם הדיירים בבניין המגורים היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים לא יוכלו להשכירן ב-AirBnb

בניין המגורים וולדורף אסטוריה בירושלים / צילום: איל יצהר
בניין המגורים וולדורף אסטוריה בירושלים / צילום: איל יצהר

הדיירים בבניין המגורים היוקרתי וולדורף אסטוריה, לא יוכלו להשכירן ב-AirBnb - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, שביטל את פסק דינה של המפקחת על רישום המקרקעין מדצמבר אשתקד, לפיו דיירי בניין המגורים וולדורף אסטוריה רשאים להשכיר את דירותיהם ב-AirBnb, בין היתר, מאחר שבעלי הדירות בבניין המגורים, שהם תושבי חוץ, אינם מתגוררים דרך קבע בדירות, והדירות משמשות עבורם כדירות נופש.

הדיירים של אחד הפרויקטים היוקרתיים ביותר בישראל הסתכסכו. מה קבעה המפקחת?
הדירה נמכרה לשני אנשים. מי נרשם כבעלים?

נציגות הבית המשותף בבניין וולדורף אסטוריה, באמצעות עורכי הדין גד טיכו וחיים בקשי ממשרד כספי ושות' ועו"ד עילית נבו־רפאל, הגישה ערעור על פסק דינה של המפקחת לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים.

השופטת תמר בר אשר קיבלה את הערעור במלואו וקבעה כי יש לפרש את ההוראה בתקנון - הקובעת כי הדירות תשמשנה למטרת מגורים בלבד, ולא ייעשה בהן שימוש למטרות מסחריות או כל מטרה אחרת שאינה מגורים - על־פי לשונה וכפי שפורשה בפסיקה דומה, ככזאת האוסרת על השכרת דירות ב-AirBnb.

עוד נקבע כי אין משמעות לעובדה ש בעלי הדירות אינם מתגוררים כל השנה בדירותיהם. פסק הדין אימץ את העמדה שנקבעה בפסק דין קודם בעניין מלון דניאל, לפיו נאסר על בעלי דירות להשכיר את דירותיהם לטווח קצר, מקום בו קיימת הוראה תקנונית הקובעת כי הדירות תשמשנה למגורים בלבד ולא לכל מטרה אחרת.