ישראל במלחמה | סיקור שוטף

6 נפילות במנרה ואזעקות באצבע הגליל, מפקד פיקוד צפון אישר תוכניות להתקפה בלבנון

אזעקות הופעלו בקריית שמונה והסביבה, 6 נפילות זוהו במרחב מנרה, ללא נפגעים • דיווח בלבנון בפעם השנייה היום: ניסיון חיסול באזור צור • לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון, המחבל נוטרל • השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בביקורו בלבנון: "אנחנו עוברים זמנים קשים" • עדכונים בולטים

קריית שמונה, לפני מספר שבועות / צילום: Reuters, Ammar Awad
קריית שמונה, לפני מספר שבועות / צילום: Reuters, Ammar Awad

עדכונים שוטפים

22:01 - אזעקה הופעלה בקיבוץ סאסא שבגליל העליון

זוהה שיגור בודד מלבנון שיורט על ידי כיפת ברזל.

21:33 - בפעם השנייה היום: בלבנון מדווחים על רכב שהותקף מהאוויר באזור צור

21:25 - אזעקות באצבע הגליל: אזעקות הופעלו בקריית שמונה, הגושרים ובית הלל

21:19 - מפקד פיקוד הצפון אישר תוכניות אופרטיביות להתקפה בלבנון

מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, וראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, קיימו אישור תוכניות והערכת מצב משותפת בפיקוד הצפון. במסגרת הערכת המצב, אושרו ותוקפו תוכניות אופרטיביות להתקפה בלבנון והתקבלו החלטות על המשך האצת המוכנות של הכוחות בשטח.

20:07 - פרסום ראשון: הוכשטיין שב מביירות ונפגש עם נתניהו, כך פרסם כתבנו ירון אברהם במהדורה המרכזית

20:05 - לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע דקירה סמוך לצומת מגדל עוז שבגוש עציון, המחבל נוטרל.

19:14 - אזעקות הופעלו בקרית שמונה והסביבה בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין

אזעקות הופעלו בקריית שמונה, משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי. בתגובה צה"ל החל בגל תקיפות בדרום לבנון.

16:54 - נתניהו: אמרתי לבלינקן בביקורו בעבר שלא יעלה על הדעת שהממשל מנע מישראל נשק ותחמושת"

בהמשך לפרסום של ניר דבורי אמש כי שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן התחייב לרה"מ בנימין נתניהו שההגבלות על אספקת הנשק יוסרו, אמר באנגלית רה"מ: "כשבלינקן היה כאן לאחרונה בישראל הייתה לנו שיחה גלויה, ובה אמרתי שאני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה. אבל אמרתי גם משהו אחר, שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת".

16:34 - התרעות שווא בכרם שלום

16:24 - דובר צה"ל: שלוש מטרות אוויריות יורטו בצפון

דובר צה"ל הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין, לוחמי ההגנה האווירית יירטו שלוש מטרות אוויריות חשודות שחצו. "אין נפגעים, התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בצפון הארץ מחשש לנפילת שבריי יירוט", נמסר". 

16:05 - מפרץ חיפה ותשתיות רגישות של צה"ל: חיזבאללה טוען שהחדיר כטב"ם צילום שחזר ללבנון 

חיזבאללה פרסם היום (שלישי) תיעוד אווירי חריג ויוצא דופן מצפון הארץ וטוען שצולם ע"י כטב"ם שחדר לישראל - וחזר ללבנון מבלי שיורט. בסרטון שאורכו 9 דקות ואושר לפרסום בידי הצנזורה, נראים לכאורה שורה של מקומות רגישים בגליל. בישראל לא ידוע אם התיעוד מהימן. לכתבה המלאה 

15:48 - דיווחים בלבנון על ניסיון חיסול באזור צור: "רכב הותקף מהאוויר"

15:30 - צה"ל על האזעקות האחרונות בגליל המערבי: שוגרו כמה מיירטים לעבר מטרות חשודות שחצו משטח לבנון, בקרוב נבין האם מדובר ביירוטים מוצלחים

15:14 - סוף לשקט בצפון: שוב אזעקות ביישובים רבים בגליל, גם במקומות שלא פונו

התרעות הופעלו בגליל המערבי, גם ביישובים שלא פונו. מיירטים יצאו לכיוון השיגורים בשמי נהרייה. יש דיווחים על נפילות באזור הקיבוץ כברי, לא ידוע על נפגעים. צה"ל משיב אש.

15:00 - זיהוי וחיסול מחבלים חמושים: תיעוד מלחימת צוות הקרב של חטיבה 401 ברפיח

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 נלחמים בימים האחרונים אל מול גדוד תל סולטאן במרחב רפיח תחת אוגדה 162. לוחמי החטיבה משמידים תשתיות טרור ומחסלים עשרות מחבלים חמושים בהיתקלויות מעל ומתחת לקרקע, תוך לחימה מדויקת מבוססת על מידע מודיעיני.

במהלך פעילות הכוחות במרחב, נתקלו לוחמי גדוד 932 בשלושה מחבלים חמושים. בהכוונת הלוחמים בשטח ומכלול האש החטיבתי, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבלים וחיסל אותם. מיד לאחר מכן, פשטו הכוחות על המבנים מהם יצאו המחבלים וטיהרו אותם. 

אמצעי הלחימה שאותרו ע''י לוחמי צק''ח 401 / צילום: דובר צה''ל
 אמצעי הלחימה שאותרו ע''י לוחמי צק''ח 401 / צילום: דובר צה''ל

12:35 - פרסום ראשון: אחרי הביקורות - רה"מ הזמין לפגישה את משפחות החטופים שנרצחו בשבי

כתבת חדשות 12 יולן כהן מפרסמת כי ראש הממשלה נתניהו הזמין לפגישה משפחות חטופים שיקיריהן נרצחו בשבי חמאס. הפגישה מגיעה לאחר הביקורות שנשמעו ולפיהן ראש הממשלה לא נפגש עם המשפחות, ולא שוחח איתן.

12:18 - לראשונה אחרי יותר מיומיים של שקט: התרעות בגליל המערבי

התרעות הופעלו ביישובי הגליל המערבי בשל חשד לחדירת כלי טיס, בהם אדמית, יערה, אילון, גורנות הגליל, גורן, חניתה, ערב אל עראמשה. זו הפעם הראשונה שהשקט מופר בגזרה הצפונית, אחרי כמעט 60 שעות.

12:10 - הוכשטיין: "רוצים פתרונות נחרצים למצב בגבול"

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בביקורו בלבנון: "אנחנו עוברים זמנים קשים ורוצים פתרונות נחרצים למצב בגבול. האזרחים ורכושם נפגעים בגלל המשך ההסלמה - המצב מסוכן ביותר".

11:05 - בית משפט לענייני עסקים ביטל החרם על ישראלים בתערוכת הנשק בצרפת. ההכרעה הסופית תהיה הערב

עורכי הדין של לשכת המסחר ישראל-צרפת השיגו הבוקר (ג') ביטול של הוראת בית המשפט בעיירה בוביני, לפיה נאסר על ישראלים הקשורים לתעשיות הביטחוניות הישראליות להיכנס לתערוכת יורוסאטורי, שנפתחה אתמול ליד פריז. לא מדובר בערעור של החברה המארגנת את תערוכת הנשק הגדולה , אלא בהליך נפרד שבו בית דין לענייני עסקים מורה "לבטל את כל איסורי הכניסה".

עם זאת, לפי גורמים משפטיים בצרפת, מדובר בפסיקה בערכאה ראשונה בלבד, המקבילה לפסיקה שהתקבלה ביום חמישי בבית דין אזרחי בעיירה בוביני, לפיה לא רק שיש להחרים חברות ישראליות, יש להרחיב את איסור הכניסה גם לכל מתווך, נציג או כל מי שקשור לחברה ביטחונית ישראלית. פסיקה זו התקבלה בעקבות עתירת שורת ארגונים פרו-פלסטינים. במצב כזה, של שתי פסיקות סותרות באותה ערכאה, הסביר גורם משפטי צרפתי שהיה מעורב בהליכים, עוברת ההכרעה לבית דין בערכאה גבוהה יותר. בהתאם, היום בצהריים צפוי להיפתח בפריז הדיון בערעור שהגישה החברה המארגנת את "יורוסאטורי" נגד ההחלטה בבוביני, ובפניו תהיה גם ההחלטה המנוגדת של בית הדין המסחרי בפריז. 

לשכת הסחר בגיבוי איגוד התעשיינים הישראלי הגישו במקביל עתירה לבית הדין הגבוה בפריז בדרישה לבטל את החרם על ישראלים בתוך 48 שעות.

10:05 - האזעקות בכרם שלום - שווא

9:35 - אזעקות בכרם שלום

04:38 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בשעה זו במרכז רצועת עזה

03:02 - מדובר צה"ל נמסר כי בהמשך להתרעה שהופעלה בקיבוץ סופה - מדובר בזיהוי שווא

02:39 - אזעקות בקיבוץ סופה שבעוטף עזה

22:14 - דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור של חיזבאללה בעיתרון. בנוסף, הותקף מבנה צבאי של הארגון בעייתא א-שעב, לצד תשתית טרור בשקרא שבדרום לבנון

21:32 - דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי: "פיזור קבינט המלחמה הוא עניין פנימי של ראש הממשלה נתניהו. אחרי שגנץ עזב אני לא בטוח שהיו לו יותר מדי אפשרויות"

20:51 - דיווח בתימן: לפחות שש תקיפות של צבא ארה"ב באזור חודידה

18:45 - גלנט בביקור בצפון השומרון: "מתגברים את כיתות הכוננות בנשק מתקדם ורחפנים"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום במועצות האזוריות גלבוע ועמק המעיינות, כדי לקיים הערכת מצב עם גורמי צה"ל וראשי המועצות על חיזוק מרכיבי הביטחון ביישובים למול האיומים השונים, בדגש על הירי ממרחב ג'נין.

בתום הסיור, השר גלנט עדכן את ראשי המועצות כי משרד הביטחון ישפר את מרכיבי הביטחון ביישובים באמצעות רכש רחפנים, חימוש כיתות הכוננות בנשק מתקדם, הקמת צוותי ההתערבות וחידוש הגדרות וצירי הביטחון. "למול המאמץ האיראני להחדיר נשק ותחמושת ממזרח לכיוון ג'נין, אנחנו עושים את כל המאמצים על מנת לבלום זאת, ואני משבח את כוחות הביטחון שגם עושים את המאמץ הנדרש וגם מגיעים להישגים טובים", אמר.

18:15 - צה"ל מאשר: חוסל פעיל מרכזי ביחידת הרקטות של חיזבאללה

צה"ל מאשר הערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את מחמד מוסטפא איוב, פעיל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של יחידת "נאצר" בארגון הטרור חיזבאללה. במהלך החודשים האחרונים איוב היה מעורב בקידום מתווי ירי רקטות לעבר ישראל, ועסק בקידום ותכנון מתווי טרור מדרום לבנון לעבר שטח ישראל.

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מיס אל ג'בל בדרום לבנון.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12