עם החזקות ב-15 מיליארד דולר: וורן באפט מאמין במניה הזו

ברקשייר האת'ווי ממשיכה לאסוף מניות של אוקסידנטל פטרוליום • במקביל, לאחר הפסקה של  יותר משנה, היא שוב מוכרת מניות של יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD

וורן באפט / צילום: Reuters
וורן באפט / צילום: Reuters

וורן באפט נחשב לאחד המשקיעים הגדולים בהיסטוריה, וחברת ההשקעות שהוא מנהל, ברקשייר האת'ווי  משקיעה בכ-50 חברות ביניהן כמה מהגדולות ומהמפורסמות ביותר בוול סטריט.

התעלומה נפתרה - זו ההשקעה הסודית של וורן באפט 
וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?   

לברקשייר יש הרבה כסף בקופת המזומנים, כ-190 מיליארד דולר מוכנים להשקעה ויש אומרים שבאפט מתקשה למצוא הזדמנויות ראויות בקנה מידה גדול. ולכן, כל רכישה או מכירה של באפט מהווה אירוע בפני עצמו ומסקרן את קהילת המשקיעים בעולם כולו. הנה שני שינויים שהתבצעו לאחרונה.

1 רוכש את  אוקסידנטל פטרוליום

ברקשייר האת'ווי רכשה לאחרונה 2.6 מיליון מניות נוספות של אוקסידנטל פטרוליום  והגדילה את הנתח שלה ביצרנית הנפט ל-252 מיליון מניות או 29%. ברקשייר רכשה מניות בשווי של יותר מ-150 מיליון דולר בין הימים רביעי ושישי בשבוע שעבר ושילמה כ-60 דולר למניה. שווי ההחזקה של ברקשייר עומד כעת על כ-15 מיליארד דולר.

כבר תקופה ארוכה שבאפט "אוסף" מניות של החברה שנסחרת בשווי שוק של כ-53 מיליארד דולר. בפברואר רכשה ברקשייר 4.3 מיליון מניות ובסוף השנה שעברה רכש 10 מיליון מניות של ענקית הנפט. באפט, שמנהל תיק מניות בשווי 370 מיליארד דולר, דיבר לא פעם בשבחי מנכ"לית החברה ויקי הולאב. "היא מנהלת יוצאת דופן", אמר בפגישת המשקיעים האחרונה.

בינתיים, באפט לא רואה תשואה בהשקעתו, מניית החברה עלתה בכ-1% בלבד מתחילת השנה. אבל כפי שבאפט הוכיח לא פעם, הסבלנות משתלמת. 

2מוכר את BYD

ברקשייר, אחת המשקיעות הראשונות ביצרנית המכוניות החשמליות הסינית BYD, קיצצה מעט ממניותיה בחברה. החברה מכרה 1.3 מיליון מניות בבורסה של הונג קונג והקטינה את החזקתה בחברה ל-6.9%. החוק בבורסת הונג קונג אומר שיש לדווח לבורסה כשהחזקה כלשהי נופלת ממספר עגול - לכן, הפעם הבאה שנדע על מכירה תהיה כשברקשייר תרד להחזקה של מתחת ל-6%.

כבר ב-2008 רכשה ברקשיי כ-225 מיליון מניות בחברה בשווי של כ-230 מיליון דולר, השקעה שזינקה עם נסיקת שוק המכוניות החשמליות בסין ובעולם. בין השנים 2022-2023 מימשה ברקשייר מידי חודש כאחוז ממניותיה בחברה עד כדי כחצי מהחזקתה ב-BYD, לאחר שמניית האחרונה זינקה בכ-600% לשיא באפריל 2022.

BYD נוסדה על ידי וואנג צ’אונפו והחלה את דרכה כיצרנית מצברים לטלפונים סלולריים ב-1990. ב-2003 עברה החברה לייצור מכוניות חשמליות והפכה עם השנים ליצרנית הכי מצליחה בסין, הן של מכוניות חשמליות והן של מצברים למכוניות. ברבעון הרביעי של 2023, עקפה BYD את טסלה כמובילה העולמית בשוק.

את הקרדיט לרכישת מניות BYD נותן באפט לסמנכ"ל ברקשייר המנוח, צ’ארלי מונגר, "מגיע לו 100% מהקרדיט". מונגר מצידו נתן את הקרדיט לחברו לי לו, מייסד חברת ניהול הנכסים הימלייה קפיטל שהכיר לו את החברה. 

מתחילת השנה עלתה מניית BYD בכ-10% בבורסה של הונג קונג.