יורוג'ן פארמה הישראלית מגייסת 107 מיליון דולר

הניסוי שערכה החברה היה חד-זרועי אך התוצאות הרשימו את השוק מספיק כדי להקפיץ את המניה עשרות אחוזים ולאפשר גיוס בדיסקאונט של 5% בלבד על המחיר אחרי העליות

אריה בלדגרין / צילום: אלי דסה
אריה בלדגרין / צילום: אלי דסה

חברת יורוג'ן , המפתחת תרופות לסרטן בדרכי השתן, הודיעה על גיוס של 107.5 מיליון דולר (ואופציית חתמים של 15% נוספים). הגיוס בוצע לאחר שהחברה דיווחה בסוף השבוע שעבר על תוצאות חדשות מניסוי קליני שנערך במוצר השני שלה, תרופה לסרטן שלפוחית השתן. המוצר הראשון של החברה, תרופה לסרטן בדרכי השתן העליונות, כבר אושר ונמכר בשוק, אך השוק למוצר השני, בהנחה ואכן יאושר כטיפול קו ראשון לסוג סרטן זה כפי שמקווה החברה, צפוי להיות משמעותית גדול יותר.

מיטב: "מדד S&P 500 התנתק מרוב המניות שבו; מזכיר את הדוט.קום" 
גילת תשלם עד רבע מיליארד דולר עבור חברה בתחום האינטרנט בטיסות 

מניות החברה הוצעו לציבור במחיר של 17.5 דולר, דיסקאונט של 5% על מחיר השוק לאחר העליות בעקבות הניסוי. במקביל הוצעו למשקיעים נבחרים, אופציות למניות נוספות באותו המחיר. לחתמי ההנפקה הוצעו מניות נוספות באותו מחיר, שיכולות להגדיל את ההנפקה בעוד 15%. חתמי ההנפקה היו TD Cowen Guggenheim Securities ואופנהיימר שהוביל את ההנפקה. HC Wainwright היו יועצי ההנפקה.

יורוג'ן מנוהלת על ידי ליז בארט והיו"ר שלה הוא משקיע הביומד המיתולוגי פרופ' אריה בלדגרין. לאחר ההנפקה שווי החברה עומד על כ-630 מיליון דולר.

הסיכויים לאישור המוצר גבוהים

ניסוי זה הוא השני של החברה בטיפול בסרטן שלפוחית השתן. ניסוי ATLAS אליו יצאה ב-2021 הסתיים באכזבה כאשר התוצאות בסילוק הגידול היו דומות לאלה של קבוצת הביקורת. אך בהמשך הסתבר כי בזרוע הניסוי ישנן פחות חזרות של הגידול אחרי הצלחת הטיפול.

לכן הוחלט לערוך ניסוי רק בקבוצות עם סרטן קשה יותר, שכבר חזר פעם אחת. בניסוי הנוכחי, ENVISION, הסתבר כי הגידול נעלם אחרי שלושה חודשים אצל 79% מהמטופלים, ובקרב 82% מאלה, הגידול לא חזר גם 12 חודשים לאחר הטיפול.

הניסוי נערך ללא קבוצת ביקורת, אך התוצאות מול הנתון ההיסטורי היו טובות מן הציפיות של השוק. על פי דו"ח שפרסמו אנליסטים של בית ההשקעות לדנבורג ת'למן, הרף הנחשב משמעותי קליני כיום בקבוצת טיפול זו, הוא כאשר 50% מקבוצת טיפול זו מצליחים להגיע לסילוק מלא של הגידול ואצל 25%-30% מהם אין חזרה של הגידול תוך שנה.

אפשר לראות את היתרון הברור של התוצאות על יורוג'ן על פני הציפיות. ה-FDA כבר החליט לאפשר ליורוג'ן את הפרוטוקול בעל הזרוע האחת והגשה מתגלגלת של תוצאות הניסוי, כאשר היעד העיקרי של הניסוי היה התוצאה לאחר שלושה חודשים, ובו החברה כבר עמדה. לכן הסיכויים לאישור המוצר על בסיס התוצאות הללו הוא גבוה, למרות שמדובר בהשוואה לנתונים היסטוריים.

לתרופה יתרון משמעותי של נוחות ומיעוט תופעות לוואי לעומת הטיפול הקיים, שהוא ניתוח, ובמקרים רבים של חזרת הגידול, יש צורך גם בניתוחים חוזרים. מבחינת המטופלים מדובר ככל הנראה בשיפור משמעותי, ומבחינת הרופאים, זו הזדמנות לעבור לפרוצדורה קצרה יותר, בקליניקה ולא באשפוז. אולם, מדובר גם בשינוי של הרגלי העבודה שלהם, וידרש חינוך שוק. בכנס מובילי דיעה שערכה החברה, התארחו מספר רופאים שהצהירו שהם יכולים לשלב את הטיפול בשגרת עבודתם בקלות יחסית.

יורוג'ן מעריכה את השוק הפוטנציאלי למוצר ב-5 מיליארד דולר, ומאמינה כאמור כי המוצר שלה יכול להתקבל כקו ראשון לטיפול במחלה. היא מאמינה כי תשלים את הגשת בקשת האישור למוצר ברבעון השלישי של 2024, וכי תקבל תשובה בתחילת 2025.

המוצר הראשון של החברה, המיועד בסרטן בדרכי השתן העליונות, רשם ב-2023 הכנסות של 82 מיליון דולר, אך מוצר זה מאוים על ידי גרסה גנרית של טבע, שצפויה להגיע לשוק בשנים הקרובות. באותה הטכנולוגיה פיתחה החברה את המוצר השני שלה, לטיפול בסרטן בשלפוחית השתן, שבו הפטנט תקף על 2030. צוות השיווק הקיים של החברה צפוי לשווק גם את המוצר השני, לאותה קהילת רופאים.