חוק בתי הדין הרבניים: גוטליב וסעדה הודחו מוועדת החוקה

הליכוד הדיח את הח"כים סעדה וגוטליב מוועדת החוקה כדי לייצר רוב לחוק הרבנים • השניים יוחלפו בידי יו"ר הקואליציה אופיר כץ וחה"כ צגה מלקו • גוטליב תקפה בתגובה: "אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. חוק הג'ובים המושחת - גועל נפש" • על אף ההחלטה: עדיין לא בטוח שיהיה רוב לקואליציה לקדם את החוק

חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה בוועדת החוקה בנושא החוק לבחירת רבני ערים, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה בוועדת החוקה בנושא החוק לבחירת רבני ערים, היום (ג') / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הקואליציה הודיעה הערב (ג') כי היא מחליפה לצמיתות את הח"כים טלי גוטליב ומשה סעדה מוועדת החוקה שתתכנס מחר (ד') ב-8:30 בבוקר להצבעה על החוק לבחירת רבני ערים לקריאה ראשונה. ההחלטה מגיעה על רקע המרד שהיו שותפים לו שני הח"כים שהודיעו כי לא יתמכו בהצעת החוק. בליכוד הודיעו: גוטליב וסעדה יוחלפו בידי יו"ר הקואליציה אופיר כץ וחה"כ צגה מלקו.

אדלשטיין בדיון על חוק הפטור מגיוס בכנסת: "אפשרות למציאות חדשה"
המשרוקית | האם אברך שיעזוב את הכולל יפסיד מכך יותר מ-5,000 שקל? 

על אף ההחלטה לנסות ולקדם את החוק בוועדה עם הדחת שני הח"כים מהליכוד, עדיין לא בטוח שיושג רוב לקואליציה. גוטליב וסעדה צפויים שניהם להצביע נגד במליאה אם החוק יאושר לקריאה ראשונה, וחברי ליכוד נוספים צפויים להצטרף אליהם.

חה"כ טלי גוטליב תקפה את ההחלטה להדיח אותה מהוועדה: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה! אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד אני מתביישת שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים.
בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ' שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג'ובים המושחת. גועל נפש!!".

עוד אמרה גוטליב: "אריה דרעי רשום בפניך. אומנם אתה רוצה שאח שלך יקבל איזה מינוי, אחלה והבטחת לסמוטריץ' הבטחות. ואצלך מטרה מקדשת כל אמצעי. הענישו אותי והוציאו אותי מוועדת חוקה כדי שאתה תעביר את חוק הרבנים. אני רואה אותך ורואה לך. ממליאת הכנסת כבר לא תוכל להוציא אותי. שם לא רק אני אצביע נגד. תזכור רק מה שאמרו חז"ל, (בכל זאת אתה אמור לזכור כי כולם קוראים לך רב ומעולם לא תיקנת אותם) היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה'".

פורסם לראשונה ב-N12