דור אלון רוכשת כ-75% מחברת קפוא זן תמורת כ-130 מיליון שקל

חברת הדלק רוכשת את קבוצת 'קפוא זן' המשנעת מוצרי מזון קפואים • דור אלון עתידה לרכוש כ-75% ממניות החברה שנמצאת בבעלות רמי שמש ויניב קוש

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

דור אלון  הודיעה לפני זמן קצר כי היא עתידה לרכוש כ-75% מההון המונפק של חברת קפוא זן, תמורת סכום כולל של 120-130 מיליון שקל.

קפוא זן, עוסקת בייצור, שיווק, הפצה, אחסון ושינוע של מוצרי מזון קפואים ומצוננים ונמצאת בבעלות רמי שמש, מייסד החברה שמחזיק בכ-60% מההון המונפק שלה ויניב קוש, שמשמש כמנכ"ל החברה, מחזיק ב-40% הנותרים.

פרשת תיאום מחירי המזון מסתעפת: שימוע פלילי לאיתן יוחננוף וחשדות נוספים נגד אייל רביד 
עם הערת עסק חי וברבע מהשווי בשיא: חברת המכשור הרפואי שגייסה 150 מיליון דולר 

מטעם דור אלון נמסר כי במועד השלמת העסקה, תשלם החברה לקפוא זן ולמוכרים תמורה בסך כולל של כ-90-100 מיליון שקל (כ-29-31 מיליון שקל לקפוא זן, וכ-60-70 מיליון ש"ח למוכרים) וכי יתרת התמורה תשולם בשלושה תשלומים שווים בחלוף 12, 24 ו-36 חודשים ממועד ההשלמה. 

על פי הדיווחים, המחזור העתידי של קבוצת קפוא זן, צפוי להסתכם בשנה הקרובה סביב 600 מיליון שקל. 

דור אלון, שנמצאת בשליטת אלון רבוע כחול של מוטי בן משה, עוסקת בפיתוח, הקמה ותפעול תחנות דלק ומפעילה כ-157 סניפים של מרכולי אלונית וסופר אלונית, ובין היתר גם את רשת החנויות AM:PM.

את שנת 2023 דור אלון סיכמה עם תוצאות כספיות חלשות לאור מלחמת חרבות ברזל שהובילה לצמצום התנועה בכבישים ולירידה בכמות הטיסות. גם רשת החנויות AM:PM הציגה הפסד תפעולי כבד של כ-800 אלף שקל. עם זאת, בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2024 דור אלון הציגה שיפור במכירות הדלקים כשרווח מלאי הדלקים הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.