אנבידיה הבאה: המניות שיכולות להגיע לשווי של 4 טריליון דולר עד 2027

דמיינו שלפני שלוש שנים הייתם מנסים להעריך איזו חברה תגיע לשווי שוק של 3 טריליון דולר, כנראה לא הייתם מעלים בדעתכם את אנבידיה, שהייתה שווה אז כחצי טריליון דולר • האתר הכלכלי Marketwatch סימן את 8 המניות שיכולות להגיע להישג השווי ההיסטורי הבא, 4 טריליון דולר • אחת מהן ירדה השנה ב־25%

אילוסטרציה: Shutterstock
אילוסטרציה: Shutterstock

השבוע זה קרה. אחרי שלוש שנים של הייפ מסחרר שלא נראה כמותו בהיסטוריה של וול סטריט, אנבידיה  קטפה את תואר החברה הנסחרת הגדולה בעולם, ובכך עקפה את הענקיות מיקרוסופט ואפל. ביום שלישי בלילה אנבידיה חתמה את המסחר עם שווי שוק פנומנלי של 3.3 טריליון דולר ובאתר ההשקעות Marketwatch מעריכים שזה רק עניין של זמן עד שתגיע לשווי של 4.

מיליארדי דולרים מחכים למימוש: כמה הרוויחו עובדי אנבידיה? 
עם הערת עסק חי וברבע מהשווי בשיא: חברת המכשור הרפואי שגייסה 150 מיליון דולר
שאלות ותשובות | בזמן שהנאסד"ק שובר שיאים: החוסכים בישראל יוגבלו בהשקעתם במדד הלוהט 

אבל חוץ ממנה, ומשתי המתחרות שלה בצמרת של וול סטריט, יש עוד מועמדות לשווי של 4 טריליון דולר, שווי שאף חברה מעולם לא הגיע אליו. "החברה הראשונה שתגיע ל־4 טריליון דולר אולי אפילו לא נמצאת על הרדאר היום", הם מעריכים.

האם אנבידיה, מיקרוסופט או אפל יהיו הראשונות לקטוף את ההישג? לא בהכרח. "נכון, אם מניות שלוש חברות הטכנולוגיה הגדולות האלה יעלו בקצב הממוצע ההיסטורי של השוק, הן יגיעו לשווי של 4 טריליון דולר בשלוש השנים הבאות. עם זאת, אנליסטים רבים בוול סטריט מצפים שהצמיחה שלהן תהיה מהירה יותר, ולכן הן יוכלו להגיע לשווי 4 טריליון דולר מוקדם יותר".

אנבידיה יכולה לקטוף את התואר עוד השנה

ב־Marketwatch מוסיפים שאם ההיסטוריה תחזור על עצמה, הרי שאנבידיה תגיע לשווי הזה בסוף השנה ומציינים שיש אנליסט שאף מעריך שהיא תוכל להגיע ל־5 טריליון דולר בשנה הבאה. אולם להערכתם, לא ריאלי לגזור מהעבר הקרוב מסקנות בנוגע לעתיד, ואף לא לצפות שמניות החברות הגדולות בשווין יעלו בקצב הממוצע של השוק עצמו. בממוצע, לדבריהם, מניות שמגיעות לצמרת שווי השוק עולות בקצב נמוך יותר מהשוק. "אם משהו ברור מאליו הרי שהוא כבר מגולם בשוק", הם כותבים. "כדי שמניית אנבידיה תעלה בקצב שמצפים ממנה, על החברה להציג ביצועים טובים יותר מהציפיות הנוכחיות - וזה הרבה". כך למשל, כדי שמניית אנבידיה תגיע ליעד עליה לצמוח בקצב שנתי של 70% בחמש השנים הקרובות. אמנם לא יעד בלתי אפשרי כפי שענקית השבבים הוכיחה שוב ושוב, אבל גם לא מדובר בעניין טריוויאלי לחברה בסדר גודל הזה לאורך זמן.

האם החברות הכי גדולות יציגו תשואת חסר?

סיכון נוסף שמוזכר שם הוא שגם אם "סערת ה־AI" תימשך בוול סטריט, אנבידיה לא בהכרח תהיה המובילה בשוק בסופו של דבר.

מחקר שיצא ב־2019 בחן את החברות הגדולות ביותר במספר סקטורים במשך 40 שנה. 10 שנים אחרי שקטפו את התואר "הגדולות בסקטור", 80% מהן הציגו ביצועי חסר ביחס למניות הענף. בממוצע ביצועי החסר היו בשיעור של 9.7% לשנה לעומת הסקטור.

"דמיינו שלפני שלוש שנים הייתם מנסים להעריך איזו חברה תגיע ראשונה לשווי של 3 טריליון דולר. באותה עת (30 ביוני 2021), אפל הייתה בעלת השווי הגבוה ביותר, 2.28 טריליון דולר, מיקרוסופט הייתה שנייה עם 2.04 טריליון דולר, ואמזון שלישית עם 1.73 טריליון דולר. שוויה של אנבידיה היה 498 מיליארד דולר. מעטים היו מנחשים ששלוש שנים מאוחר יותר אנבידיה תעקוף בשווי את אפל, כפי שקרה מוקדם יותר החודש", הם מציינים. מאז, כאמור, היא הספיקה לעקוף גם את מיקרוסופט.

ב־Marketwatch מנסים לזהות מי החברות שיוכלו להגיע לרף ה־4 טריליון דולר בשווי באופן כזה: לכל חברה במדד S&P 500 "הצמידו" את התשואות של אנבידיה בשלוש השנים האחרונות, ובחנו אילו חברות יגיעו לשווי הזה אם יציגו את התשואות האלה. תחת הנחה זו, מלבד שלוש הגדולות שצוינו קודם לכן, אלה החברות שיהיו שוות מעל 4 טריליון דולר ביוני 2027: