עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק

לקראת השלבים המתקדמים במשחקי היורו ולקראת האולימפיאדה, בדקנו מהם מסכי הטלוויזיה שהחברות השונות בשוק מציעות • רובן מתהדרות ביכולות בינה מלאכותית לצד פיצ'רים ייחודיים

מלמטה בכיוון השעון:  מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ
מלמטה בכיוון השעון: מסכים של שיאומי, סוני ו־LG / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

משחקי היורו ואולימפיאדת פריז שתתקיים בחודש הבא הם סיבה טובה לחובבי הספורט להתעניין במסך טלוויזיה חדש. היכולות המתקדמות הקיימות כיום בשוק רלוונטיות גם לחובבי סרטים, ובכלל צפייה בטלוויזיה. יותר ויותר חברות מדברות על הטמעת בינה מלאכותית במוצריהן, מה שעשוי לייצר חוויית צפייה חדשה. שאלנו כמה מהן מה המסך המומלץ ביותר שלהן במחיר של עד 7,000 שקל.

WSJ | איך הפכו האנשים הכי משעממים בעולם ללהיטים ויראליים 
WSJ | נגמרה לה הסוללה: החברה שביקשה לחקות את טסלה נגררה לפשיטת רגל
ניתוח | זה הולך להיות הסטארט-אפ המסקרן בעולם. מה הוא מחפש בתל אביב?

QNED86T :LG 

בשבוע האחרון השיקה חברת LG את ליין מסכי הטלוויזיה שלה לשנה הקרובה. אחד מהם הוא QNED86T, בגודל 65 אינץ' ועם קצב רענון מסך של 120 הרץ. המסך משלב שתי טכנולוגיות - NanoCell ו־Quantom Dot, מה שמאפשר חווית צפייה רחבה יותר וצבעונית יותר. בחברה מספרים כי למסך יש את מעבד אלפא 8 החדש שלה, הכולל יכולות בינה מלאכותית מתקדמות - מה שמשפר את איכות התמונה ובהירות המסך.

לדוגמה, אחד הכלים הוא AI Picture Pro, שבעזרת למידת מכונה ממטב את התמונה בהתאם לז'אנר ובהתאם להעדפות המשתמש. המעבד יחדד אובייקטים ורקעים שעלולים להיראות מטושטשים, ישכלל את איכות הצבע ועוד. כלי נוסף הוא כלי AI Sound Pro - כדי ליצור סביבת צפייה מושלמת, כמו באולמות צפייה גדולים, הטכנולוגיה יכולה להפריד קטעי שירה ומוזיקה מפס הקול.

המסך ללא המעמד שוקל כ־50 ק"ג, והוא בגובה של 1.1 מטר. החברה מציעה אחריות של שנה, אבל שדרוגים ועדכונים במשך כחמש שנים.

יבואן: ח.י. מחיר: 5,990 שקל.

סוני: KD-85X80L

ההמלצה של חברת ישפאר, יבואנית מוצרי סוני בישראל, היא על דגם KD-85X80L בגודל 85 אינץ'. המסך כולל את המעבד שלה 4K HDR Processor X1, המתואר ככזה ש"מפיח חיים בסצנות, כך שהכול מרגיש אמיתי". בסוני אומרים כי המסך ישדרג תכנים שצולמו באיכויות נמוכות יותר, כמו 2K, כדי שיתקרב לאיכות ה־4K.

באשר לסאונד, החברה מציעה את יכולות Dolby Atmos שמייצר צליל מרחבי, שכאילו עוטף את הצופה. החברה הוסיפה גם טכנולוגיית Acoustic Auto Calibration, שמזהה פריטים בחדר שפוגעים באיכות הצליל, ומנסה לשפר את המצב כדי שהצרכן ישמע יותר טוב.

בחברה שמו דגש גם על שימוש במצלמה ובחיישן התאורה. ראשית, חיישן התאורה ממטב את בהירות התמונה בהתאם לתנאי החדר, מגביר את הבהירות אם החדר מואר ומפחית כשהחדר חשוך. שנית, הטלוויזיה משתמשת במצלמה כדי לעקוב אחרי המיקום של הצופה, כדי לייעל את התמונה ואת הסאונד בהתאם.

אחת היתרונות שסוני מנסה לייצר קשור לאקוסיסטם שהיא בונה. לפי החברה, מי שמשחק בפלייסטיישן, יעדיף להשתמש במסכי סוני, שכן הם יתאימו יותר. הדבר נכון בקישוריות ובחיבוריות, אבל ביחס ליכולות גרפיות - זה כבר שנוי במחלוקת.

משקל המסך עומד על כ־48 ק"ג, האחריות עומדת על שנה, ובתוספת תשלום ניתן להרחיב לעוד שנתיים.

יבואן: ישפאר. מחיר: 6,990 שקל.

סמסונג: Neo QLED 4K

הטלוויזיות החדשות של סמסונג, Neo QLED 4K, מציעות איכות תמונה מציאותית עם צבעים רוויים, טכנולוגיית שמע באיכות פרימיום ושירותים נוספים. למסך בגודל 55 אינץ' בלבד יש מעבד בינה מלאכותית בשם NQ8 AI Gen3, שכולל יחידת עיבוד עצבית מהירה פי שניים מקודמתה. המשמעות היא שהפרטים שיופיעו על גבי המסך יהיו חדים יותר.

למסך יש כמה פיצ'רים: AI Motion Enhancer Pro מאפשר לפתור בעיות נפוצות בתכני ספורט, כמו עיוות של הכדור. זאת מכיוון שהרזולוציה גבוהה יותר בזכות המעבד, אשר משתמש בלמידה עמוקה כדי ליישם את המודל שמתאים לזיהוי הכדור.

בנוסף, למסך יש Real Depth Enhancer Pro, שמוסיף פרטים לסצנות בקצב מהיר - משמע מזהה את החלק בסצנה שבו העין האנושית תתמקד, ותבליט אותו. ביחס לסאונד, החברה הכניסה את Active Voice Amplifier Pro, שמעשיר באופן משמעותי את הקולות מהמסך.

אחת הבשורות המשמעותיות היא היכולת לשלוט על האקוסיסטם בבית החכם דרך הטלוויזיה - ניתן, למשל, לקבל התראות ממכונת הכביסה או המקרר. במובן הזה, המענה של סמסונג רחב יותר משל המתחרות.

יבואן: סמליין. מחיר: 5,290 שקל.

שיאומי: Xiaomi TV Max 86

הטיקט של חברת שיאומי הוא ביכולת להביא טכנולוגיות מתקדמות, במחיר נמוך יותר. העובדה שהמוצר סיני לא אומרת שהוא פחות טוב, וההוזלה יכולה להיות משמעותית. המילטון, יבואנית מוצרי שיאומי בישראל, מציעה את מסך Xiaomi TV Max 86, שנועד לייצר חוויה קולנועית בבית. המסך, בגודל 86 אינץ', ברזולוציית 4K עם קצב ריענון של 120 הרץ, מה שנותן מענה טוב לתכני ספורט. לפי החברה, המסך מורכב מ־90 אזורי תאורה.

לטלוויזיה יש 1.07 מיליארד צבעים, כך שהתמונה תראה חלקה יותר וצבעונית יותר. החברה משלבת את כלל הטכנולוגיות מהשורה הראשונה כמו HDR10+, Dolby Vision, Dolby Vision IQ. ביחס לסאונד, החברה מספקת גם את Dolby Atmos ו־Dolby Audio, לצד טכנולוגיות נוספות לחיזוק הסאונד. משקל המסך מגיע ל־45 ק"ג.

יבואן: המילטון. מחיר: 5,990 שקל.

TCL: C75565

בחברת SG , המייבאת את מוצרי TCL  בישראל, ממליצים על דגם 65 C755 , מסך QLED Mini LED 4K . החברה מדברת על סולם צבעים רחב, גודל מסך גדול יותר ותוחלת חיים ארוכה יותר מאלו שהיו בדורות הקודמים.

לפי החברה, המסך כולל בהירות שיא - 1,300 ניטים (בהירות חזקה בחדר מואר). המסך, שגודלו 65 אינץ', מחולק ל-500 אזורי תאורה נפרדים - מה שיכול להבטיח תמונה בניגודיות גבוהה, ללא הילה ובצבעים טובים.

לפי החברה, התועלות שהיא מציעה לשידורי ספורט הן קצב ריענון של 144 הרץ ומאיץ תמונה של עד 240 הרץ, מה שמאפשר לייצר תמונה חדה וברורה, ולא מטושטשת - אם צופים בתכני ספורט שיש בהם תנועה מהירה. לדברי החברה, זווית הצפייה רחבה, עד 178 מעלות.

מערכת הסראונד מבית ONKYO , שפותחה באופן ייחודי עבור טלוויזיות אלו, אמורה לספק את איכות הסאונד. לכל זה נוסף מעבד בינה מלאכותית שמעבד את הסאונד, ומתאים אותו לחדר. על פי החברה, המסך עומד בתקן המחמיר של IMAX Enhanced , כלומר בדרישות והביצועים של IMAX לגבי איכות התמונה והסאונד. המסך שוקל 22 ק"ג.

יבואן: SG . מחיר: 5,180 שקל.

למכורים: המסכים היקרים

למי שמעוניין להשקיע ולקבל יותר, בשוק יש מסכים יקרים בהרבה מאלה שהוצגו כאן. לדוגמה, סוני מציעה את ה־Bravia 9, שמוגדר כמסך ה־4K הכי בהיר שלה, ודגם ה־85 אינץ' שלו יעלה 19,900 שקל. לסמסונג יש את S95D, מסך של 77 אינץ', קצב ריענון מסך של 144 הרץ, וטכנולוגיות AI, גם כן ב־19,990 שקל.

השורה התחתונה: איך בוחרים מסך?

לפני שרוכשים מסך טלוויזיה חשוב לשים לב לגודל: לחדר סטנדרטי מומלץ לבחור ב-55-65 אינץ'. טכנולוגיות כמו OLED ו-QLED מציעות את איכות התמונה הטובה ביותר - כשזה כולל צבעים עשירים, שחור עמוק וניגודיות גבוהה. הטכנולוגיות האלו ישפרו את חווית הצפייה בשידורי ספורט, שבהם תנועות ופרטים קטנים הם קריטיים.

בנוסף, קצב ריענון גבוה יבטיח תמונה חלקה וברורה בלי טשטושים או "קריעות". טכנולוגיות כמו HDR או Dolby Vision משפרות את טווח הצבעים והבהירות, כך שתוכלו לראות יותר פרטים בתמונה. כדאי לשים לב גם לפיצ'רים כמו מצב ספורט, השהיה נמוכה ועוד. וכמובן, מומלץ לבצע מחקר השוואתי לפני הקנייה.