אחרי שקרסה ב-16% ביומיים, ויקטורי תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 10 מיליון שקל

בחברה מנמקים את ההחלטה בנפילה "בשער מניית החברה" ורואים בכך "הזדמנות עסקית" • וזאת יממה אחרי שהרשות לתחרות הודיעה לחברה על חשדות לעריכת הסדרים כובלים ולאחר שהוגשה נגדה תביעה ייצוגית • גורם בשוק: המטרה של ויקטורי בביצוע הרכישה העצמית היא "להקטין את הנזק"

אייל רביד, מנכ''ל רשת ויקטורי / צילום: עומר וידר
אייל רביד, מנכ''ל רשת ויקטורי / צילום: עומר וידר

חברת רשתות הקמעונאות וויקטורי  של משפחת רביד מנסה לצמצם נזקים ומודיעה על תוכנית רכישה עצמית (Buy Back) בהיקף של עד 10 מיליון שקל. זאת אחרי פרשת תיאום המחירים, כאשר פרסום החשדות אתמול נגד מנכ"ל החברה אייל רביד הובילה לצניחה דו יומית של 16% במניה.

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?  
דור אלון רוכשת כ-75% מחברת קפוא זן תמורת כ-130 מיליון שקל 

אם החברה אכן תבצע את הרכישה העצמית של המניות יהיה מדובר על רכישה של 1.8% מכלל מניות החברה או קרוב ל-7% מהמניות הצפות בשוק, של החברה שנסחרת לפי שווי של כ-554 מיליון שקל.

בדירקטוריון החברה מנמקים את ההחלטה בנפילה "בשער מניית החברה בבורסה" ורואים בכך "הזדמנות עסקית כלכלית ופיננסית" ואף "הבעת באמון בחברה ובפעילותה", אבל בפועל היא מגיעה רגע לפני שהחברה מדווחת גם על תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ונגד הדירקטורים, אשר הוגשה ע"י בעל מניות בחברה.

התביעה נולדה בעקבות חקירת רשות התחרות כאשר "לטענת המבקש, הנתבעים נמנעו לגלות כי הפרו את הוראות חוק קידום התחרות בענף המזון וכי רק ביום 19 ביוני 2024 עם פרסום דיווח מיידי על-ידי החברה, נודע לציבור כי בדעתה של רשות התחרות להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע, נגד החברה ובעל השליטה בה, אייל רביד".

לדבריו "על החברה היה לתת גילוי אודות חשדות אלו קודם לכן". בתביעה הוערך הנזק שנגרם לבעלי מניות החברה ב-15 מיליון שקל וגורם בשוק אומר לגלובס כי לדעתו המטרה של ויקטורי בביצוע הרכישה העצמית היא "להקטין את הנזק של התביעות על הנזק שנגרם מהעבירה".

כזכור, אתמול החליטה רשות התחרות החליטה להעמיד לדין בכפוף לשימוע את רשת יוחננוף, בעל השליטה ומנכ"ל הרשת, איתן יוחננוף, והמשנה למנכ"ל אלעד חרזי, וכן את רשת סופר ברקת ובעליה, אפרים תשובה.

בנוסף הודיעה הרשות לרשת ויקטורי ובעליה, אייל רביד, על חשדות נוספים נגדו לעריכת הסדרים כובלים והתערבות לספקים במחירים של קמעונאים אחרים. זאת בהמשך להחלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע בחשד לניסיון לתאם מחירים באמצעות התבטאויות פומביות שיאותתו לשוק להעלות מחירים.