חיזבאללה שם על הכוונת את המפעלים הביטחוניים

לראשונה מאז תחילת המלחמה, הופעלו אזעקות ביישובי משגב בצפון, ככל הנראה, בשל יירוט כטב"ם ששיגר חיזבאללה • באזור נמצא מתקן אסטרטגי של רפאל, ולא מן הנמנע שהוא היה היעד של כלי הטיס שיורט

אזור משגב / צילום: יח''צ
אזור משגב / צילום: יח''צ

אזעקות הופעלו היום (א') דרומית לכרמיאל, ככל הנראה, בעקבות יירוט כטב"ם ששיגר חיזבאללה. מתקן אסטרטגי שנמצא במרחב האזעקות הוא מכון לשם של רפאל. האזעקה במרחב משגב מתווספת לשיגורים קודמים למרחב עכו ועין המפרץ, שסמוך למתקן אסטרטגי נוסף של רפאל: מכון דוד.

עסקת המיליונים של משרד הביטחון עם חברה משדרות
שאלות ותשובות | למה נסראללה מאיים דווקא על קפריסין ומה תעשה ישראל?
"לא מוכנים למלחמה. אחרי 72 שעות בלי חשמל, אי-אפשר יהיה לגור כאן"

לא מן הנמנע כי אלו אינם המתקנים הביטחוניים הראשונים שחיזבאללה כיוון אליהם. לאחרונה, חיזבאללה טען כי פגע במפעל פלסן בקיבוץ סאסא, שקרוב לגבול לבנון הרבה יותר ממכון לשם. זהו מפעל שמייצר מיגונים לרכבים צבאיים, כולל בארה"ב ובמדינות נוספות, דוגמת אזרבייג'ן.

ההבדל המהותי בין המקרים טמון במרחקים מהגבול ובאזעקות במרחב, שלא מיושב בהיקפים גדולים, כאשר מכון לשם של רפאל נחשב למתקן אסטרטגי גדול במיוחד באזור.

ככלל, רפאל נחשבת למעסיקה הגדולה ביותר באזור הצפון, כשהחברה - בדומה למקבילותיה - התמודדה עם גיוס מילואים של 20% מעובדיה במלחמה. מאז, ההיקף ירד, אך הוא עדיין גבוה, אף שהחברה נדרשת לעמוד בביקושים גוברים של מערכת הביטחון.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי שזינק פי חמישה תוך שנה ועלייה של 31.5% בהיקף המכירות. בתקופה זו, ישראל תפסה יותר ממחצית מההזמנות.

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי בסך כ-232 מיליון שקל, 5.9% מהמכירות, לאחר 48 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בה בעת, המכירות הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל, כאמור, עלייה של 31.5%. פילוח המכירות ברבעון מצביע כי בצל מלחמת "חרבות ברזל", 59% מהמכירות היו לישראל, 20% לאירופה, 17% לאסיה וכ־3% לאמריקה.

היקף ההזמנות הסתכם בכ-7.79 מיליארד שקל, עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ואילו צבר ההזמנות עמד על כ-55.5 מיליארד שקל - עלייה של כ-3.1 מיליארד שקל בשלושה חודשים.