בורסות עולם | סיקור שוטף

אנבידיה צנחה בכ-7% וגררה את נאסד"ק ומניות השבבים לירידות

הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% • נעילה חיובית באירופה • אפל מסתבכת עם הרגולציה באיחוד האירופי • הין היפני שנחלש מול הדולר הגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990 • מיטב: גבר הסיכון לתיקון רציני בשוק המניות בארה"ב • בשישי יתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE ויהדהד אל פתיחת הרבעון השלישי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.8% והדאו ג'ונס עלה ב-0.7%.

את ירידות השערים במדד הנאסד"ק הובילה מניית אנבידיה  שצללה במעל ל-6%. גם ברודקום  ירדה בכ-3.5% וסופר מיקרו קומפיוטר  איבדה מערכה כ-9%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת. התשואה ל-10 שנים נסחרה סביב 4.23% והתשואה לשנתיים עמדה על 4.73%.

21:15

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד בכ-0.8%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.1% והדאו ג'ונס עולה ב-0.6%.

הירידות במניות השבבים מתחזקות: אנבידיה  יורדת בכ-6%, סופר מיקרו קומפיוטר  צוללת בכ-8.2%, ברודקום  מאבדת מערכה כ-2% ואינטל  יורדת בכ-1.4%. מדד השבבים (SOXX) יורד בכ-2%.

בתוך כך דווח כי מנכ"ל חברת אנבידיה, ג'נסן הואנג, מכר כ-720 אלף מניות של ענקית השבבים בשבוע שעבר תמורת 94.6 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 131.44 דולר למניה.

19:18

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 עולה ב-0.3% והדאו ג'ונס קופץ ב-0.9%.

מניות השבבים נסחרות בירידות חדות: אנבידיה  יורדת בכ-5%, סופר מיקרו קומפיוטר  צוללת בכ-7.5% וברודקום  מאבדת מערכה כ-2.5%. מדד השבבים (SOXX) יורד בשעה זו בכ-1.5%.

בניגוד למגמה, יצרנית מכוניות היוקרה פרארי , עולה בשעה זו בכ-2% לאחר שבנק UBS העלה את מחיר היעד של המניה בעקבות חשיפת המפעל החדש של החברה ביום שישי. 

לצד זאת, IBM  נסחרת בעליות של כ-3% לאחר שבגולדמן זאקס העלו את המלצתם על המניה לדירוג 'קניה'. בבנק ציינו כי להערכתם החברה צפויה לשמור על צמיחה בהכנסות ובתזרים המזומנים בטווח הארוך, המונעים על ידי צמיחה בייצור ובשירותי הבינה המלאכותית.

18:42

יום המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית: הקאק הצרפתי עלה ב-1.1%, הדאקס טיפס בכ-1% והפוטסי הבריטי הוסיף לערכו כ-0.7%.

17:13

עליות קלות בוול סטריט: הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 עולה ב-0.4% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

אנבידיה  נסחרת בירידות שערים של כ-2% ובחמשת ימי המסחר האחרונים איבדה מערכה כ-6%, לאחר שעלתה במשך שמונה שבועות ברציפות. למרות הירידות במניה, בסוף השבוע האחרון בג'פריס העלו את מחיר היעד על המניה למחיר המהווה אפסייד של כ-19% ממחיר הסגירה בשבוע שעבר. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת: הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

ענקית הטכנולוגיה אפל  מרכזת עניין בשעה זו לאחר שדווח כי הרגולטורים באיחוד האירופי טוענים כי החברה הפרה את כללי ה-Digital Markets Act (חוק השווקים המקוונים) מכיוון שכללי ה-App Store שלה "מונעים ממפתחי אפליקציות לנווט בחופשיות צרכנים לערוצים חלופיים להצעות ותוכן". לטענתם, אפל מאפשרת היגוי רק באמצעות מערכת שבה מפתחי אפליקציות יכולים לספק קישור ששולח משתמשים לדף אינטרנט שבו הם יכולים לרכוש תוכן, כגון מנוי. 

במקביל, הרגולטורים טוענים כי העמלות שאפל גובה מהמפתחים עבור רכישה ראשונית של לקוחות חדשים דרך ה-App Store "חורגות ממה שצריך".

אפל הגיבה לטענות הרגולטורים: "אנו בטוחים שהתוכנית שלנו עומדת בחוק, ומעריכים שיותר מ-99% מהמפתחים ישלמו לאפל עמלות זהות או מופחתות במסגרת התנאים העסקיים החדשים שיצרנו". עוד הוסיפה אפל כי "לכל המפתחים שעושים עסקים באיחוד האירופי ב-App Store יש הזדמנות להשתמש ביכולות שהצגנו, כולל היכולת להפנות משתמשי אפליקציה לאינטרנט כדי להשלים רכישות בקצב תחרותי מאוד".

15:13

בוול סטריט, שבוע המסחר האחרון לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה יפתח בעוד כ-90 דקות. בינתיים החוזים העתידיים מצביעים על מגמה מעורבת - דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.2%, נאסד"ק יורד ב-0.1%. 

אנבידיה  יורדת בטרום מסחר בכ-2% ומשלימה ירידה של כ-12% מאז שהגיעה לשיא לפני כשבוע. 

המסחר באירופה מוסיף להנהל בעליות נאות - דאקס וקאק עולים ב-0.7%, פוטסי הבריטי עולה ב-0.5%. 

12:40

המסחר באירופה מתנהל הבוקר בעליות נאות - דאקס וקאק עולים ב-0.7%, פוטסי הבריטי עולה ב-0.5%. גם במסחר המוקדם בוול סטריט נרשמות כעת עליות בחוזים העתידיים של  עד כ-0.2%. 

10:35

המסחר באירופה נפתח בשינויים קלים ומגמה מעורבת - דאקס וקאק עולים ב-0.2%, פוטסי הבריטי יורד ב-0.1%. 

09:00

שבוע המסחר באסיה נפתח בירידות שערים, בעיקר כתוצאה מהטלת המכסים על יבוא מכוניות חשמליות מסין לאירופה והחשש להתלקחות מלחמת סחר - מדד שנגחאי יורד ב-1%, הנג סנג ב-1.4%%, קוספי ב-0.7%. מדד ניקייי היפני עולה ב-0.3%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים על ירידות קטנות של עד 0.2%. 

אחר הצהרים יפתח ישבוע המסחר האחרון של הרבעון ושל חצי השנה הראשונה. המשקיעים מקווים לשבוע רביעי רצוף של עליות, למרות שהיומיים האחרונים של המסחר נסגרו בירידות בהובלת מניות השבבים.

מדד S&P 500 ירד בשישי ב-0.2% אבל סיים את השבוע בעלייה של 0.6%, עלייה רצופה של שלושה שבועות. נאסד"ק ירד ב-0.2% אך סיים את השבוע ללא שינוי, דאו ג’ונס עלה מעט וסיים את השבוע בעלייה של 1.5%.

סקטור השבבים ירד השבוע ב-1.1% בהובלת אנבידיה  שירדה ב.6.6% ביומיים האחרונים של המסחר.

WSJ | אחראית לשליש מהרווח במדד: אנבידיה עלולה להפוך לצרה הגדולה של S&P 500  

ברביעי תפרסם מיקרון  את תוצאותיה הכספיות, השוק יצפה בדריכות לתוצאות שיעידו על הביקוש למוצרי הבינה מלאכותית שלה. 

נייקי  תדווח תוצאות ביום חמישי הקרוב לאחר המסחר, באופנהיימר פרסמו שדרוג המלצה למנייה באפסייד של 23%, וזאת בזכות מהלכי ההתייעלות, האולמיפיאדה ואף הציפיות הנמוכות.

בשוק החוב בארה"ב, התשואות בשוק הממשלתי עלו קלות במהלך השבוע החולף, תשואת איגרת החוב הממשלתית ל־10 שנים  ב־5 נקודות בסיס ל-4.25%.

מטבע שבולט בחולשתו לאחרונה הוא הין היפני שנחלש מול הדולר והגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990. וזאת למרות שהאינפלציה ביפן מסרבת לרדת ועמדה במאי ברמה של 2.8% גבוה יותר מאשר בסוף 2023. למרות החולשה ביין, שוק המניות ביפן נמצא בירידה לאחרונה והרבה יותר משווקים האחרים בעולם בניגוד לדפוס הרגיל שלו.

מחיר הנפט השלים שבועיים של עליות בעקבות החששות להתגרות ההסלמה בצפון ולכן לשיבושי אספקה בשווקי הנפט. הבוקר מחירו 80 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-85 לחבית מסוג ברנט.

אלכס זבז’ינסקי הכלכלן הראשי של מיטב טוען בסקירתו השבועית ש"הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים לרוב לאכזב", כותב זבז’ינסקי, "מתרבים סימנים שמשקי הבית בארה"ב מורידים ביקושים, ולפי הקשר ההיסטורי לשוק המניות, הירידה מגבירה סיכון לתיקון רציני בשוק".

"בנוסף הקורלציה בין המניות בתוך מדד S&P500 ירדה לרמה הנמוכה מאז 2018 שגם זה מסמן התקרבות של תיקון בשוק המניות. ולמרות זאת, אין אפילו נגיד אחד בפד שתומך בפומבי בהורדת ריבית כבר בפגישה הקרובה. כל מי שמתבטא מדגיש שעדיין לא בשלו התנאים להורדת ריבית. זה לא מפריע לציפיות לריבית בסוף 2025 לרדת מתחילת מאי בכ-0.4% ולהגיע מתחת ל-4% (3.96%)".

בניגוד לפד, "הבנקים המרכזיים האחרים בעולם מוכנים יותר להקל במדיניות. ציפיות השווקים לריבית בעוד שנה ירדו ברוב המדינות המפותחות . שוויץ הורידה ריבית פעם נוספת ואם לא יהיו הפתעות משמעותיות, הבנק המרכזי באנגליה יוריד את הריבית בפגישתו הבאה".

הנתון החשוב השבוע יתפרסם רק ביום שישי בצהריים ויהדהד אל פתיחת  הרבעון השלישי. זהו מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצרכנים, המדד המועדף על ידי הפד לשיעור האינפלציה. הצפי הוא לעלייה במחירי הליבה של 0.1%, העלייה החודשית הקטנה ביותר מאז נובמבר שעבר. בחישוב שנתי מדד הליבה השנתי צפוי לעלות ב-2.6%, הכי נמוך מאז מרץ 2021.