הפניקס ושנקר הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו במתחם האלף בראשון לציון

במסגרת שיתוף הפעולה תאמץ קבוצת הפניקס את שנקר, וביחד יקימו מיזם חדש במתחם האלף בראשון לציון, בו תקום קהילת בוגרי שנקר בהשקעה של מיליוני שקלים • בנוסף, כחלק משיתוף הפעולה קבוצת הפניקס תעניק חסות לתצוגת האופנה השנתית של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר; אורית אפרתי, יו''ר חבר הנאמנים של שנקר; ואייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: נתי חדד
פרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר; אורית אפרתי, יו''ר חבר הנאמנים של שנקר; ואייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: נתי חדד

קבוצת הפניקס והמוסד האקדמי שנקר לעיצוב והנדסה הודיעו היום (ב') על הקמת "האב", קמפוס שייבנה במתחם האלף בראשון לציון לקהילת בוגרי שנקר בשם "האלף של המחר", בהשקעה של מיליוני שקלים. במסגרת התמיכה, הפניקס גם תעניק חסות לתצוגת האופנה השנתית של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, תלווה אמנים ואנשי מחקר בדרכם אל עצמאות תרבותית וכלכלית ותעניק מלגות לבוגרים. 

תחזית כלכלני מעלות S&P: כך משפיע המשבר בענף על הנדל"ן המניב
פרויקט הענק יוצא לדרך: ברחוב אחד בגבעתיים ייבנו יותר מ־2,000 דירות חדשות

בהודעתם ציינו כי הקמפוס והקהילה שתקום בו תהיה מבוססת על "אקו סיסטם" שישלב תחת קורת גג אחת חיי חברה תוססים, עבודה, תרבות ואמנות לצד המשך מחקר, פיתוח ויצירה חדשים. הגיוון במסלולי הלימוד של בוגרי שנקר והמנעד בהון האנושי של הסטודנטים יאפשרו לייצר שפע של פיתוחים, תעסוקה, תחומי עניין ופעילות קהילתית מגוונת. 

לצד הקמפוס שיקום, מחזיקה הקבוצה לאורך השנים באוסף הפניקס, אוסף האמנות הישראלי המורכב מכ-1,400 יצירות. האוסף כולל מספר רב של יצירות היסטוריות של רבים מהאמנים המובילים בישראל מהמאה העשרים. 

מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון, מסר: "יש לנו אחריות לייצר במדינת ישראל אופק תרבותי, אומנותי, מחקרי וטכנולוגי. אני מאמין כי הקמת הקמפוס החדש בראשון לציון בשיתוף פעולה עם שנקר, מוסד אקדמי מהמובילים בישראל ובעולם ייעצב את דור העתיד של התרבות והאמנות, יביא לפיתוחים פורצי גבולות בתחום האמנות וייצר עתיד טוב יותר". 

אורית אפרתי, יו"ר חבר הנאמנים בשנקר, ופרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר מסרו: "המיזם הזה חשוב מאין כמוהו לנו ולבוגרינו. הוא מבשר המשכיות של יצירה ופעילות גם מעבר להשתתפות בתוכניות הלימודים המסורתיות והסדורות. סביבו ובאמצעותו תיווצר קהילה פורחת של עשייה. המיזם הזה מיוחד בגלל התפתחות החשיבה שהוא מבטא. כשגופי השכלה דואגים גם לבוגריהם מעבר לטקסי חלוקת התעודות, וגופים כלכליים מובילים מתחייבים לקשר ישיר עם מחקר, פיתוח ויצירה מעבר לשיקולים כלכליים קצרי טווח, נוצרת תקווה לעתיד עוד יותר טוב".