הגנה איראנית בעיראק - הנהגת חמאס מתכננת לעזוב את קטאר

העיתון האמירותי "The National" מדווח כי בשל הלחץ האמריקאי על קטאר, בכירי חמאס מתכננים לעזוב לעיראק • מי שתיטול אחריות על הגנת הבכירים כמו אסמעיל הנייה וחאלד משעל זו איראן, לאחר שהנייה דן בנושא לאחרונה עם בכירים איראנים ועיראקים

אסמעיל הנייה / צילום: ap, Dalati Nohra
אסמעיל הנייה / צילום: ap, Dalati Nohra

בכירי חמאס מתכננים לעזוב את קטאר לטובת עיראק, בעקבות הלחץ האמריקאי על קטאר - כדי שזו תדחוק את חמאס לגמישות רבה יותר במו"מ עם ישראל. כך מדווח הערב (ב') The National האמירותי. גורמים אמרו לעיתון האמירותי כי ממשלת עיראק אישרה את המהלך כבר בחודש שעבר.

מפקד צבא ארה"ב חשף את הסיבה העיקרית שבגללה מלחמה עם חיזבאללה מסוכנת לישראל 
טכנולוגיית יירוט הרחפנים הרוסית החדשה שקיימת גם בישראל 

מי שתיטול אחריות על הגנת הבכירים כמו אסמעיל הנייה וחאלד משעל זו איראן, לאחר שהנייה דן בנושא לאחרונה עם בכירים איראנים ועיראקים. חבר פרלמנט עיראקי סיפר כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, בין השאר, שוחח בטלפון על הנושא בחודש שעבר עם ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע. "אין קונצנזוס בנושא במפלגות הפוליטיות בעיראק", סיפר חבר הפרלמנט העיראקי. "גורמים מסוימים, במיוחד הכורדים וחלק מהסונים, חוששים כי זה יעמיק את הפערים עם ארה"ב".

בעיתון האמירותי מציינים כי בכירי חמאס אמנם טרם החליטו על מועד המעבר, אבל הלשכה המדינית כבר פתחה החודש מטה בבגדד בראשות מוחמד אל־חאפי. בה בעת, גורמים ביטחוניים ולוגיסטיים מחמאס כבר יצאו לבגדד כדי לפקח על ההיערכות.

מעבר של בכירי חמאס לבגדד והיעדר מנופי הלחץ הקטאריים, עלול לפגוע במגעים לשחרור החטופים שכבר תקועים במקום זמן מה. בארגון הטרור הפלסטיני מתכננים להותיר בדוחא אך ורק נציגות כדי לשמור על קשר עם האמיר תמים ואנשיו, אבל אלו כבר לא יוכלו לדחוק בהם להיענות למאמצי התיווך.

עד עתה, הקטארים אמרו לבכירים בחמאס כי הם עומדים בפני גירוש וסנקציות, כולל הקפאת נכסים, אם לא ייענו למאמצי התווך. אחד מהגורמים ששמע את האיום המפורש הזה הוא הנייה, שקיבל את המסר החודש הן מגורמים קטארים והן מגורמים מצריים.