גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית סולאראדג' נפלה ב-20%, אנבידיה זינקה ב-6%

נאסד"ק עלה ב-1.2% ● סולאראדג' נפלה לאחר שהודיעה על מכירת אג"ח להמרה ● אנבידיה התאוששה לאחר שצללה אמש ב-6.6% וגררה את נאסד"ק ואת מניות השבבים מטה ● במיטב מעריכים כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני ● ביוליוס בר חיוביים לגבי אגרות החוב הממשלתיות בהודו

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת - נאסד"ק עלה ב-1.2% בזכות מניות הטכנולוגיה הגדולות ובעיקר אנבידיה  שזינקה היום לאחר שלושה ימים של ירידות. דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ו-S&P 500 הוסיף 0.4%. 

בשוק החוב האמריקאי נרשמה יציבות - תשואת האג"ח הממשלתית האמריקאית נסחרת כעת ב-2.24%.

יציבות נרשמה גם במחירי הנפט שנעים בשינוי של כ-0.5% כלפי מטה - 81 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-85.2 דולר לחבית נפט מסוג ברנט. 

22:04

מניות הטכנולוגיה הגדולות מושכות את נאסד"ק לעלייה של 1.2%, מדד דאו ג'ונס לעומת זאת משיל 0.8%, S&P 500 עולה ב-0.3%. כאמור כל "שבע המופלאות" עולות היום ובעיקר אנבידיה , מטא  וטסלה 

חברת האדטק הישראלית פריון נטוורק  מיישמת תוכנית התייעלות, שלפי הערכות תוביל לסיום עבודתם בחברה של כ-35 עובדים - כ-6% ממצבת כוח האדם של החברה. בסוף 2023 פריון העסיקה 561 עובדים, 235 מהם בישראל.

לפי מקורבים לחברה, רוב העובדים שיעזבו הם מישראל. ככל הידוע, החברה בוחנת מחדש את המבנה הארגוני שלה, בעיקר בחטיבת החיפוש (CodeFuel) שפעילותה הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט.

ישראליות נוספות שבולטות היום - נובה  מזנקת, גילת  יורדת. 

21:11

המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל במגמה מעורבת - מניית אנבידיה  שמזנקת לאחר שלושה ימי ירידות ומוסיפה כ-150 מיליארד דולר לשווי השוק שלה, מושכת את נאסד"ק לעליה של כ-1.3% בעוד דאו ג'ונס יורד ב-0.7%, S&P 500 מוסיף 0.3%. 

הביטקוין נסחר היום ביציבות בכ-61,000 דולר למטבע וזאת לאחר שנפל הבוקר ל-59,000. המטבע ירד ב-11% ביוני ועדיין בעלייה של 40% מתחילת השנה, בעיקר בזכות השקת תעודות הסל. 

אבל לפי נתונים מאתר קוינגרף, יצאו יותר 1.3 מיליארד דולר מתעודות הסל בשבועיים האחרונים ובעיקר מזו של גרייסקייל, 520 מיליון דולר. 

19:59

המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל במגמה מעורבת - מניית אנבידיה  שמזנקת לאחר שלושה ימי ירידות, מושכת את נאסד"ק לעליה של כ-1% בעוד דאו ג'ונס יורד ב-0.9%, S&P 500 נסחר ללא שינוי. 

מניית איירבוס  שנסחרת בפריז ובוול סטריט יורדת לאחר שהודיע על אזהרת רווח - החברה צופה ירידה משמעותית במכירות המטוסים המסחריים.

מניית קרניבל  עולה לאחר שעקפה את ציפיות האנליסטים ברבעון הראשון - החברה הרוויחה 11 סנט למניה בעוד שהצפי היה להפסד. 

18:58

בעוד אנבידיה  מושכת את נאסד"ק ו-S&P 500 לעליות של כ-1% בוול סטריט, באירופה ננעל המסחר בירידות - מדד דאקס ירד ב-0.8%, קאק ב-0.6% ופוטסי ב-0.4%.

מישל באומן, חברת הוועדה הפתוחה בבנק הפדרלי אמרה היום כי היא לא צופה הורדות ריבית עד לסוף השנה, ודוחה את הורדת הריבית לשנת 2025. בנוסף, ציינה באומן כי יהיה נכון להוריד את הריבית רק שהאינפלציה תתכנס לעבר יעד 2% בביטחה, דבר שאם לא יקרה אף עשוי להוביל לעליית ריבית נוספת.

באומן נחשבת לחברה ניצית מאוד אצל חברי הפד, וכי בתוואי הנקודות של הפד היו מי שתמכו בהשארת הריבית ללא שינוי וייתכן כי באומן הייתה אחת מהם.

18:07

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת - נאסד"ק עולה ב-0.8%, S&P 500 ב-0.2%, דאו ג'ונס יורד ב-0.6%.

טראמפ מדיה  מוסיפה ועולה גם היום. המניה זינקה אתמול ב-21%. מאז שהונפקה בסוף מרץ השנה המניה בסוג של רכבת הרים.

בשישי האחרון בישרה החברה שהיא עומדת לקבל כ-70 מיליון דולר בעקבות המרתם של כתבי אופציות.

16:58

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת - נאסד"ק עולה ב-0.5%, S&P 500 ב-0.1%, דאו ג'ונס יורד ב-0.3%.

מניית אנבידיה  עולה בכ-3%. מתחילת השנה ועד השבוע שעבר זינקה מניית אנבידיה ביותר מ-170% לשיא כל הזמנים, אך דיווחים על מימושים של נושאי משרה בחברה הובילו ככל הנראה לירידה בימי המסחר האחרונים, והיא איבדה 12.9% מערכה בשלושת ימי המסחר האחרונים.

ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי שוק של 2.9 טריליון דולר, אחרי שאיבדה לא פחות מ-430 מיליארד דולר משוויה באותם ימי מסחר. 

גולדמן סאקס שידרג את המלצתו על מניית דיסני  ל'קניה', בנק ההשקעות מסביר את המלצתו במגוון הרחב של זכויות שידורי הספורט של החברה. 

האיחוד האירופי מאשים את מיקרוסופט  על הפרת חוקי התחרות בשירותי התוכנה של החברה. 

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים במגמה מעורבת - נאסד"ק עולה ב-0.4%, S&P 500 ב-0.2%, דאו ג'ונס יורד ב-0.2%.

מניית סולאראדג'  ממשיכה במגמה השלילית שלה, ובשבוע שעבר רשמה עוד שיא שלילי, כשנחלשה למחיר שבו לא נסחרה למעלה משש שנים וירדה מתחת לשווי חברה של 2 מיליארד דולר. 

המניה נופלת לאחר שהודיעה על מכירות אג"ח להמרה בסכום של 300 מיליון דולר. השוק מוטרד כי יש בכך אינדיקציה לקשיי נזילות ולדילול עתידי של בעלי המניות הקיימים. בנוסף מסרה החברה שלקוחה שלה, חברת PM&M Electric הודיעה לאחרונה על פשיטת רגל. הלקוחה חייבת לה 11 מיליון דולר שסולאראדג' הלוותה לה תחת שטר הון עם שעבוד.

בנובמבר 2021, כשסולאראדג' הגיעה לשיאה והפכה לישראלית עם שווי השוק הכי גדול בחו"ל, שווי השוק שלה היה גבוה פי 2 מזה של טבע. היום הוא מגיע ל-9% משווי השוק של טבע.

15:43

טבע  הודיעה לפני זמן קצר כי בתום משא ומתן עם רשות המיסים בישראל החברה הגיעה להסכמות כוללות בנוגע לשומות המס ביחס לשנים 2008-2020. בהתאם לתנאי ההסדר, טבע תשלם סך של 750 מיליון דולר במהלך השנים 2024-2029.

עוד הוסכם, כי ככל שטבע תחליט לבצע תשלומי דיבידנד בעתיד, היא תהיה מחויבת בתשלום מס של בין 5%-7% מאותו תשלום דיבידנד עתידי, עד לתשלום סכום מס מקסימלי של כ-500 מיליון דולר.

בהודעה של טבע נכתב שאין השפעה על התחזית של החברה לשנת 2024. תחזית טבע היא להכנסות של 15.7-16.3 מיליארד דולר, רווח תפעולי Non-GAAP של 4-4.5 מיליארד דולר ותזרים חופשי של 1.7-2 מיליארד דולר. טבע משתמשת בשנים האחרונות בתזרים לצורך הפחתת החוב שלה (שירד מתחת ל-20 מיליארד דולר) ונראה שחלקו ישמש כעת לתשלום הפשרה. המהלך הנוכחי הוא עוד חלק מ"ניקוי השולחן" בטבע אחרי שחתמה בשנים קודמות על הסכם פשרה בתביעות על האופיואידים והליכים משפטיים אחרים. 

מניית טבע עלתה ב-58% מתחילת השנה והיא נסחרת בניו יורק ובתל אביב לפי שווי של 18.9 מיליארד דולר.

15:02

הירידות באירופה נמשכות. הקאק מאבד מערכו כ-0.9%, הדאקס יורד ב-1.1% והפוטסי הבריטי משיל מערכו כ-0.3%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת.

מניית סולאראדג'  ממשיכה במומנטום השלילי וצוללת בכ-17% במסחר המוקדם לאחר שגייסה אג"ח להמרה בהיקף של 300 מיליון דולר עם אופציה לעוד 45 מיליון דולר.

14:06

חברת סיוה  הישראלית, המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירי קצה חכמים, הודיעה על הרחבת סדרת מעבדי הבינה המלאכותית גם ליישומי TinyML. מטעם החברה נמסר כי מעבד NeuPro-Nano החדש שפיתחה החברה, יאפשר לחברות שבבים ויצרניות לפשט ולהאיץ שילוב של יכולות בינה מלאכותית עם יכולות עיבוד גבוהות וצריכת הספק נמוכה - במכשירי IoT זעירים המיועדים לשוק הצרכני, התעשייתי ושימושים כללים במוצרי IoT מבוססי AI.

12:33

המדדים באירופה נסחרים בשעה זו בירידות שערים. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

במסחר המוקדם בוול סטריט, אנבידיה  נסחרת בעליות של כ-2% לאחר שירדה בשלושת ימי המסחר האחרונים בכ-12% ככל הנראה לאור דיווחים על מימושים של נושאי משרה בחברה.

10:45

יום המסחר באירופה מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. הדאקס יורד בכ-1.1%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.5% והפוטסי הבריטי יורד ב-0.1%.

08:49

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה בעליות שערים. הניקיי עולה ב-0.6%, ההנג סנג מוסיף לערכו כ-0.5%, בורסת שנגחאי יורדת בכ-0.4% ומדד הקוספי עולה ב-0.4%.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.8% והדאו ג'ונס עלה ב-0.7%.

את ירידות השערים במדד הנאסד"ק הובילה מניית אנבידיה  שצללה בכ-6% וגררה איתה מטה מניות שבבים נוספות כגון סופר מיקרו קומפיוטר , שצללה בכ-8.2%, ברודקום  שאיבדה מערכה כ-2% ואינטל  שירדה בכ-1.4%. מדד השבבים (SOXX) ירד בכ-2%.

מנהל ההשקעות שמאמין: המניה הלוהטת של וול סטריט בדרך לתיקון  

בתוך כך דווח כי מנכ"ל חברת אנבידיה, ג'נסן הואנג, מכר כ-720 אלף מניות של ענקית השבבים בשבוע שעבר תמורת 94.6 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 131.44 דולר למניה.

ענקית הטכנולוגיה אפל  ריכזה עניין אמש (ב') עניין לאחר שדווח כי הרגולטורים באיחוד האירופי טוענים כי החברה הפרה את כללי ה-Digital Markets Act (חוק השווקים המקוונים) מכיוון שכללי ה-App Store שלה "מונעים ממפתחי אפליקציות לנווט בחופשיות צרכנים לערוצים חלופיים להצעות ותוכן". לטענתם, אפל מאפשרת היגוי רק באמצעות מערכת שבה מפתחי אפליקציות יכולים לספק קישור ששולח משתמשים לדף אינטרנט שבו הם יכולים לרכוש תוכן, כגון מנוי. 

במקביל, הרגולטורים טוענים כי העמלות שאפל גובה מהמפתחים עבור רכישה ראשונית של לקוחות חדשים דרך ה-App Store "חורגות ממה שצריך".

רק לפני שנתיים היא הייתה החברה הישראלית הגדולה בעולם, ואז הגיעה ההתרסקות

אפל הגיבה לטענות הרגולטורים: "אנו בטוחים שהתוכנית שלנו עומדת בחוק, ומעריכים שיותר מ-99% מהמפתחים ישלמו לאפל עמלות זהות או מופחתות במסגרת התנאים העסקיים החדשים שיצרנו". עוד הוסיפה אפל כי "לכל המפתחים שעושים עסקים באיחוד האירופי ב-App Store יש הזדמנות להשתמש ביכולות שהצגנו, כולל היכולת להפנות משתמשי אפליקציה לאינטרנט כדי להשלים רכישות בקצב תחרותי מאוד".

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרו ביציבות ביום ב'. התשואה ל-10 שנים עמדה על 4.25% והתשואה לשנתיים נסחרה סביב 4.74%.

ביוליוס בר מציינים לחיוב את אגרות החוב הממשלתיות בהודו: "הכללת איגרות החוב הממשלתיות של הודו במדד האג"ח של ג'יי פי מורגן לשווקים מתעוררים צפויה להמריץ את הפעילות הזרה בשוק האג"ח הממשלתיות. משקיעים זרים מגבירים את החשיפה שלהם ומתאימים את תיקי ההשקעות לקראת ההכללה הצפויה ב-28 ביוני. מאז הודעת הכללת המדד של ג'יי פי מורגן בספטמבר 2023, נרשמו תשעת החודשים האחרונים תנועות זרות נטו לאג"ח הכשירות בהיקף של 841 מיליארד רופי הודי, עם צפי לעלייה בקצב הזרמות עד סוף החודש.

"יתר על כן, הבנק המרכזי של הודו מנהל באופן הדוק את הרופי ההודי בהתמקדות ביציבות המטבע. במקביל, משקיעים זרים מעבירים את נכסיהם לעבר אג"ח ארוכות יותר, עם פדיון של מעל תשע שנים, לאור התחזיות החיוביות על הודו. השינוי מונע מהיסודות המקרו-כלכליים החזקים של הודו, סיכויי הצמיחה, מיתון האינפלציה והמאמצים המתמשכים לקראת קונסולידציה פיסקלית. הרופי ההודי נותר עמיד ביחס למטבעות אסיה אחרים על רקע חוזק הדולר, והתחזית היציבה של המטבע מעניקה ביטחון למשקיעים להשקיע באגרות חוב ממשלתיות ארוכות טווח של הודו ללא הגנה מטבעית".

בשוק הסחורות, מחיר הנפט השלים שבועיים של עליות בעקבות חשש מהסלמה ביטחונית בצפון הארץ וכתוצאה מכך שיבושי אספקה. מחירה של חבית נפט אמריקאי נע סביב 82 דולר, ונפט מסוג ברנט סביב 85 דולר.

בסקירתו של גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי צוין: "בטווח המידי, נראה שהסיכון במזרח התיכון גדל עקב התעצמות הסכסוכים הגיאו-פוליטיים, המשפיעים במישרין ובעקיפין על מדינות רבות. במקביל, יתכן כי מקבלי החלטות במגוון מדינות עשויים להמתין, בקבלת החלטות משמעותיות, לחודש יולי. זאת עקב הבחירות בצרפת (30.06.24), הבחירות בבריטניה ויום העצמאות בארצות הברית (04.07.2024).

"לאירועים אלו השפעה אפשרית על הפעילות הכלכלית העולמית, המצב הבינלאומי ועל שוק הנפט והאנרגיה, תוך כדי שמירה על פרמיית סיכון גבוהה יחסית. באופן דומה, ההסלמה בים האדום יכולה להוביל לתנודות במחיר הנפט. העדר של פעולת מנע משמעותית יותר מאשר התרחש עד כה מצד הכוחות הבינלאומיים, תתרום לעיכובים במשלוחים הימיים ולחצי מחיר כלפי מעלה. בנוסף, הביקושים, בארצות הברית, לקראת יום העצמאות ועונת הנהיגה עשויה לתרום ללחצי המחיר כלפי מעלה בתקופה הקרובה". 

בגזרת המאקרו, צפויים להתפרסם היום (ב') מדד המחירים לצרכן בקנדה, מחירי הבתים ומדד אמון הצרכנים של CB בארה"ב.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, מעריך כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני:

"היין היפני נחלש מול הדולר והגיע כמעט ל-160 יין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990, למרות שהאינפלציה ביפן מסרבת לרדת ועמדה במאי ברמה של 2.8% גבוה יותר מאשר בסוף 2023. בעיקר תורמים לאינפלציה עלויות האנרגיה והמזון. עליית האינפלציה צפויה להוביל לעליית ריבית נוספת. כל זה קורה כאשר הנתונים הכלכליים ביפן נחלשים. מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ירד במאי מתחת ל-50, לראשונה בשנתיים.

"למרות החולשה ביין, שוק המניות ביפן מציג לאחרונה תת ביצוע משמעותי ביחס לשווקים האחרים בעולם בניגוד לדפוס הרגיל שלו. עד לא מזמן חולשת המטבע דווקא הובילה להצטיינות של שוק המניות היפני ועלייה ביחס בין מדד Nikkei 225 ל-MSCI World. אולם, כעת היין נחלש, אך היחס בין מדדי המניות דווקא ירד".

בשנים האחרונות, שוק המניות ביפן תפס לא מעט כותרות לאור ההתעניינות של וורן ביפן כאשר חברתו ברקשייר האת'ווי   קנתה באגרסיביות מניות יפניות. למעשה, ברקשייר האת'וויי, מחזיקה יותר מניות יפניות מאשר מניות של כל מדינה אחרת למעט ארה"ב. ההחזקות שלה ביפן הן בחברות ענק בעלות פעילות נרחבת בסגמנטי תעשייה שונים. 

בניתוח מלפני שנה שבו ניסו להסביר מדוע באפט מחבב את שוק המניות היפני, ציינו בוול סטריט ג'ורנל בין היתר את השיפור בממשל התאגידי בחברות במדינה, כולל עלייה באקטיביזם של בעלי מניות שמובילה לגידול בתשואות, וכן שיא בהחזר למשקיעים מרכישה עצמית של מניות ומחלוקת דיבידנדים. 

לצד זאת, בחודש אפריל האחרון פורסם בבלומברג כי בברקשייר האת'ווי מתכננים למכור איגרות חוב ביפן על מנת להגדיל השקעות בשוק המניות במדינה לאחר שבחודש מרץ, הבנק המרכזי ביפן הודיע על העלאת ריבית, לראשונה מזה 17 שנה. 

עוד כתבות

סיכום שווקים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילום: דני שם-טוב-דוברות הכנסת

השכר, קרן ההשתלמות והפנסיה - כל מה שכדאי לדעת על הגזירות של משרד האוצר

באוצר הציגו שלל צעדים כבדים במטרה למלא את הקופה ● בין היתר על המוקד, הטלת מס על קרנות ההשתלמות, קיצוץ ההטבות בפנסיה, שחיקת הנטו לשלוש שנים והקפאת מדרגות המס ● מי יהיו הנפגעים העיקריים, כמה כסף זה יכניס למדינה ומה אומרים על זה המומחים בשוק?

2 ספינות תוצרת ישראל הגיעו לפיליפינים / צילום: באדיבות חיל הים הפיליפיני

ישראל סיפקה ספינות מלחמה למדינה באסיה

שתי ספינות התקפה מתוצרת מספנות ישראל הגיעו ב־17 בספטמבר לפיליפינים ● הספינות נושאות איתן משגרי MLR-NLOS וטילי ספייק NLOS מתוצרת רפאל ● ספינות ההתקפה מהוות רק דוגמה אחת מבין רבות לקשרי הסחר הביטחוני הנרחבים בין המדינות

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

״העלאות מסים, אינפלציה ופגיעה בחסכונות״: ההשלכות האפשריות של הורדת הדירוג החריגה

ההחלטה החריגה של מודי׳ס על הורדת דירוג כפולה, לצד תחזית שלילית, עלולה להביא לכדור שלג שישפיע על הכיס של ישראלים רבים ● מהמשכנתאות, דרך המסים הישירים ועד לפנסיה - אלו ההשלכות האפשריות

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

''צעצוע של סיפור'', שנעשה באנימציה ממוחשבת. ''יצאתי מהאולם ואמרתי: זה הסוף של האנימציה הדו־ממדית'' / צילום: Shutterstock

מה איבדה דיסני בגלל הטכנולוגיה ואיך תמציא את עצמה מחדש

ההצלחה המטאורית של סרטי האנימציה הממוחשבת קברה את השיטה המסורתית של דיסני ● אלא שבסרט חדש גדולי האנימטורים מתעקשים: כל מה שצריך הם אמביציה טכנית וסיפור מצוין

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

הפיזיקאי הישראלי וחוקרי המוח: האם אלו יהיו הזוכים הבאים בנובל

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock

וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?

לפי הערכה, אגירת המזומנים של באפט עלתה לו בינתיים כ־60 מיליארד דולר ● בשוק מנסים להבין האם היא טומנת תחזית קודרת

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה איבדה 2.2%

דאו ג'ונס הוסיף היום 0.3%, נאסד"ק ירד ב-0.4% ו-S&P 500 נסוגה ב-0.2% ● ענקיות הטכנולוגיה נחלשו וחברות השבבים רשמו ירידות ● מדד PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) ירד בחודש אוגוסט ● בסין ננעל שבוע המסחר הטוב ביותר מזה 16 שנה

מתחם ברנדייס / צילום: חברת ענב

מעל 3,000 דירות מקודמות בחדרה: בזכות קרקע משלימה פרטית

חברת ענב מקדמת במתחם ברנדייס בעיר פרויקט פינוי בינוי של 223 דירות ישנות - בשילוב קרקע סמוכה ששייכת לאפריקה ישראל מגורים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

לרגל 30 שנה לסדרה "חברים", מה שמו האמצעי של צ'נדלר?

מיהו מטטרון, איזה שחקן קולנוע אמריקאי בחר את שם הבמה שלו בעקבות גיבור-על, ומתי הודפסה המהדורה הראשונה של ספר השיאים של גינס? ● הטריוויה השבועית

פרופ' וולטר בלוק / צילום: פרטי

"עמדותיך לא רצויות פה": הפרופסור המוערך שנזרק ממכון המחקר שלו אחרי 40 שנה בגלל תמיכה בישראל

פרופ' וולטר בלוק הוא מהאינטלקטואלים הבכירים בתנועה הליברטריאנית ● אך מכון המחקר שבו היה חבר במשך עשורים הדיח אותו בשל עמדותיו הציוניות: "נאמר לי שאני מוצץ דם עם מניעים רשעים" ● בראיון הוא מסביר למה ישראל מעוררת יותר אמוציות מהפלות והגירה, ואיך זה להיות חלק מכת

חקלאי בשדה אורז במחוז ניאיגטה / צילום: Shutterstock

ממשלת יפן רצתה לשמור על החקלאים וגרמה למחסור לאומי ולזינוק מחירי האורז

החום שפגע ביבולים, לצד מדיניות ארוכה של מגבלות יבוא, הובילו למחסור חריף באורז ביפן ● מומחים מציינים כי דווקא ההגנה על חקלאות האורז המקומית, חלק מהותי מהתרבות, אחראית למצוקה ● והאם יש לקח לישראל, ששיבחה לאחרונה את תוכנית ביטחון המזון היפנית

נירה שמיר, כלכלנית ראשית, דיסקונט / צילום: רמי זרנגר

הכלכלנית שמסבירה: זו הסכנה שמחכה לישראל בהורדת דירוג

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מנסה לפצח את העליות בשווקים למרות ההסלמה בצפון: "אנחנו למודי מלחמות" ● בראיון לפודקאסט של גלובס היא מפרטת את האתגרים שבפני המשק, מנסה להעריך לאן תגיע האינפלציה: "הרבה מעבר ליעד" וממליצה לא להקל ראש בהורדות הדירוג: "עלול לגרום לזעזוע"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם: "המלחמה תסתיים אם חמאס ייכנע - וישחרר את החטופים"

אחרי קריאות מחאה מהקהל - נתניהו החל את נאומו: "הגעתי הנה כדי להגיד את האמת" • הוא הבהיר: "ישראל משתוקקת לשלום, אבל אם חמאס לא ייכנע - נילחם עד הניצחון המוחלט" • על שחרור החטופים: "לא נוותר עד שיחזרו הביתה" • ועל האיומים מטהראן: "אין מקום באיראן שזרועה הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע אליו" • זה "ציר הקללה" שרה"מ הציג באו"ם | ישיר מהעצרת הכללית

ברק רבינוביץ' / צילום: אייל רגב

הוא עלה לישראל והתגייס לצבא בגיל 24, היום הוא מנהל קרן של חצי מיליארד דולר

"הכסף החכם נמצא בישראל, והוא לא הולך לשום מקום. יש משקיעים מאוסטרליה, צ'ילה, איסטנבול, מדינות המפרץ. פיצוץ הביפרים בלבנון הוא קמפיין אדיר לטכנולוגיה כאן" ● שיחה קצרה עם ברק רבינוביץ', שותף-מנהל בקרן F2

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

שר האוצר מנסה לרכך את המכה של הורדת הדירוג: ״הכלכלה חזקה, נעביר תקציב עם צעדי ריסון״

סמוטריץ׳ התייחס לראשונה להורדת הדירוג החריפה לכלכלת ישראל ● בניסיון לאותת לחברות הדירוג האחרות הוא התחייב להעברת תקציב

הכטב''ם ''גראנט E-4'' / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה כטב"ם חדש, והתלות הטורקית בארה"ב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה את הכטב"ם "גראנט E-4", שמסוגל להשמיד טנקים שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה ● הודו מוכרת 2,500 טנקים מיושנים מדגם T-72 ● הפנטגון וסין במרוץ בדרך לדור החדש של התקשורת העולמית ● וטורקיה שבה לזרועות ארה"ב בשל מגבלות התוצרת הביטחונית המקומית שלה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

ליאור אשכול / צילום: אלעד מלכה

מה אנחנו מזמינים הכי הרבה ובאיזה יום? מנכ"לית וולט נפרדת וחושפת את הסודות

בשבוע הבא תסיים ליאור אשכול ארבע שנים כמנכ"לית וולט ישראל, שבהן הובילה את המהפך - מאפליקציה תל אביבית לענקית משלוחים בפריסה ארצית ● בראיון בלעדי היא מגיבה לטענות על תנאי ההעסקה של השליחים ועל ההשתוללות בכבישים, מספרת על הרגלי ההזמנות של הישראלים ועל ההתרחבות המואצת: "קוראים לזה רעב, ולא לאוכל"

הפקולטה לניהול. רבע מהעובדים בחברות מסחריות מסתירים המצאות מהמעסיקים שלהם / צילום: Shutterstock

רבע מהעובדים בחברות מסחריות מסתירים המצאות מהמעסיקים שלהם. כך תוכלו להימנע מזה

ארגונים מעודדים חדשנות בקרב העובדים, אך לעתים אלה מסתירים בכוונה המצאות כדי להשתמש בהן לאחר שיעזבו את החברה ● מחקר חדש מגלה כי התופעה נפוצה, ופיתח מדד שעשוי לסייע למעסיקים לגבש אסטרטגיות ניהוליות על מנת להתמודד עמה

יירוטים של כיפת ברזל מעל חיפה / צילום: ap, Baz Ratner

המכרז שנסגר השבוע לשיווק מאות דירות בקריית אתא הוא רק סממן אחד לשקיעתה של חיפה

חיזבאללה מגדיר את הירי לעבר חיפה כרף חדש ומשמעותי, אך היא כבר לא העיר החשובה שזכורה לו מפעם ● שקיעתה כמטרופולין, לצד התפוררות הציפיות שלה להיות בירת הצפון, החלו הרבה לפני המלחמה ● בעוד היישובים הסמוכים נהנים מפריחה נדל"נית, חיפה מדשדשת