קבוצת רני צים משיקה מרכז קניות ברהט בהשקעה של 80 מיליון שקל

המתחם, שנקרא "SEVEN רהט", ייפתח בחודשים הקרובים ויתפרס על פני 11 אלף מ"ר • להערכת הקבוצה, המרכז יניב בהפעלתו באופן מלא NOI שנתי של 11.5 מיליון שקל • ברקע הדברים: מסע מימושים בשנה החולפת בשל חוב פיננסי

מתחם SEVEN רהט / צילום: רני צים מרכזי קניות
מתחם SEVEN רהט / צילום: רני צים מרכזי קניות

במקביל למסע המימושים שלה בשנה החולפת - על רקע חוב פיננסי כבד - קבוצת המרכזים המסחריים רני צים משיקה מתחם קניות ברהט, בהשקעה של כ-80 מיליון שקל.

רובוטים צבאיים במקום בית השקעות: רני צים מוותר על השליטה בפסגות
● בעלי המניות בפסגות זעמו, ורני צים לא ימכור לה את חברת הקניונים שלו

המתחם, שנקרא "SEVEN רהט", ייפתח בחודשים הקרובים ויתפרס על פני 11 אלף מ"ר. בין היתר יפעלו בו רשתות ומסעדות כמו סופר-פארם, מקדונלד'ס, קבוצת פוקס, מחסני חשמל, ללין, דלתא, עידן 2000 וקינג סטור.

להערכת הקבוצה, המרכז יניב בהפעלתו באופן מלא NOI שנתי של 11.5 מיליון שקל. הצפי הוא שהמתחם ישמש את תושבי רהט (כ-80 אלף בני אדם) והסביבה, ביניהם תושבי המועצה המקומית להבים ויישובים סמוכים. המתחם נחכר ממשעלאן מוסא אלעטאונה מחורה, בן למשפחה מוכרת בדרום.

ירידה בשווי המניה

חברת רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. היא מחזיקה ומנהלת 12 נכסים מניבים בשווי כולל של מעל 1.6 מיליארד שקל, וצפויה לסיים השנה בניית שלושה פרויקטים מלבד רהט - בכפר סבא, בטמרה ובבקעת אונו.

מניית רני צים  מרכזי קניות איבדה כ-17% מתחילת השנה, ושווי השוק שלה עומד כיום על כ-360 מיליון שקל. בשנה החולפת מכר הבעלים רני צים את רוב פעילות בית ההשקעות פסגות, אותו רכש לפני כשלוש שנים מידי אלטשולר שחם בתמורה לכ-405 מיליון שקל, לבתי ההשקעות המתחרים - הפניקס ואיי.בי.איי; ובאפריל חתם על הסכם למכירת חברת הייזום למגורים מגידו לחברת אאורה.

לדברי צים, "במיוחד בתקופה מורכבת זו, חשוב לנו להמשיך לחזק את המותג בחברה הערבית, ולייצר אחווה ודו-קיום. SEVEN מונה כיום חמישה מרכזים פעילים, כאשר כמעט בכל עיר בחברה הערבית יש מתחם שלנו, ונגיע לכל עיר".

טלאל אלקרינאווי, ראש עיריית רהט, אומר כי "מבחינתנו זאת התגשמות חלום להתפתחות העיר, והמהלך יאפשר לתושבים תעסוקה, פרנסה ומסחר. זו עיר עם פוטנציאל אדיר, ונשמח שכל שכנינו יבואו לבקר ולבלות כאן. ישראל היא מדינה אחת, ולכולנו גורל משותף, ואנחנו צריכים להיות ביחד בטוב וברע".