ההכנסות ירדו: פריון מפטרת 6% מכוח האדם

פעילות חטיבת החיפוש הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט • רוב העובדים שיעזבו הם מישראל • תהליך ההתייעלות נועד לאפשר לחברה להתמקד במנועי הצמיחה המרכזיים שלה

מנכ''ל פריון, טל יעקובסון / צילום: אוהד דיין
מנכ''ל פריון, טל יעקובסון / צילום: אוהד דיין

חברת האדטק הישראלית פריון נטוורק  מיישמת תוכנית התייעלות, שלפי הערכות תוביל לסיום עבודתם בחברה של כ-35 עובדים - כ-5.4% ממצבת כוח האדם של החברה. בסוף 2023 פריון העסיקה 561 עובדים, 235 מהם בישראל, אך מספר העובדים לפני תוכנית ההתייעלות הוא כ-650 לאחר רכישת הייבסטאק בסוף 2023. 

פריון מורידה שוב את התחזיות, המניה צוללת 
ג'ייפרוג רוכשת את קוואק הישראלית תמורת 230 מיליון דולר 

לפי מקורבים לחברה, רוב העובדים שיעזבו הם מישראל. ככל הידוע, החברה בוחנת מחדש את המבנה הארגוני שלה, בעיקר בחטיבת החיפוש (CodeFuel) שפעילותה הצטמצמה באופן משמעותי בחודשים האחרונים על רקע מהלכיה של מיקרוסופט.

נזכיר שפריון דיווחה בחודשים האחרונים על שני צעדים של מיקרוסופט שהשפיעו לרעה על פעילות פריון: בפברואר האחרון מיקרוסופט שינתה את מנגנון תמחור הפרסום שהיא מיישמת במנוע החיפוש בינג עבור חיפושים משותפי ההפצה שלה, מה שהוביל לירידה בפעילות הפרסום של פריון ובהכנסה הממוצעת לאלף חשיפות.

לפני שבועיים, פריון הפחיתה שוב את התחזיות שלה, לאחר שמיקרוסופט הודיעה על הסרת מספר פבלישרים מרשת ההפצה שלה, חלקם עבדו עם פריון. כתוצאה מכך, פריון הודיעה שההכנסות שלה מבינג יהיו פחות מ-5% מההכנסות במהלך המחצית השנייה של השנה. פריון כבר חוותה מקרה דומה לפני מספר שנים, כשגוגל שינתה את מדיניותה ופעילות פריון נפגעה.

נוסף על כך, פריון ממשיכה לסבול מירידה בהכנסות בערוצי הווידאו שלה וחווה גם ירידה בפרסום בפורמטים סטנדרטיים (display). לפי אזהרת הרווח, הרבעון השני יסתיים עם הכנסות של 106-108 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 6.5-7.5 מיליון דולר, ובשנה כולה ההכנסות יירדו ל-490-510 מיליון דולר וה-EBITDA יתכווץ בכ-70% ל-48-52 מיליון דולר.

ההערכות הן שתהליך ההתייעלות נועד לאפשר לחברה להתמקד במנועי הצמיחה המרכזיים שלה, הכוללים פרסום דיגיטלי מחוץ לבית (DOOH - תחום שאליו נכנסה עם רכישת החברה הקנדית הייבסטאק ב-100 מיליון דולר לפני כחצי שנה), מדיה קמעונאית ופרסום המבוסס על AI בטלוויזיות חכמות.

פריון מנוהלת על-ידי טל יעקובסון, שניהל קודם לכן את חטיבת החיפוש בחברה. שווי השוק שלה בנאסד"ק ובת"א הוא 418 מיליון דולר, אחרי שמנייתה ירדה ב-73% מתחילת השנה.