בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; אמזון זינקה לראשונה מעל לשווי של 2 טריליון ד'

הנאסד"ק עלה ב-0.5% • אירופה ננעלה בירידות קלות • מניות הטכנולוגיה משכו את מדד ניקיי לעליות • הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה • בשישי יפורסם מדד ה-PCE בארה"ב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט: הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ב-0.1% כל אחד ומדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.5%.

21:26

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק עולה בשעה זו ב-0.3%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

יצרנית הרכבים החשמליים ריביאן אוטומוטיבס  מזנקת במעל ל-20% לאחר שהחברה השיגה השקעה של 5 מיליארד דולר מקבוצת פולקסווגן.

טסלה  מטפסת במעל ל-4% לאחר שבבנק ההשקעות סטיפל העלו את המלצתם על המניה ל-'קניה'. בבנק ההשקעות ציינו את החידוש של רכב דגם 3 ודגם Y של טסלה, ואתתחילת הייצור של הדור הבא של רכב דגם 2 שלה. מחיר היעד של המניה על פי סטיפל, עומד על 265 דולר המהווה אפסייד של 41.4% ממחיר הסגירה של יום שלישי.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים עולה ב-9 נקודות בסיס לרמה של 4.32% והתשואה לשנתיים עולה ב-6 נקודות בסיס לרמה של 4.75%.

20:16

אמזון  קופצת בשעה זו בכ-4% לשיא כל הזמנים ונסחרת לראשונה בשווי שוק של מעל 2 טריליון דולרים. בתוך כך, אמזון מצטרפת לקבוצת החברות הציבוריות היחידות בעולם שנסחרות בשווי של 2 טריליון דולר או יותר וביניהן מיקרוסופט , אפל , אנבידיה  ואלפבית .

על רקע העליות באמזון, האנליסטים של בנק אוף אמריקה העלו את מחיר יעד שלהם עבור המניה מ-210 דולר ל-220 דולר, מחיר המהווה אפסייד של 12%.

19:29

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 עולה ב-0.1% והדאו ג'ונס נסחר במגמה דומה.

מניית פדקס  מזנקת בכ-14% לאחר שפרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי בהן עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות. בהמשך לכך, מניית החברה רושמת את הזינוק הגבוה ביותר מאז שנת 1986 ונסחרת בשיא שלא נראה מאז יולי 2021.

במקביל לפדקס, אלפאבית (גוגל)  ומיקרוסופט  נסחרות בשיא כל הזמנים.

18:53

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים. הדאקס ירד ב-0.1%, הפוטסי הבריטי השיל מערכו 0.3% והקאק הצרפתי ירד ב-0.7%.

18:35

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.2% והנאסד"ק עולה ב-0.1%.

מאקרו ארה"ב: מכירות הבתים החדשים ירדו בחודש מאי ב-11.3% בקצב חודשי.

16:56

בעלי המניות בחברת סיליקום  הישראלית, המספקת פתרונות לרשתות תקשורת, התנגדו להקצאה של 100 אלף אופציות למנכ"ל לירון אייזנמן באסיפה שנערכה בשבוע שעבר. בהתאם לאפשרות הקיימת בתיקון 20 לחוק החברות, דירקטוריון החברה דן בנושא מחדש והחליט לאשר את ההקצאה למרות ההתנגדות. ההקצאה היא במחיר מימוש זהה למחיר המניה הממוצע ב-30 ימי המסחר שלפני האסיפה והאופציות יבשילו בשתי מנות שוות, אחרי שנתיים ושלוש.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.2% והדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואה הממשלתית ל-10 שנים מטפסת ב-7 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.37%.

15:21

חברת האוטוטק אינוויז טכנולוג'יס עולה בטרום המסחר לאחר שדיווחה על הסכם OEM עם ספקית גדולה בתחום הרכב, שבמסגרתו ישולבו פתרונות ה-LiDAR של אינוויז.

חברת סולאראדג'  מגייסת 300 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב להמרה. החברה שהודיעה על כוונתה לגייס את הסכום דיווחה היום על הגיוס, במסגרתו היא הנפיקה אג"ח להמרה בריבית שנתית של 2.25% המיועדות לפירעון בשנת 2029. למשתתפים בהנפקה ניתנת אפשרות לרכוש עוד אג"ח תוך 13 יום, כך שהיקף הגיוס עשוי לגדול ב-45 מיליון דולר. 

14:02

טסלה  הודיעה אתמול על קריאה לתיקון (ריקול) לרכב הסייברטראק שלה, שייצורו החל בסוף השנה שעברה, אבל מי ששם לב ראה כותרת אחרת לגמרי. 

טסלה חשפה את מספר כלי הרכב שהושפעו מהריקול, 11,688 רכבים, כלומר מספר כלי הרכב שהחברה ייצרה ומסרה מאז סוף נובמבר. באסיפת המניות השנתית לפני שבועיים ציין מאסק כי טסלה הגיע לייצור שיא של 1300 רכבים בשבוע, ועד סוף השנה צפויה להגיע לייצור של 2500 סייברטראק בשבוע.

טסלה צפויה לפרסם את מספרי המסירות הרבעוניים שלה בשבוע הבא, כאשר האנליסטים מצפים למסירות של 441 אלף רכבים.

13:06

לאחר הפתיחה החיובית המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת - דאקס עולה ב-0.5%, פוטסי עולים ב-0.3%, הקאק עבר לירידות קלות, 0.1%. 

נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא בוליוס בר כתב היום תחזית חדשה לשוק הנפט:  "השוק  נכנס לעידן חדש - המעבר האנרגטי משנה את פרדיגמת הצמיחה ומוביל לזהירות בעלויות".

"מחירי הנפט עוברים תנודות חדות. לאחר ירידה לכיוון 77 דולר לחבית, חזר הנפט לעלות לכיוון 85 דולר לחבית, אם כי עדיין רחוק מהשיאים שנראו במרץ או בספטמבר אשתקד. הגיאופוליטיקה משפיעה על המחירים וגורמת להם לנוע מעלה ומטה בהתאם לסנטימנט השוק . בתוך כל הרעש הזה, היצע וביקוש מספקים מעט מאוד כיוון למחירים, כאשר רמות האחסון נותרות בנורמות העונתיות", כתב ריקר. 

"סביר להניח שהמגמות הפונדמנטליות יתחילו להשפיע על מחירי הנפט בהמשך. היצע הנפט צפוי לגדול בזמן שהביקוש מדשדש בכלכלות המפותחות, כולל בסין, בעוד הייצור מתרחב הודות לפעילות רווחית ויכולת חילוף. הביקוש לנפט צפוי לגדול במתינות בלבד בשנת 2024, לאחר צמיחה חזקה בשנת 2023. בעולם המערבי, תעסוקה מלאה מכסה את היתרון מנסיעות, בעוד היעילות המשתפרת בצריכת הדלק גורמת לירידה מסוימת בביקוש. בסין, הביקוש לנפט מוגבל עקב אתגרים כלכליים והמעבר המהיר לניידות חשמלית".

"הורדנו את התחזיות שלנו ל-3 חודשים ול-12 חודשים ל-77.5 דולר ו-72.5 דולר, בהתאמה, אך התחזיות הרבעוניות הקבועות שלנו נותרו ללא שינוי".

10:53

באירופה מתנהל הבוקר המסחר בעליות שערים - דאקס עולה ב-0.9%, קאק ופוטסי עולים ב-0.4%. 

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת. 

08:45

המסחר באסיה מתנהל הבוקר ברובו בעליות ובעיקר במניות הטכנולוגיה ביבשת. ביפן מדד ניקיי עולה בכ-1%, בדרום קוריאה מדד קוספי ב-0.4%. בסין מדד שנגחאי יורד ב-0.4% ומדד הנג סנג נסחר ללא שינוי. 

כמה מופלגים התנאים של עובדי שבע המופלאות 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות סביב מדדי הבסיס. 

אתמול ננעל המסחר שם במגמה מעורבת -  נאסד"ק עלה ב-1.2% בזכות מניות הטכנולוגיה הגדולות ובעיקר אנבידיה,  דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ו-S&P 500 הוסיף 0.4%. 

לאחר שלושה ימים בהם ירדה ומחקה כ-450 מיליארד דולר משוויה, מניית אנבידיה  זינקה בכ-6%. מתחילת השנה ועד השבוע שעבר זינקה אנבידיה ביותר מ-170% לשיא כל הזמנים, אך דיווחים על מימושים של נושאי משרה בחברה הובילו ככל הנראה לירידה בימי המסחר האחרונים.

בנוסף, משהו על פריון העבודה באנבידיה: לפי נתונים של Chartr, כשמחלקים את שווי השוק של החברה במספר העובדים בה, יוצא שכל עובד בחברה "שווה" 102 מיליון דולר. בשתי הבאות  אחריה, מטא ואפל המספר הזה הוא 19 מיליון דולר בלבד. בקמעונאית המזון וולמארט, 300 אלף דולר. 

מניית סולאראדג'  התרסקה ב-20% לאחר שהודיעה על מכירות אג"ח להמרה בסכום של 300 מיליון דולר. בכך היא ממשיכה במגמה השלילית שלה, ובשבוע שעבר רשמה עוד שיא שלילי, כשנחלשה למחיר שבו לא נסחרה למעלה משש שנים.

במסחר המאוחר מניית יצרנית המכוניות החשמליות ריביאן  זינקה ב-50% לאחר הפרסום לפיו פולקסווגן תשקיעה 5 מיליארד דולר בחברה. פדקס  זינקה ב-14% בעקבות הדוחות. 

היום  תפרסם מיקרון טכנולוג'י  את תוצאותיה הכספיות, השוק יצפה בדריכות לתוצאות שיעידו על הביקוש למוצרי הבינה מלאכותית שלה. נייקי  תדווח מחר לאחר המסחר. באופנהיימר פרסמו שדרוג המלצה למנייה באפסייד של 23%, וזאת בזכות מהלכי ההתייעלות, האולמיפיאדה ואף הציפיות הנמוכות.

בשוק החוב האמריקאי נרשמה יציבות - תשואת האג"ח הממשלתית האמריקאית נסחרת כעת ב-2.24%.

יציבות נרשמה אתמול במחירי הנפט שנעו בשינוי של כ-0.5% כלפי מטה - 81 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-85.2 דולר לחבית נפט מסוג ברנט.

מאקרו - עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל מציין ש"הבחירות המפתיעות בצרפת פגעו בסנטימנט החברות. בסין מחירי הבתים לא מפסיקים לרדת למרות הסיוע הממשלתי. בשוויץ הורידו שוב במפתיע את הריבית ויעשו זאת שוב במידה והמטבע יחזור להתחזק".

בארה"ב נערמים הסימנים להתמתנות הצריכה הפרטית, קליין מציין שהם גבוהים בכ-2% בלבד בהשוואה למאי בשנה שעברה, "הפרסום לצד העלייה בשיעור ההלוואות בכרטיסי אשראי בפיגור מחזקים את הערכתינו שההאטה תימשך. לאור זאת ולצד התחזית שקצב האינפלציה ימשיך לרדת, אנו מצפים להפחתת ריבית מהירה יותר עוד השנה בהשוואה לתחזית הבנק המרכזי". 

לעומת קליין, מישל באומן, חברת הוועדה הפתוחה בבנק הפדרלי אמרה כי היא לא צופה הורדות ריבית עד לסוף השנה, ודוחה את הורדת הריבית לשנת 2025. בנוסף, ציינה באומן כי יהיה נכון להוריד את הריבית רק שהאינפלציה תתכנס לעבר יעד 2% בביטחה, דבר שאם לא יקרה אף עשוי להוביל לעליית ריבית נוספת. 

באומן נחשבת לחברה ניצית מאוד בין חברי הפד. בתוואי הנקודות של הפד היו מי שתמכו בהשארת הריבית ללא שינוי, באומן הייתה כנראה אחת מהם.

הנתון החשוב השבוע יתפרסם רק ביום שישי בצהריים ויהדהד אל פתיחת הרבעון השלישי בשבוע הבא. זהו מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצרכנים שהוא המדד המועדף על ידי הפד לשיעור האינפלציה. הצפי הוא לעלייה במחירי הליבה של 0.1%, העלייה החודשית הקטנה ביותר מאז נובמבר שעבר. בחישוב שנתי מדד הליבה השנתי צפוי לעלות ב-2.6%, הכי נמוך מאז מרץ 2021.