צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

דירת גג עם שני מפלסים בשכונת רביבים בפרויקט "טופ דן" נמכרה לאחר זמן רב על המדף ובמחיר השוק, 6 מיליון שקל • מדובר בדירה 5 חדרים הזקוקה לשיפוץ • שכונת רביבים מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע

הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק
הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק

העסקה: דירת גג עם שני מפלסים (דופלקס) בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב, בפרויקט בן 25 שנה שנקרא טופ דן, נמכרה ב־6 מיליון שקל. הדירה בקומות החמישית והשישית, בשטח 140 מ"ר עם מרפסת גג רחבת היקף בשטח 100 מ"ר וכוללת ממ"ד, חניה ומחסן. בבניין גם שתי מעליות.

עסקאות השבוע | "המחירים עדיין עומדים במקום": העיר שבה ניתן לקנות דירת 5 חדרים במיליון וחצי שקל 
הנתונים שמגלים: כמה משכנתה לוקחים רוכשי דירות היוקרה 

המוכרים והקונים: רובי צוק ממשרד צוק נדל"ן, המתמחה בשכונות הצפוניות של תל אביב ותיווך בעסקה, מספר: "הדירה הייתה בשוק לפני קצת יותר משנה בתמחור גבוה ולאחר כמה חודשים ירדה מהשוק. באפריל שוחחתי עם המוכרת, אישה מבוגרת שהילדים שלה עזבו מזמן את הבית ואין לה צורך בחמישה חדרים ושני מפלסים. המוכרת ביקשה 6.49 מיליון שקל לסגירה, אך מכיוון שהנכס דורש שיפוץ, הגיעה תוך חודש בערך הצעה שהייתה לשביעות רצון הצדדים, ומחיר העסקה נסגר על 6 מיליון שקל".

על הקונים סיפר צוק: "הרוכשים הם זוג צעיר עם שני ילדים שהיו בקשר איתי כבר תקופה, וחיפשו לא מעט זמן נכס שיתאים להם. כיום הם גרים בנאות אפקה ללא ממ"ד ומרפסת, והם חיפשו בית עם מרפסת, עוד חדר וכמובן ממ"ד ומעלית. סוף סוף הם מצאו את מה שחיפשו. התפקיד שלי היה למצוא מוצר שיתאים תכנונית, פרקטית וגם יעמוד בתקציב".

השכונה והמחירים: שכונת רביבים בצפון מזרח תל אביב שוכנת בסמוך לשכונות שיכון דן, רמת החייל, צהלה ונאות אפקה. גבולות השכונה הם רחוב דבורה הנביאה מצפון, רחוב פתחיה מדרום, רחוב פנחס רוזן ממערב ורחוב משמר הירדן ממזרח. השכונה מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע. המתחם של טופ דן נמצא בין רביבים לבין שיכון דן באזור שבעבר היה מתחם תעש.

המחירים בשכונה גבוהים ועסקה ממוצעת על פי אתר מדלן עומדת על 6.05 מיליון שקל. המחיר הממוצע לשכירות עומד על 15 אלף שקל, והתשואה הממוצעת היא 2.73% בשנה (בהפחתה של חודש שכירות כהוצאה שנתית). הדירוג החברתי־כלכלי בשכונה הוא 9 מתוך 10, וכיום ישנן 51 דירות למכירה בשכונה. השכונה קטנה ולכן אין בה עסקאות רבות. בשנה האחרונה נמכרו בה שישה נכסים במחיר ממוצע של 46.4 אלף שקל למ"ר.

הביקוש לממ"ד ולמרפסת: צוק הוסיף כי אם בעבר הביקוש היה לבתים עם כמה שיותר מפלסים, כיום מחפשים כמה שפחות מפלסים ויותר חשוב מרפסות וממ"ד.

לדבריו, "זו שכונה מאוד קטנה. בבתים צמודי הקרקע רוב העסקאות זה יורשים ופחות תחלופה בנכסים. עד היום רואים בשכונה את האנשים שקנו בשנות ה־70־80 והם כבר מבוגרים. לעומת זאת בטופ דן יותר צעירים מגיעים כי הפרויקט אמנם בן למעלה מ־20 שנה אך יותר חדש ממרבית השכונה.

"יש ביקוש בשכונה וזוגות צעירים בני 30־40 מגיעים עם תקציב של 6־7 מיליון שקל. הצעירים כיום רוצים כמה שפחות מדרגות, ושטח כמה שיותר גדול. בעבר מפלסים היו סמל סטטוס אך כיום ככל שיש יותר מדרגות זה מוריד מהערך, וכך יש בתי קרקע שנמצאים בשוק הרבה זמן, גם בגלל התמחור אך גם בגלל שאין ממ"ד וריבוי קומות בדירה".