רגע לפני הדיון בבג"ץ: המנכ"לית הנכנסת של חדשות 13 במינוי חדש

ליבנת נזרי, לשעבר דוברת עיריית רמת גן, מונתה לדוברת חדשות 13 ותיכנס לתפקידה בתחילת יולי • מתן חודורוב, יו"ר ועד העיתונאים, כתב בתגובה למינוי: "שימו לב לאן הולך הכסף של ערוץ 'בקשיים ובקיצוצים'"

יוליה שמאלוב ברקוביץ / צילום: שלומי יוסף
יוליה שמאלוב ברקוביץ / צילום: שלומי יוסף

ברקע הדיון בבג"ץ על מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ', המנכ"לית החדשה של חדשות 13 הודיעה על מינוי שמעורר כעס אצל העיתונאים בערוץ: ליבנת נזרי, לשעבר דוברת עיריית רמת גן, מונתה לדוברת חדשות 13 ותיכנס לתפקיד בתחילת חודש יולי. מי שמכהנת בתפקיד כיום היא טל זרביב-מנור, שמונתה רק בחודש מרץ האחרון. לפי שעה נראה כי נזרי נכנסת בנוסף לזרביב-מנור, ולא מחליפה אותה. 

לא עוד עסק פרטי: למה בג"ץ יכול להתערב במינוי מנכ"לית חדשות 13
ההימור המסוכן של הנהלת רשת 13 והקרב על השליטה האמיתית בערוץ
עובדי חדשות 13 לדירקטוריון: "תדהמה ושאט-נפש ממינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'"

העיתונאים בערוץ מתרעמים על המינוי ומותחים עליו ביקורת בקבוצות הסגורות שלהם. ביטוי לכך ניתן לראות בהודעה שמתן חודורוב, יו"ר ועד העיתונאים, פרסם בקבוצת העדכונים שנזרי פתחה: "שימו לב לאן הולך הכסף של ערוץ 'בקשיים ובקיצוצים' - שכירת אשת יח"צ חדשה למנכ"לית הבלתי כשירה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בעוד מינויה תלוי ועומד בבג"ץ".

עוד הוסיף חודורוב בהודעתו: "אני בטוח שמיד יוצגו כאן בשקיפות עלויות ההתקשרות וסיבותיה, שאינן קשורות בשום צורה לניסיונות להיאבק בוועד העובדים באמצעות דוברות פרטית. ברכות חמות להנהלה על ההישג העיתונאי והגיוס החשוב".

בציוץ שפרסם כתב חודורוב: "למען הסר ספק, ולטובת עמיתינו המסקרים את תחום התקשורת: יש להדגיש שטלפון מליבנת נזרי הוא בשם הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ולא בשם חדשות 13".

בכיר לשעבר בערוץ אומר לגלובס כי "אין תקן לדובר, ואין תקציב לדובר. האחרונות שמילאו את זה היו גם עורכות. אין כסף לתקן כזה, בטח לא בחברה בקיצוצים. כל מה שיוליה עושה, זה כדי שהיא תוכל להוציא הודעות מטעם 'חדשות 13 נמסר', בתגובה לעובדים. ואז בעצם יהיו חדשות 13 של העובדים - וחדשות 13 נוסף, שזה רק יוליה וליבנת נזרי". 

נזרי: "מעולם לא עבדתי בתפקיד פוליטי" 

עוד נטען נגד המינוי של נזרי כי מדובר במינוי פוליטי, וכי הוא נסוב סביב קשרים לליכוד. על דברים אלה מגיבה נזרי ואומרת: "מעולם לא עבדתי בתפקיד פוליטי אלא רק בתפקיד במקצועי כיועצת תקשורת. הניסיון הרב שלי הוא עם ראשי ערים מכל גווני הקשת הפוליטית, ארגונים מהצד השני לגמרי של המפה, עמותות ועסקים. כל התייחסות מקצועית בנושא המקצועי - בשמחה. כל התייחסות שמנסה לרדד את השיח ולהיות 'צהוב' - אין לה מקום. במצב הנוכחי אין אדם שלא היו מוצאים עליו שיוך בזכוכית מגדלת, וזה גם לא פוסל. השיח והגלים יעברו, והתוצאות ידברו". 

מטעמה של ליבנת נזרי נמסר: "ליבנת נזרי היא בעלת ניסיון של מעל 20 שנה בדוברות, הסברה, ניהול משברים ויחסי ציבור במגזר העסקי, הציבורי והמוניציפלי. בין השאר הייתה דוברת בכנסת (ועדת הכלכלה), בממשלה (משרד התחבורה), עם חברי כנסת, שרים ומפלגות. שימשה כדוברת וכיועצת תקשורת לראשי ערים ועיריות, בהן דוברת עיריית רמת גן. כמו כן, עבדה במשרדי יחסי ציבור מובילים, ביניהם גיתם, ועם חברות מובילות במשק".