אחרי הצניחה במניה: סולאראדג' הנפיקה אג"ח להמרה בשווי של 300 מיליון דולר

האג"ח להמרה נושאות ריבית שנתית של 2.25% ומיועדות לפירעון בשנת 2029 • ההמרה למניות נקבעה בפרמיה של כ-30% על מחיר המניה בעת הנעילה אתמול • מתחילת החודש צנחה מניית סולאראדג' ב-46%

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר
צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

אחרי שהמניה נפלה לשפל של יותר מ-6 שנים: חברת סולאראדג'  מגייסת 300 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב להמרה. החברה שהודיעה על כוונתה לגייס את הסכום דיווחה היום על הגיוס, במסגרתו היא הנפיקה אג"ח להמרה בריבית שנתית של 2.25% המיועדות לפירעון בשנת 2029. למשתתפים בהנפקה ניתנת אפשרות לרכוש עוד אג"ח תוך 13 יום, כך שהיקף הגיוס עשוי לגדול ב-45 מיליון דולר.

ניתוח | רק לפני שנתיים היא הייתה החברה הישראלית הגדולה בעולם, ואז הגיעה ההתרסקות 
תנאי השכר של העובדים בענקיות הטכנולוגיה נחשפים

שער ההמרה שנקבע הוא כ-29.1 מניות סולאראדג' לכל סכום קרן של 1,000 דולר, כלומר שווה ערך ל-34.32 דולר למניה. מדובר על פרמיה של כ-30% על מחיר המניה בעת הנעילה אתמול (ג'). עם זאת, סולאראדג' כבר נסחרה במחירים גבוהים משמעותית גם בחודשים האחרונים. כזכור, המניה נפלה למחיר שפל של למעלה מ-6 שנים לאחרונה והשבוע המשיכה בצניחה חופשית על רקע הדיווח על הנפקת האג"ח הצפויה ועל כך שלקוח שחייב לחברה סכום של 11.4 מיליון דולר הגיש בקשה לפשיטת רגל. מתחילת החודש צנחה המניה ב-46%.

לקראת ההנפקה סולאראדג' גם דיווחה שאין שינוי בפרמטרים המרכזיים שלה בתחזית לרבעון השני, אך ציינה שתשתמש ברבעון ב-150 מיליון דולר (תזרימי) בין היתר בשל הארכת אשראי ללקוחות מסוימים והון חוזר גבוה מהצפוי שקשור להאצת הייצור בארה"ב.

הריבית של האג"ח תשולם כל חצי שנה, ב-1 בינואר וב-1 ביולי החל משנת 2025. האג"ח יגיעו לפירעון ב-1 ביולי 2029, אלא אם יירכשו או ייפדו קודם לכן על-ידי החברה או יומרו למניות מוקדם מהצפוי.

החברה תקטין את הדילול לבעלי המניות

לפי תנאי ההנפקה, סולאראדג' לא תוכל לפדות את האג"ח לפני סוף יוני 2027. לאחר מכן, היא תוכל לפדות אותן אם מחיר המניה יהיה לפחות 130% ממחיר ההמרה. למחזיקי האג"ח תהיה זכות לדרוש מהחברה לרכוש את איגרות החוב או חלקן במקרה של שינוי מהותי (כפי שהוגדר במסמכי ההנפקה). בתנאים מסוימים ניתן יהיה לשנות את מחיר ההמרה.

סולאראדג' מעריכה שהתמורה נטו מההנפקה תהיה 293.2 מיליון דולר, או 337.2 מיליון דולר אם האופציה תמומש, והיא צפויה להוציא סכום של 25.2 מיליון דולר מהגיוס לעסקאות capped call - עסקאות הכוללות רכישת אופציות call שמובילות דה-פקטו להעלאת שער ההמרה של האג"ח ובכך מקטינות את הדילול לבעלי המניות.

כספי הגיוס ישמשו אותה לרכישת חלק מסדרת האג"ח להמרה הקיימת שלה, שמיועדת לפירעון ב-2025. סדרה זו גויסה כשסולאראדג' הייתה קרובה לשיא והריבית עליה הייתה 0%.

בסוף הרבעון הראשון היו לסולאראדג' בקופה קרוב ל-950 מיליון דולר, לעומת חוב לטווח ארוך של 628 מיליון דולר למחזיקי האג"ח להמרה.

סולאראדג', המנוהלת על-ידי צבי לנדו, מספקת מערכות שמטרתן להביא למקסימום את ייצור החשמל מאנרגיה סולארית, תוך הפחתת עלות הייצור. בשנים האחרונות היא התרחבה לתחומים משיקים בניהול אנרגיה. שווי השוק של סולאראדג' צנח לאחרונה ל-1.5 מיליארד דולר בלבד, לעומת מעל 20 מיליארד דולר בשיא ב-2021.