מחירי הדלק חזרו לעלות: כמה תשלמו על ליטר החל ממחר?

לפי הודעת משרד האנרגיה, מחיר ליטר בנזין יעלה ל-7.56 שקלים בלילה שבין ראשון לשני • ההתייקרות מגיעה לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידת מחיר ראשונה של הדלק מאז תחילת 2024

תדלוק בתחנת דלק / צילום: טלי בוגדנובסקי
תדלוק בתחנת דלק / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחיר ליטר בנזין יתעדכן בחצות הלילה שבין יום ראשון לשני ויעמוד על 7.56 שקלים בחודש יולי, עלייה מתונה של 4 אגורות לעומת מחירו הנוכחי העומד על 7.52 שקלים - כך הודיע היום (א') משרד האנרגיה.

החזרה למגמת עלייה במחיר הדלק מגיעה לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידת מחיר ראשונה מאז ראשית 2024. קודם לכן הגיע מחיר ליטר בנזין 95 בשירות עצמי לשיא שנתי של 7.90 שקלים - מרחק של 35 אגורות בלבד משיא כל הזמנים (8.25 שקלים לליטר) שנקבע בשנת 2012.

במהלך החודש האחרון התחזק שער הדולר ביחס לשקל באופן שמשך כלפי מעלה את המחיר לצרכן. מתחילת 2024 ועד היום, מחיר ליטר בנזין עלה בלא פחות מ-62 אגורות, מ-6.94 שקלים בדצמבר 2023.

ביטול מדיניות הפחתת מס הבלו על הדלק, שגרעה מקופת המדינה לפי הערכות קרוב ל-2 מיליארד שקל בשנה שעברה, היא אחת הסיבות לזינוק במחירי התדלוק מראשית השנה. שר האנרגיה אלי כהן התבטא באחרונה בעד החזרת "סבסוד" הדלק, אבל נראה כי הסיכויים לכך נמוכים, לאור הגירעון הגבוה בתקציב המדינה והמאמצים של משרד האוצר להעמיק בקיצוץ הטבות המס לאיזון הוצאות המלחמה הכבדות.