גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עליות קלות בנעילה בת"א; אלקטריאון טיפסה בכ-12%, ריטיילורס צללה בכ-10%

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.4%, ת"א 90 מוסיף לערכו 0.2% ● בסיכום חודש יוני מדד ת"א 35 נחלש כ-2% ובסיכום חצי שנתי עלה בכ-6% ● ה-S&P 500 עלה ב-15%, העלייה הגבוהה ביותר במחצית ראשונה של שנת בחירות מאז 1976 ● בשבוע הקרוב, ייערכו בחירות בבריטניה ולפרלמנט בצרפת ● במזרחי טפחות מעריכים שבנק ישראל יפחית את הריבית באוגוסט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

16:00

המסחר בבורסת תל אביב ננעל בעליות שערים, בסיום יום מסחר תנודתי: מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עלה בכ-0.2%. מדד ת"א-בנייה הוביל את העליות והוסיף לערכו כ-1.6%. גם מדד הבנקים בלט לחיוב ועלה בכ-1.4%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.05 מיליארד שקל.

מניות שבלטו לחיוב בסיום יום המסחר: אלקטריאון , איסתא , דניה סיבוס , נייס  ו־ורידיס .

מניות שבלטו לשלילה: ריטיילורס , פוקס , אלוני חץ , דנאל  ואורמת .

בשוק החוב המקומי, האג"ח הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת: תשואות האג"ח לשנתיים נותרו יציבות, ברמה של כ-4.38%, בעוד תשואות האג"ח לעשר שנים עלו בכ-5 נקודות בסיס, לרמה של כ-5.04%.

15:10

המסחר בבורסת תל אביב עבר לעליות קלות: מדד ת"א 35 מוסיף לערכו כ-0.4% ומדד ת"א 90 מתקדם בכ-0.1%.

14:40

מגמה מעורבת בבורסת תל אביב: מדד ת"א 35 נסחר ביציבות, בעוד ת"א 90 יורד בכ-0.2%.

מניית חברת מוצרי האלקטרוניקה אורביט  עולה בכ-3%, לאחר שדיווחה על קבלת הזמנות לפיתוח ולאספקת מערכות תקשורת לוויינית מוטסות, בסך של כ-5.8 מיליון דולר, עבור חברה עולמית בתחום שירותי תקשורת לוויינית. המערכות צפיות להיות מסופקות במהלך השנים 2025-2027. 

13:10

מגמה מעורבת בתל אביב: מדד ת"א 35 נסחר ביציבות, בעוד ת"א 90 יורד בכ-0.4%.

מניית אלקטריאון  קופצת בכ-8%. החברה, העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", דיווחה הבוקר (א') כי הקימה בהצלחה את הכביש החשמלי האלחוטי הראשון בנורבגיה, ועמדה בלוחות הזמנים שנקבעו במכרז בו זכתה החברה. עוד דווח, כי הפרויקט עתיד להניב לחברה הכנסות בסך של כ-2.8 מיליון שקל.

12:00

נמשכת המגמה המעורבת בתל אביב: מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 מאבד מערכו כ-0.3%. 

בולט לשלילה מדד ת"א-רשתות שיווק, שמשיל מערכו כ-1.5%, בעקבות הירידה במניה של קבוצת פוקס  של הראל ויזל, שמאבדת מערכה כ-6%. הקבוצה מחזיקה בחברת ריטיילורס, שמנייתה יורדת גם היא בחדות ומושכת את המדד מטה, כאמור, בעקבות הדוחות המאכזבים שפרסמה נייקי בסוף השבוע האחרון.

בשוק החוב המקומי, האג"ח הממשלתיות נסחרות במגמה מעורבת: תשואות האג"ח לשנתיים יורדות בכ-2 נקודות בסיס, לרמה של כ-4.36%, בעוד תשואות האג"ח לעשר שנים עולות בכ-3 נקודות בסיס, לרמה של כ-5.03%.

11:07

הדוחות המאכזבים שפרסמה ענקית הספורט נייקי בסוף השבוע מעיבים הבוקר על מניית ריטיילורס . הפעילות של נייקי מהווה מעל 60% מהכנסות החברה ובהמשך לכך המניה מאבדת הבוקר מערכה כ-10%.

כאמור, נייקי צללה בכ-20% במסחר בוול סטריט ביום שישי האחרון לאחר שחתכה את תחזית ההכנסות לשנה, ודיווחה כי צופה ירידה של כ-10% במכירות ברבעון. מדובר בנפילה הגדולה ביותר של נייקי מאז 2001.

10:31

המגמה המעורבת בתל אביב נמשכת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 משיל מערכו 0.3%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א טכנולוגיה עולה ב-0.9% ות"א רשתות-שיווק יורד ב-0.8%.

אלקטרה  מרכזת עניין הבוקר לאחר שדיווחה כי מגדל ביטוח  צפויה לרכוש כ-18% מאחזקת אלקטרה מגורים תמורת 285 מיליון שקל.

10:05

יום המסחר בתל אביב נפתח במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 עולה ב-0.3% ות"א 90 יורד ב-0.1%. 

בולטות לחיוב מניות נייס , אלקטריאון , טאואר , סקופ  ואלקטרה .

מנגד, בולטות לשלילה אלוני חץ , ריטיילורס , פוקס , אנרג'יקס  ואל על .

08:23

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

שבוע המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. ביום חמישי האחרון, המסחר בשוק ההון המקומי ננעל במגמה אדומה. מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ומדד ת"א 90 ב-0.9%. עיקר הירידות נרשמו בקרב מניות הפיננסים כשמדד מניות הביטוח השיל 2.7%, מדד הבנקים 1.4%.

עופר גלבוע רכש חברת תעופה שעמדה בפני פשיטת רגל. היום היא שווה כמיליארד דולר 

בסיכום שבועי עלה מדד ת"א 35 בכ-0.5%, ת"א 90 ב-כ-2%. מדד הבנקים ירד בכ-1.8%. 

היום אחה"צ, נסכם בישראל את המחצית הראשונה של השנה ומתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מרחיב על הביצועים של המדדים המרכזיים בבורסה המקומית ובעולם ונותן את הערכתו להמשך:

"אין ספק כי ביצועי החסר מול השווקים הגלובאליים ב-2023 נמשכו גם אל תוך המחצית הראשונה של 2024 על רקע חוסר הוודאות הגבוהה שמביאה איתה המלחמה. מדדי המניות המקומיים נפרדו זה מזה לאחרונה באופן חריג, כאשר מתחילת השנה מדד ת"א 35 רשם עלייה של כ-6.0% בעוד ת"א 90 ירד בכ-3.6%. מספר מצומצם מאוד של מניות דואליות המושפעות בין היתר מהמגמה העולמית בתחום השבבים תמכו במדד ת"א 35, ולעומת זאת, ת"א 90 מוטה יותר למשק המקומי ומשקף את השפעת המלחמה ואי הוודאות.

"במבט קדימה, לאור התמחור הזול, ניכר כי חלק גדול מהסיכון כבר מגולם בשוק המקומי, ומכאן שהסיכונים קדימה עשויים להיות מוגבלים. להערכתנו, ככל שהסיכונים ילכו ויקטנו, כך השוק המקומי צפוי לחזור לעלות ולצמצם את ביצועי החסר המשמעותיים מול השווקים הגלובאליים".

סיכום מחצית בשוק ההון: אילו מניות כיכבו ואיזה סקטור הכי חם? 

בכל הנוגע לשוק המניות בארה"ב, שטרית מרחיב: "מדד ה-S&P500 סגר את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של כ-15%, העלייה הגבוהה ביותר במחצית ראשונה של שנת בחירות מאז 1976. מניות ה-AI המשיכו לבלוט לחיוב, וכפועל יוצא, מדד הנאסד"ק רשם עלייה מהירה יותר של כ-18.1%.

"לקראת חודש יולי והמחצית השנייה של השנה, המשקיעים ממתינים לנתונים חשובים שצפויים להתפרסם במהלך השבוע הקרוב ועשויים לעצב מחדש את הציפיות להפחתת הריבית הראשונה, וביניהם, מדדי מנהלי הרכש של ISM, סקר המשרות הפנויות ודוח התעסוקה. בנוסף, עונת הדוחות צפויה לעלות הילוך במחצית השנייה של חודש יולי עם פרסום של חלק מענקיות הטכנולוגיה. גורם נוסף שצפוי להתחיל להשפיע על סנטימנט המשקיעים הוא המירוץ לנשיאות בארה"ב, כאשר כבר בסוף השבוע חולשתו של ביידן בעימות מול טראמפ תרמה לעלייה בתמחור לניצחון של טראמפ".

בסוף השבוע האחרון, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בירידות: מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד בכ-0.4% והנאסד"ק ננעל בירידות של 0.7%.

נייקי  ריכזה עניין במסחר לאחר שירדה בכ-20% אחרי שחתכה את תחזית ההכנסות לשנה, ודיווחה כי צופה ירידה של כ-10% במכירות ברבעון. מדובר בנפילה הגדולה ביותר של נייקי מאז 2001. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה כבר ירדה ב-17%. קמעונאיות ציוד ולבוש ספורט אחרות, ביניהן JD Sports ופומה ירדו גם הן.

האנליסטים בוול סטריט לא אופטימיים לגבי ביצועי המניה העתידיים של נייקי ומטילים ספק בכך שמנכ"ל החברה, ג'ון דונהיו שנכנס לתפקידו ב-2020, יצליח להביא להתאוששות במכירות החברה. בתוך כך, האנליסטים של מורגן סטנלי וסטיפל הורידו את המלצתם על המניה. ג'ים דאפי, האנליסט של סטיפל הוסיף: "אנחנו רואים אתגר באמינות ההנהלה".

המיליארדר דן לואב מצא דרך ליהנות מהעליות בבינה המלאכותית בלי להשקיע באנבידיה 

אמזון  המשיכה לרכז עניין בסוף השבוע האחרון לאחר שנסחרה בשווי שוק של מעל ל-2 טריליון דולר לפני מספר ימים. על פי דיווחים ב-CNBC החברה צפויה להכפיל את סכום הקרדיטים למספר סטארטאפים לשימוש בתשתית הענן שלה, לאור התחרות עמה מתמודדת החברה מול מיקרוסופט בשירותי בינה מלאכותית.

על פי הדיווח, החל מה-1 ביולי, סטארט-אפים שגייסו הון בסבב הגיוס הראשון יהיו זכאים לזיכויים של 200,000 דולר באמצעות תוכנית Activate של AWS (שירותי הענן של אמזון), כך נמסר מיחידת הענן של אמזון. ענקית הטכנולוגיה, הידועה בעיקר בזכות פעילותה הקמעונאית, שואבת את רוב הרווח שלה מ-AWS, שהשיקה ב-2006 והכנסותיה עמדו על 25 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה.

2. שוקי האג"ח

רוב מדדי איגרות החוב בשוק המקומי נסחרו ביום חמישי במגמה שלילית. איגרות החוב של חברת נתנאל גרופ, העוסקת בייזום נדל"ן למגורים, נסחרו בירידות לאחר שהחברה הודיעה על הנפקת אג"ח נוספות.

בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו קלות ביום שישי האחרון. התשואה ל-10 שנים טיפסה ל-4.39% והתשואה לשנתיים עמדה על 4.74%. 

3. שוקי הסחורות והמטבעות

השקל נחלש קלות ביום שישי במסחר מול הדולר וננעל על 3.76 שקלים. גם מול האירו השקל נחלש ועמד על 4.03 שקלים. במהלך השבוע החולף השקל נחלש בכ-0.3% מול הדולר .

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי באי.בי.אי בית השקעות, ציין השבוע שישנה התייצבות בחשיפת המט"ח של המוסדיים לאחר מגמת עלייה ממושכת. לדבריו, נתוני מאזן התשלומים לרבעון הראשון של השנה בישראל, המשיכו לשקף גורמים בסיסיים חיוביים הפועלים על שער החליפין של השקל. עם זאת, תמהיל הגורמים השתנה.

גוזלן מציין שהחשיפה עלתה מ-17% בתחילת 2023 לשיא של 21%-22% ברבעון הראשון (על רקע תוכנית החקיקה המשפטית ובהמשך המלחמה), אך בחודשים האחרונים נרשמו מכירות מט"ח נטו של מעל 6 מיליארד דולר, שלוו בירידה קלה בשיעור החשיפה שמתבסס סביב ממוצע של 21%.

4. מאקרו

ביום שישי האחרון פורסם מדד ה-PCE בארה"ב, אשר נותר ללא שינוי בהתאם להערכות. בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות התייחסו לנתונים: "בהתאם לקונצנזוס, מדד המחירים של ה- PCE נותר ללא שינוי. הנתון החודשי המתון אינו מפתיע, בעיקר בהתחשב במדד המחירים אשר פורסם על ידי ה- BLS לפני כשבועיים, והצביע גם הוא על יציבות מחירים. היעדר השינוי החודשי במחירים מסייע גם למתן את האינפלציה השנתית אל 2.6%.

"אינפלציה חודשית של 0 לא נצפתה ב- PCE מאז נוב' אשתקד. כמו במדד המחירים לצרכן האחרון, הרבה מזה נבע למעשה מהתיקון במחירי הדלק. אבל גם אינפלציית הליבה של ה- PCE עולה ב-0.1% בלבד החודש. גם את זה לא ראינו מאז נובמבר. וגם אז, זה היה במידה רבה בסיוע הירידות במחירי הנפט בעולם, בסביבת אותה התקופה.

"אותם מחירי נפט אמנם לא נכנסו לליבת ה- PCE כדלקים, אבל הירידה הניכרת בהם בהחלט עשתה את דרכה למחירי התובלה היבשתית למיניהם או לעלויות הייצור של מוצרים שונים, ומשם למחירים לצרכן. להבדיל, העלייה הבולטת של מחירי הביטוח הרפואי בנתון היום, ב-0.7% במהלך מאי בלבד, הוא דוגמה בולטת להתאמות המחירים שעוד צריכות להתבצע במשק האמריקאי. ובצירוף התרומה הקבועה יחסית והגבוהה ממחירי השכירות, לא מפתיע שאנחנו ממשיכים לראות רמות אינפלציה גבוהות יחסית, בחלוקות כאלה ואחרת.

"ביוני 23', העלייה החודשית ב- PCE עמדה של 0.2%, וביולי זה כבר הצטמצם ל-0.1% בלבד. קשה לנו להאמין שנתוני יוני ויולי 24', הבאים עלינו לטובה, ישחזרו שניהם את ההישג. טכנית, זה אומר אינפלציה שנתית שתעלה מעט למעלה, לפחות בחודשיים הקרובים. כזכור אינפלציה שנתית של 2% ב- PCE מהווה את היעד הרשמי של הפד לעניין יציבות המחירים במדינה. למרות המרחק המצומצם מהיעד של הנתון היום, ובהתחשב באמור, כנראה שבזמן הקרוב נמשיך להיות קרובים ליעד, אבל לא ביעד".

נתוני מאקרו שיתפרסמו בשבוע הקרוב בעולם כוללים בין השאר את מדד המחירים לצרכן לחודש יוני בגרמניה, ובהמשך גם בגוש האירו ובשוויץ. נתונים נוספים שיתפרסמו הם מדד מנהלי הרכש ונתוני ייצור לחודש יוני בארה"ב וכן נתונים משוק התעסוקה שם. בצרפת יחלו בראשון בחירות הבזק לפרלמנט, ובבריטניה ייערכו הבחירות הכלליות ביום חמישי הקרוב.

בישראל יפורסמו בין היתר נתוני רכישות בכרטיסי אשראי לחודשים מרץ-מאי, יצוא שירותים לאפריל ושכר ממוצע ברוטו לשכיר לאפריל.

הרבעון השני של השנה מסתיים השבוע, אך עונת הדוחות תיפתח רשמית רק בעוד כשבועיים. בשבוע הקרוב יפורסמו מספר קטן של דוחות בוול סטריט וביניהם של חברת האנרגיה Woodside Energy, של יצרנית המשקאות החריפים Constellation Brands ושל חברת האופנה Ermenegildo Zenga.

5. תחזית

בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות מתייחסים גם למתווה הריבית העתידי של הפד ובנק ישראל: "ציפיות השוק להורדת ריבית הפד בהודעה הקרובה, בסוף יולי, אף פעם לא היו גבוהות במיוחד. להערכתנו, התמחור הנוכחי, העומד על כ-10%, מתמקד יותר באפשרות לתרחיש קיצון, מאשר סיטואציית, "עסקים כרגיל", שבה פתאום הפד מחליט שבכל זאת הגיע הזמן להתחיל להוריד ריביות. זה מותיר את ההחלטה בספטמבר בתור 'ה- Money Time'. השוק ממשיך לתמחר הסתברות גבוהה יחסית להורדת ריבית ראשונה דווקא שם.

בינתיים, אצלנו, עננת המלחמה ממשיכה לרחף מעל לכלכלה המקומית. ויותר משהיא מביאה לפגיעה של ממש בפעילות, החששות מהסלמה מהוות גורם משמעותי יותר מבחינת הפרמטרים בשוק. שער הדולר הוא כמובן הדוגמה הבולטת ביותר לעניין הזה. וברמות הנוכחית, PCE או לא PCE, קשה לנו לראות את בנק ישראל מוריד ריבית בעוד שבוע וחצי. ההודעה שאחריה תתקבל בשלהי אוגוסט. להערכתנו נראה שם הורדת ריבית מקומית".

עוד כתבות

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: דוברות טבע

ה-FTC פתחה בחקירה נגד טבע בנוגע לפטנטים על משאפים

לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", רשות הסחר הפדרלית של ארה"ב טוענת כי חברות תרופות וביניהן טבע ביצעו שינויים קלים במוצרים שלהן במטרה לשמר על הפטנטים ולהדוף אפשרות של תחרות גנרית

בני ביטון, ראש עיריית דימונה. מתנגד לתוכנית / צילום: איל יצהר

התוכנית להפוך את הקיבוצים לעיירות מעוררת התנגדות אצל ראשי הערים

מינהל התכנון ידון מחר בהצעה להגדיל את המושבים והקיבוצים במאות יחידות דיור, במה שיהפוך אותם בפועל למועצות מקומיות ● ראשי הערים של קריית שמונה, דימונה ופורום ה-15 חוששים שהדבר יביא לנהירה של אוכלוסייה חזקה מעיירות פיתוח ליישובים הכפריים השכנים

בדנמרק מתקשים לעכל את ההפגנות הפרו-פלסטיניות

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחבלים פלסטינים ביו"ש לוקחים דוגמה מחמאס, פורן פוליסי מסבירים איך סמוטריץ' פועל להחלשת הרשות הפלסטינית, וגם: ביקורת בדנמרק על ההפגנות הפרו-פלסטיניות ● כותרות העיתונים בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Chiang Ying-ying

אנבידיה מסתבכת בצרפת: ענקית השבבים תואשם בפגיעה בתחרות?

הממונה על ההגבלים העסקיים בצרפת, שנחשב לאקטיביסט במיוחד נגד חברות אמריקאיות, עשוי להאשים את ענקית שבבי הבינה המלאכותית אנבידיה בהתנהגות שנועדה לפגוע בתחרות ● החוק הצרפתי מאפשר להטיל קנסות בגובה עד 10% מהמחזור השנתי העולמי בגין הפרת כללי ההגבלים העסקיים במדינה

סיידוף וכהן / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבעלים איבד כ־3 מיליארד שקל משווי מניותיו, והמנכ"ל שתוגמל ב־60 מיליון שקל משלם את המחיר

מניית שיכון ובינוי זינקה במעל 7% בעקבות התפטרותו של המנכ"ל הדומיננטי תמיר כהן, שהוביל מטעם נתי סיידוף את העסקה לרכישת השליטה בחברה ב־2018 מידי שרי אריסון ● פרויקטים יקרים והכפלת נטל החוב הובילו לקריסת המניה בכמעט 70% מהשיא ● כהן, שצבר בשנותיו בשיכון ובינוי תגמולי עתק, הודיע כי יפעל כעת לרכישת השליטה בחברה, אך לטענת סיידוף, "אין בכוונתי למכור"

נושאת המטוסים האמריקאית קרל וינסון שמשתתפת  בתרגיל הימי RIMPAC / צילום: Reuters, Qian Weizhong/VCG

מסר לסין: ישראל משתתפת בתרגיל צבאי בהוואי

בשבוע שעבר נפתח בהוואי התרגיל הימי הנחשב לגדול בעולם - RIMPAC ● בתרגיל משתתפת ישראל לצד מדינות מוסלמיות בולטות כאינדונזיה, מלזיה ובורניי ● התרגיל מהווה מסר לסין ולרוסיה המאיימות על היציבות בעולם

אחות בתחנת אחיות בבית חולים / צילום: Shutterstock, Andrey Popov

בפעם השנייה: טעויות במערכת ניהול תיקי המטופלים של בתי החולים

בעקבות התקלה במערכת קמיליון של בתי החולים, נרשמה העתקה שגויה של מידע קליני של חלק מהמאושפזים - סוג דם, אבחנות ופרוצדורות ● כרגע משרד הבריאות אינו ממליץ למטופלים על פעולה כלשהי

דוד זבידה / צילום: כדיה לוי

"השוק מתמחר היום בניית יח"ד ב־1.2 מיליון שקל - עוד לפני עלויות אחרות; מזה אפשר להבין בכמה צריך למכור אותה"

דודו זבידה אמר את הדברים בפאנל על מצב שוק הדיור שנערך בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ● דין ודברים התפתח בין מנכ"ל רמ"י קוינט לאסף סימון, מנכ"ל בסט ייזום, שאמר: "מנכ"ל רמ"י צריך לעבוד בשתי עבודות? אני לא חושב"

מסירות הרכב נחתכו / עיבוד: טלי בוגדנובסקי צילום: יוסי כהן

מסירות הרכב נחתכו ב-15%, והיבואנים יוצאים בגל הנחות כדי לעורר את השוק

הביקוש בשוק הפרטי בנסיגה ומחסני יבואני הרכב הופכים צפופים יותר ויותר - והם נאלצים לצמצם את המלאים באמצעות מבצעים והנחות ● בשוק ה"אפס קילומטר" ההוזלות אפילו יותר עמוקות, כולל על כלי רכב חשמליים ● זו בשורה טובה, אם כי זמנית, למחפשי המציאות

בניית משרדים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החוק שמאפשר ליזמי נדל"ן לעקוף את העיריות נכנס לתוקף, ומסעיר את הענף

השבוע נכנס לתוקף חוק שמאפשר ליזמים לפנות לרשות הארצית לקבלת היתרי בנייה, ולהימנע מהמתנה ממושכת בוועדות המקומיות ● לצד ציפייה לשיפור דרמטי בקיצור לוחות הזמנים ורווחיות הקבלנים, בעיריות מזהירים מפגיעה בעצמאותן

מיקי לוי, יש עתיד / צילום: יח''צ

האם שר האוצר לפיד הוציא לעבודה 60 אלף תלמידי ישיבה?

האם אילוצים כלכליים מוציאים חרדים לעבוד? כן, אבל לא כמו שח"כ מיקי לוי אמר ● המשרוקית של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בבורסה: ת"א 90 איבד כ-1%; שיכון ובינוי זינקה ביותר מ-7%

ת"א 90 איבד כ-1%, ת"א 125 ירד ב-0.7% ות"א 35 נחלש ב-0.6% ● בנק הפועלים, שופרסל ושיכון ובינוי דיווחו על שינויים דרמתיים בצמרת, האחרונה לאחר נפילה של כ-31% במניה מתחילת השנה ● בלאומי צופים: "ירידה במחיר הנפט, ומנגד עליית מחיר הגז הטבעי, וגם האורניום" ● בנק הפועלים: "שני ענפי משק בהם הפעילות רחוקה מלהתאושש הם התיירות והבנייה" ● ג'יי.פי מורגן: "מדד S&P 500 ירד במחצית השניה של השנה ב-22%"

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה החלומית במסלולי S&P 500 שוב משאירה אבק ליתר החוסכים בגמל

במחצית הראשונה של 2024 הניבו המסלולים עוקבי מדד המניות האמריקאי תשואה של 18.7% - כמעט כפול מהמסלולים המנייתיים ויותר מפי 3 מאלה הכלליים ● החשיפה הדולרית תרמה אף היא ● וגם: למרות שחזר לפסגת התשואות - אלטשולר שחם ממשיך לאבד כספים למתחרים

אילוסטרציה: Shutterstock, Igal Vaisman

הדד-ליין של החשכ"ל לחרדים פקע: כך ייראה השינוי הדרמטי ברשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה

היום פקע האולטימטום של החשכ"ל יהלי רוטנברג לרשתות החינוך המשויכות למפלגות החרדיות: עמידה בסטנדרטים ניהוליים מקובלים - או ניתוקן ממערכות הכספים של המדינה והוצאת חשבות האוצר מתוך המוסדות ● בחשכ"ל יבנו יחד עם הרשתות מבנה ארגוני חדש, והן יידרשו למנות מנהל כספים משלהן שייקח אחריות על הפעילות הפיננסית, במקום חשבות האוצר

אסדת קידוח ''תמר''. מצרים תלויה ביבוא מישראל / צילום: אלבטרוס

המדינה המפתיעה שגם תיפגע ממלחמה בין ישראל לחיזבאללה

הסלמה מול חיזבאללה צפויה להציב את אסדות הגז כיעד מרכזי של ארגון הטרור ● במצב כזה, מי שתיפגע באופן משמעותי היא מצרים, שסובלת ממחסור חמור בחשמל ותלויה ביבוא מישראל

אפי דהאן מנכל פייפאל / צילום: שלומי יוסף

דווקא בזמן הקריאות לחרם על ישראל, יותר עסקים קטנים מוכרים בשוק הגלובלי

כ-60% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל מדווחים על פגיעה כלכלית בעקבות המלחמה - כך עולה מסקר חדש של פייפאל ● כ-40% מאלו שמוכרים אונליין, פונים לזירה הבינלאומית ● ישראל מתגייסת

באקו, אזרבייג'ן / צילום: Shutterstock, Vladimir Waldin

החל מ־600 דולר: היעדים החדשים שהישראלים טסים אליהם

מאז שטורקיה ירדה מהמפה, הישראלים מצאו חלופות מפתיעות לחופשה שלהם במדינות כמו אלבניה ואזרבייג'ן ● "למדינות האלה יש אקזוטיות שלא קיימת במקומות אחרים", אומרים בענף, "שילוב בין מזרח ומערב" ● וגם: אלה חברות התעופה שתוכלו לטוס בהן ליעדים האלה

עו''ד ד''ר גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המשנה ליועמ"ש בדיון על מינוי נציב שירות המדינה: פתוחים לדיון על הרכב ועדת האיתור

ועדת החוקה דנה היום בסוגיית מינוי נציב שירות המדינה ● במוקד הדיון - נוהל בדבר אופן מינוי הנציב שגיבשה היועצת המשפטית למשרד רה"מ, שלומית פרגו-ברנע, בהסכמת היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, אשר נדחה בשלב זה ע"י הממשלה ● עיקר המחלוקת בין הצדדים נוגע לשאלת מעורבותו של נתניהו בהליך בחירת הנציב

דוד אברהם כץ בבית המשפט, ב-2021 / צילום: יוסי כהן

המיליונים התאדו, ומוכר חלומות הנדל"ן בדרך לשימוע לפני כתב אישום

פרקליטת מיסוי וכלכלה החליטה בחודשים האחרונים לערוך שימוע לפני כתב אישום נגד דוד אברהם כץ ועו"ד גיא אבני ● החשד, כפי שנחשף בגלובס: גיוס כספי משקיעים במרמה ועבירות על חוק ניירות ערך ● בפברואר ניתן צו עיכוב הליכים לבקשת כץ

הדמיית חוות השרתים המתוכננת. בעיגול: שלי לנצמן, מנכ''לית מיקרוסופט ישראל לשעבר / צילום: יח''צ, רמי זרנגר

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל לשעבר תקים חוות שרתים בהשקעה של 1.1 מיליארד שקל

שלי לנצמן חברה לקבוצת לוינשטיין ולשותפה בריטית, שיממנו את הקמת חוות השרתים התת-קרקעית בנתניה, על אף שכבלי התקשורת הימיים לא נפרשו באזור ● טרם נמצא לקוח לחווה, שתתפרש על פני 13.5 אלף מ"ר, אך מוערך שהיא מיועדת לענקיות הענן העולמיות