הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13

על פי הערכות בשוק, מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' יכללו מלבד תנאי שכר של 80 אלף שקל ברוט בחודש, גם נהג פרטי ואפשרות למינוי שתי משרות אמון • בעוד התנאים לא חריגים לעומת מנכ"לים קודמים, שמאלוב-ברקוביץ' נהנית גם מסעיף אי-תחרות ארוך שמבטיח שתקבל שכר עד תום החוזה גם אם תפוטר

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

שוק התקשורת סוער בימים האחרונים ממינויה של יוליה שמאלוב־ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13. העיתונאים בחברה מסרבים לקבל את המינוי ומתנגדים אליו בחירוף נפש, בעוד שההנהלה ברשת 13 לא מוותרת אף היא וחותרת להשיב לידיה את המושכות. ביום רביעי פורסם כי שמאלוב־ברקוביץ' מינתה את ליבנת ניזרי כדוברת חדשות 13 במקום טל זרביב מנור - שתישאר כרכזת כתבים בחברה. במקביל נחשפים התנאים בהסכם של רשת 13 עם שמאלוב-ברקוביץ'.

המינוי בחדשות 13 והסערה: מה רוצה לן בלווטניק?
"ניסיון לחיסול פוליטי של מערכת החדשות": הילה קורח ואודי סגל נגד שמאלוב-ברקוביץ'
רגע לפני הדיון בבג"ץ: המנכ"לית הנכנסת של חדשות 13 במינוי חדש

על פי הערכות שהגיעו לגלובס, שמאלוב-ברקוביץ' תקבל משכורת של כ־80 אלף שקל ברוטו בחודש. על פי בכירים לשעבר בערוץ, שמכירים את תנאי ההעסקה של מנכ"לי חדשות בו, "הסכום נשמע הגיוני, זה טווח הגיוני ביחס למנכ"לים הקודמים שהיו בתפקיד". גורם נוסף אף אמר שזה "גבוה במעט ממה שמקובל, אבל לא סכום משוגע".

עם זאת, על פי מידע שהגיע לגלובס, הבעיה מתחילה בתנאי אחר בהסכם - סעיף אי־התחרות הממושך שקיבלה. במשרות טאלנט ועובדי הפקה מקובלים סעיפי אי-תחרות של שישה חודשים - משמע, להבטיח שכר לעובד גם לאחר סיום תפקידו למשך כמה חודשים. עם זאת, על פי ההערכות, הסעיף הזה במקרה של שמאלוב־ברקוביץ' ארוך בהרבה מהמקובל. המשמעות היא שגם אם ברשת 13 מחליטים לרדת מהעץ, לבטל את המינוי ולפטר אותה, שמאלוב־ברקוביץ' תקבל את השכר עד תום החוזה.

בכיר לשעבר בערוץ אמר לגלובס: "אין חיה כזו ברשת. יש טאלנטים ועובדי הפקה בכירים שקיבלו הסכמים כאלו, אבל אלו סעיפי יציאה - משמע התראה של כמה חודשים, ואחד הצדדים צריך להודיע מראש. אין הסכמים כאלו למנהלים בכירים". בכיר אחר לשעבר בערוץ אמר כי זה סעיף מתבקש, שכן "מנכ"לים שהחברה תנסה להביא ידרשו את זה, כי בשוק כבר לא מאמינים לרשת 13. מתייחסים למינויים הללו כאל עוקץ מראש, עם סיכון ברור להיות מפוטרים מבעוד מועד".

תנאי נוסף הוא עניין הנהג הפרטי שיוצמד לשמאלוב־ברקוביץ'. גורמים בחדשות 13 אמרו לגלובס כי העניין גרם לסערה רצינית בקרב העיתונאים. מעבר לכך שמדובר ברכיב תקציבי גבוה שאפשר לפתור בעזרת מוניות, העיתונאים בחברה שאינם מחזיקים ברכב צריכים להגיע ליעדם לטובת הסיקור העיתונאי שלהם, אך לא מאשרים להם מוניות לאירועים. במסגרת הניסיונות לקצץ בתקציב בחברה, ענייני התחבורה הפכו לעסק מורכב.

תנאי נוסף הוא מינוי של שתי משרות אמון לבקשת שמאלוב־ברקוביץ'. על פי גורמים ששוחחו עם גלובס, המינוי של ליבנת ניזרי נכלל בקטגוריה הזו, ועל פי השמועות - שמאלוב־ברקוביץ' מחפשת סמנכ"ל כספים חדש לחברה או מנהל דיגיטל שינהל את הרשתות החברתיות של הערוץ. אחד הגורמים הבכירים ששוחח עם גלובס אמר כי "לא היה דבר כזה בעבר. זה לא עסק פרטי והיא לא באה להיות שרה, מה זה משרות אמון? יש חברה אם שהיא רשת 13, ויש לחברה הזו תקציב, ואיש הכספים שמיועד לחדשות מתחת לאיש הכספים של רשת. זה יכול להיות פתח לשחיתות".

מרשת 13 בחרו שלא להגיב לדברים. יוליה שמאלוב־ברקוביץ' מסרה בתגובה כי "באופן גורף לא מגיבים להדלפות מגמתיות".