גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פאניקה במפלגה הדמוקרטית לאחר כישלון של הנשיא ביידן בעימות הטלוויזיה עם טראמפ

אילו העימות בין ביידן וטראמפ היה מוכרע באמצעות נוק-אאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית, לאחר הפגנת רפיון ובלבול מדהימים של ביידן ● כעת גוברים הניחושים שבכירי המפלגה יפצירו בנשיא להסתלק מהמרוץ ולאפשר לוועידת המפלגה באוגוסט להחליף אותו ● התוכן כמעט לא חשוב, אבל טראמפ אמר שביידן הוא "פלסטיני חלש"

הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore
הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore

שני אנשים זקנים התחרו לפנות בוקר על חסדיו של העם האמריקאי. ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, המבוגרים ביותר שהתמודדו אי-פעם על כהונת הנשיא, ניסו את כוחם בשכנוע פלח קטן של מהססים. הנחת רוב המשקיפים לפני הוויכוח הייתה ששום דבר לא ישתנה מעיקרו.

WSJ | מנכ"לים מובילים נוהרים שוב אל טראמפ במטרה להשפיע על סדר היום
האם הרשעת טראמפ תציל את מסע הבחירות המקרטע של הנשיא ביידן?

ההנחה הזו השתנתה בתוך דקה או שתיים, והתהפכה על ראשה בשעה וחצי הבאות. הוויכוח התפתח לאסון כבד בשביל הנשיא ובשביל מפלגתו. אלפי מסרים הופיעו במדיה החברתית, ונשנו אחר כך בדיונים באולפני הטלוויזיה: פאניקה מתפשטת במפלגה הדמוקרטית, בכירים במפלגה תוהים אם הגיעה השעה להתייצב בבית הלבן ולהפציר בנשיא לפרוש מן המרוץ.

"אני עושה את זה כבר 30 שנה", אמר ג'ון קינג, הפרשן הפוליטי הבולט ביותר של CNN, "ומעולם לא ראיתי כדבר הזה". הוא נופף בטלפון הסלולרי שלו, שהתכסה בהודעות ייאוש מכל אנשי הנשיא. היה מדהים לראות את צוות הפרשנים של CNN, רובם דמוקרטים ושונאי טראמפ, מסכימים עם עמיתיהם הרפובליקאים, שמועמדותו של ביידן נמצאת על סף התמוטטות.

אני צופה בוויכוחים נשיאותיים בשידור חי הרבה יותר זמן מרוב קוראיי. בראשון צפיתי ב-1976, בין הנשיא ג'רלד פורד לג'ימי קרטר. לא החמצתי אף אחד מהם במרוצת 48 השנים הבאות. לא היה כדבר הזה. במרוצת השנים היו רגעים טובים ורגעים רעים, מועמדים מעדו ושגו, צופים ופרשנים חילקו ציונים והסכימו ולא הסכימו על תוצאות; אבל אף אחד מוויכוחי חצי המאה האחרונה לא השתווה למה שראינו הבוקר.

אני מסופק אם יש אפילו טעם לסייג. כמובן, יש עוד ארבעה חודשים עד הבחירות (בעצם פחות, מפני שההצבעה המוקדמת מתחילה בעשרות מדינות של ארה"ב שבועות רבים לפני יום ההצבעה הרשמי), ו"הכול עדיין יכול לקרות". אבל 90 הדקות של הוויכוח עומדות להיטבע במעמקי הזיכרון האמריקאי. הן יחולקו לדקות ולשניות, ויופצו יומם ולילה במדיה החברתית. מכאן ואילך, כל מסע הבחירות של טראמפ יוכל להתבסס על שידור חוזר של הדקה האיומה ההיא, בראשית הוויכוח, כאשר הנשיא התבלבל, איבד את חוט המחשבה שלו, וסיים משפט במלים המזעזעות, "אנחנו נביס את מדיקייר".

"מדיקייר" הוא תכנית הביטוח הממשלתית לקשישים, יהלום בכתרה של מדינת הרווחה האמריקאית. הנשיא כמובן לא התכוון להרוס את מדיקייר. הוא רצה כנראה להתפאר בהצלחתו להביס את הקורונה. אבל זה מה שיצא לו. טראמפ לא התקשה להאמין למזלו הטוב, והסתער מייד על מעידת הנשיא.

רגשות גואים של חמלה

מכאן ואילך ג'ו ביידן היה מוטל על הקרשים. אילו ויכוח כזה היה מוכרע באמצעות נוקאאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית. מאותה נקודה, במשך דקות ארוכות ומתישות, תומכי הנשיא, ואפילו אחדים ממתנגדיו, התבוננו בג'ו ביידן ברגשות גואים של חמלה. מה עושה האיש הזה על הבמה הזו בנקודה הקריטית הזו בהיסטוריה של ארצו ושל העולם?

פרשנים רפובליקאיים הקשו לאחר הוויכוח מדוע כל כך הרבה מאנשי הנשיא ומבכירי מפלגתו שיקרו או העמידו פנים שביידן כשיר לכהן ארבע שנים נוספות, או בעצם ארבעה חודשים נוספים. ומדוע, לכל הרוחות, אנשי ביידן הם שהציעו את הוויכוח ואת התאריך?

דונלד טראמפ גבר כמעט ללא קושי על ביידן. מה זאת אומרת "גבר"? הוא שלט בוויכוח ללא מצרים. הוא חבט מכל עבר, מעל החגורה ומתחתיה. הוא לעג לביידן פעם אחר פעם. הוא נראה טוב, בעזרת האיפור כמובן, ובעזרת השיער המלאכותי, אבל יתרונו הוויזואלי היה חד משמעי. קולו היה רם וצלול.

הויכוח המשודר בין ביידן וטראמפ, נוקאאוט בדקה החמישית / צילום: ap, Carolyn Kaster

ביידן היה בדיוק ההיפך. קריקטוריסט מן המפלגה היריבה היה מתקשה לצייר קריקטורה מחמיאה פחות מזו שהצטיירה על המסך. במשך חודשים ארוכים, חשבונות המדיה החברתית של הימין האמריקאי יצאו מגדרם, לפעמים עד כדי זיוף, לתאר את ביידן כזקן רפה, המתקשה לעמוד או ללכת, מתקשה לדבר, מתקשה לזכור, מתקשה לצרף מלים לכלל משפט מובן.

הגזמות מרושעות? אולי. חוץ מזה שהן התאמתו במלואן בשידור חי מאולפן CNN באטלנטה. המלים לעו בגרונו של ביידן; חלקים שלמים של דבריו היו בלתי מובנים, אם מפני שהיה קשה לעקוב אחריהם, אם מפני שהתחביר ובחירת המלים היו לקויים, אם מפני שקולו חזר וגווע עד לחישה צרודה. לנשיא יש בעיות הגייה ודיבור הנובעות מן הגמגום החריף של ילדותו. זה תמיד היה המצב. אבל קשה להיזכר אימתי זה היה ברור יותר. אל נכון זה היה צריך להיות ברור לאנשים שדיברו עם הנשיא יום יום, בלשכתו, בחדר המצב של הבית הלבן, במטוס חיל האויר מס' 1.

נראה שנקשר קשר של שתיקה, אם כי בשבועות האחרונים התחלנו לשמוע על סימנים גוברים של בעיות קוגניטיביות, למשל ברשימה בוול סטריט ג'רנל שפירסמנו כאן, בגלובס, לפני ארבעה שבועות. אבל אנשי הנשיא עמדו על זה שהוא מתפקד היטב, שהוא שולט בעניינים, שהוא רב אנרגיה.

כמו רייגן ב-1984? לא

היתכן שאת הנשיא פשוט פקד מזל רע, אולי תוצאה של עודף הכנה? כמובן, יתכן.

אני נזכר בוויכוח בין הנשיא רונלד רייגן לוולטר מונדייל, ב-1984. רייגן התמודד על כהונה שנייה בגיל 74. הוא היה זקן המתמודדים עד שהגיע ביידן. משקיפים הבחינו בהידרדרות קוגניטיבית אצל רייגן בשנים הקודמות. לימים התברר שאלה היו סימנים ראשונים, או אפילו מתקדמים יחסית, של אלצהיימר. מונדייל היה צעיר ממנו כמעט ב-20 שנה.

רייגן חזר והואשם שהוא אינו בקיא בפרטי מדיניות. מכיניו ומאמניו לקראת הוויכוח הרביצו בו כמויות עצומות של עובדות ושל סטטיסטיקה, כדי שיוכל להפיג את הרושם. הוא התבלבל, ופתאום התחוור לצופי הטלוויזיה (בעידן שלפני האינטרנט), כי רייגן זקן ונרפה, ומצבו של מונדייל בסקרים השתפר.

אבל רייגן היה פופולרי להפליא, הפופולרי ביותר מכל נשיאי המאה ה-20. המצב הכלכלי השתפר והלך בשנה שקדמה לבחירות. רייגן הצליח למחות את הרושם של זקנתו בוויכוח השני באמצעות חוש ההומור שלו. כאשר נשאל על זקנתו, הוא ענה, "אני אינני מתכוון לתאר את יריבי כצעיר ולא-מנוסה". מונדייל היה בן 56. הכול צחקו, כולל מונדייל, וזה היה הסוף. רייגן ניצח ב-49 מ-50 המדינות, עם הרוב הגדול ביותר בתולדות ארה"ב.

אולי זה יקרה לביידן? התשובה החד-משמעית הבוקר היא, לא, זה לא יקרה. אי אפשר להעלות על הדעת התאוששות לאחר ההשפלה האיומה הזו.

חורבן ודאי נגד חורבן אפשרי

מה אם כן עשוי לקרות? התחזית הקיצונית ביותר, הנשמעת עכשיו קיצונית פחות ממה שהייתה, היא שהמפלגה הדמוקרטית תחליף אותו. הוא אומנם ניצח ללא קושי בבחירות המקדימות של המפלגה, ויש לו די צירים כדי לקבל את מינויה למועמד לנשיאות בוועידתה, בשבוע הרביעי של אוגוסט. אבל אם הוא יפרוש, הוועידה תוכל למצוא לו מחליף או מחליפה.

מאז 1968, שום ועידה מפלגתית בארה"ב לא מינתה מועמד שלא ניצח בבחירות המקדימות. מצב עניינים כזה עלול להיות הרסני בשביל הדמוקרטים. אבל אפשר שיהיה עליהם לבחור בין חורבן ודאי עם ביידן לחורבן אפשרי בלעדיו.

הימים הבאים, אולי השעות הבאות, יתפתחו למרוץ מסחרר. הישארות ביידן לא תהיה כרוכה רק בוויתור דמוקרטי על הנשיאות, אלא היא עשויה להיות כרוכה בוויתור על עמדות כוח בכל רחבי המערכת הפוליטית לשנים רבות.

היא תבטיח את תבוסותיהם של מועמדים דמוקרטיים לעשרות כהונות אחרות: סנאטורים, צירי בית נבחרים, מושלי מדינות, בעלי כהונות בכירות בכל אחת מן המדינות. היא עלולה להשאיר את הדמוקרטים באופוזיציה במשך דור שלם.

כמובן, אם הנשיא ירקע ברגלו, ויעמוד על הישארותו, יהיה קשה מאוד להתנגד לו. בחירת מחליף תהיה מסובכת ביותר, ותעמיד את האגפים השונים של המפלגה זה נגד זה עד כדי קרע. אולי רק מן הטעם הזה הדמוקרטים יחליטו לנשוך את שפתיהם ולהסתכן בתבוסה מרה. אפשר להניח שהחדשות הפוליטיות מארה"ב ישתנו ויתפתחו בכיוונים דרמטיים דקה אחר דקה. כדאי לעקוב.

מדינה פלסטינית? טראמפ "יראה"

כמעט מביך להודות שמקץ אלף מלים לא נגענו כלל בתוכן הוויכוח, רק מפני שהתוכן מחוויר לעומת כל השאר.

בעניין ישראל והמלחמה בעזה, טראמפ ויתר על ההזדמנות לתקוף את הנשיא, או להביע תמיכה גורפת בישראל. הוא אומנם אמר שצריך להניח לישראל לסיים את המלחמה, אבל לא השמיע אף מלה אחת של ביקורת על עצירת תחמושת, למשל. הוא השיב במלים "אני אראה", כאשר נשאל על מדינה פלסטינית.

הוא אמר שביידן ניסה להפוך ל"פלסטיני", אבל הפלסטינים אינם אוהבים אותו, מפני שהוא "פלסטיני חלש". הוא אמר שהנשיא לא נקף אצבע נגד "מהומות פלסטיניות" בכל רחבי ארה"ב, אבל לא אמר מה הוא היה עושה. הוא אמר שאילו הוא היה בבית הלבן, איראן וחמאס לא היו מעיזות לפתוח במלחמה. ביידן לא הצליח להשיב מלחמה שערה בעניין הזה, או כמעט בשום עניין אחר.

איזה לילה, איזו דרמה.

עוד כתבות

לשכת ההוצאה לפועל / צילום: רשות האכיפה והגבייה

עלייה במספר התיקים בהוצאה לפועל: באיזו עיר מספר החייבים הוא הגבוה ביותר?

מנתוני רשות האכיפה והגבייה עולה כי בסוף שנת 2023 היו במערכת ההוצאה לפועל 562,996 חייבים - עלייה של 5% לעומת 2022 ● בת ים בולטת עם השיעור הגבוה ביותר של חייבים מבין הערים הגדולות ● אילו ערים נוספות ברשימה?

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

העתירה נגד מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13: מועצת העיתונות תבקש להצטרף

מועצת העיתונות תבקש להצטרף כידידת ביהמ"ש לעתירה שהגישו ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים בדרישה לבטל את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● נשיא המועצה, השופט בדימוס חנן מלצר: "מדובר בשאלה עקרונית שעלולה להשפיע על שוק התקשורת כולו ועל נשמת אפם של חופש הביטוי וחופש העיתונות"

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

18 חיילי צה"ל נפצעו מנפילת כטב"ם, אחד מהם במצב קשה

הפלסטינים מדווחים שצה"ל תקף מהאוויר "ב-3 פצצות" במחנה פליטים נור א-שמס, וכי מדובר בניסיון חיסול • כוחות צה"ל בלחימה ממושכת במרכז הרצועה, רפיח וסג'עייה • שתי סגירות מעגל מהירות: חיל האוויר תקף חוליות מחבלים ששהו במבנים צבאיים של חיזבאללה • עדכונים שוטפים

הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק

צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

דירת גג עם שני מפלסים בשכונת רביבים בפרויקט "טופ דן" נמכרה לאחר זמן רב על המדף ובמחיר השוק, 6 מיליון שקל ● מדובר בדירה 5 חדרים הזקוקה לשיפוץ ● שכונת רביבים מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע

ג'ו ביידן נואם בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, למחרת העימות מול טראמפ / צילום: ap, Matt Kelley

כל כך ברור שביידן חייב ללכת, וכל כך לא בטוח שהוא אומנם ילך

ממדי התרסקותו היו גלויים לכל עין. אבל מפיקי מופע־האימים שלו הריצו כמה מילים שנונות על הטלפרומפטר שלו למחרת והקימו אותו לתחיה ● "הוא אנוכי. הוא מעמיד את עצמו לפני ארצנו… יהירותו מעוררת חימה… הוא עושה את זה למען עצמו", נכתב ב"ניו יורק טיימס"

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

פרויקט התחדשות עירונית ברחוב בלוך בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

מעל 10 אלף יח"ד בחמש שנים: איזו עיר היא שיאנית ההתחדשות העירונית?

בדיקת הלמ"ס מעלה, כי תל אביב וערי המרכז מובילות בהתחלות בנייה בהתחדשות עירונית, ואילו בצפון ובדרום אין כמעט פרויקטים ● הממצאים מחזקים את הביקורת הרבה שקיימת כיום על ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 בישראל, שאינה מגיעה כמעט לפריפריה

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

יראו סוף סוף את הכסף? מכירת הקופות המסלוליות של סלייס יוצאת לדרך

בעקבות אישור בית המשפט המחוזי, הודיע המנהל המורשה בסלייס, רו"ח אפי סנדרוב, כי הוא יוצא בהליך למכירת ארבע קופות מסלוליות ● סנדרוב: "מדובר בצעד שנועד להבטיח לכ-90% מלקוחות סלייס חזרה לפעילות סדירה תחת גוף מנהל מקצועי"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בנעילה בת"א; אלקטריאון טיפסה בכ-12%, ריטיילורס צללה בכ-10%

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.4%, ת"א 90 מוסיף לערכו 0.2% ● בסיכום חודש יוני מדד ת"א 35 נחלש כ-2% ובסיכום חצי שנתי עלה בכ-6% ● ה-S&P 500 עלה ב-15%, העלייה הגבוהה ביותר במחצית ראשונה של שנת בחירות מאז 1976 ● בשבוע הקרוב, ייערכו בחירות בבריטניה ולפרלמנט בצרפת ● במזרחי טפחות מעריכים שבנק ישראל יפחית את הריבית באוגוסט

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נבחר המנכ"ל הבא לבנק הפועלים: ידין ענתבי

ענתבי נחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת הבנקאית בארץ, והוא מכהן כיום כמשנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק הפועלים

סניף של נייקי / צילום: Reuters, JONATHAN CHERRY

נייקי מחקה 27 מיליארד דולר ביום אחד. והמשבר מגיע גם לאימפריה של הראל ויזל

מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם צנחה ב־20% ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה ● הירידות החדות הגיעו גם למניות פוקס והחברה הבת ריטיילורס, זכיינית נייקי בישראל ובמדינות נוספות ● בזמן שנייקי מכירה בחולשתן של חנויות המותג, הראל ויזל מתכנן עשרות סניפים חדשים

אל''מ במיל' שי קרמונה / צילום: דוברות מתפ''ש

המנכ"ל שמשרת במילואים מאוקטובר כותב מהשטח: "הדיסוננס ענק"

שי קרמונה, מנכ"ל זכיינית KFC ישראל, משרת מאז אוקטובר במילואים כנציג מפקדת התיאום והקישור לעזה ● בטור מיוחד לגלובס הוא משתף באתגרים ובקשיים, ומסביר מה גורם לו להמשיך ● ישראל מתגייסת

סיכום מחצית בשוק המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

מי שהשקיע במניה הישראלית הזו שילש את כספו מתחילת השנה

המחצית הראשונה של 2024 האירה פנים למדדי הדגל בוול סטריט בעוד שבבורסה המקומית התמונה פחות זוהרת ● אילו מניות ישראליות כיכבו בוול סטריט, איזו מניה אכזבה במדד ת"א 125 ומה היה התחום הלוהט בשוק המניות?

ג'ו ביידן בכנס של ארגון NAACP / צילום: ap, Paul Sancya

הבכירים שאולי יתחרו על כתרו של ג'ו ביידן

ברשימה המצטיירת של טוענים פוטנציאליים לכתרו הנשמט של ביידן מופיעים בעיקר מושלי מדינות ● מפתיע לראות את חסרונם של סנאטורים, לפחות בין השמות המוזכרים ביותר

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי, ומה טווח המחירים בשוק

עבודה של איה חיה אלטמן, המוצגת בביתן מכללת ספיר מטעם אום קולטור

על יריד צבע טרי שיצר שוק לאמנים מבטיחים והצית ויכוח בעולם האמנות

יריד האמנות השנתי "צבע טרי" ייערך בשבוע הבא בתל אביב ● היריד מאגד בתוכו את השמנא והסלתא של עולם האמנות הישראלי וצבר פופולריות בקרב סוחרי אמנות, אך לאורך השנים חטף ביקורת על התמסחרות ● השנה על רקע המלחמה תוקדש במה מיוחדת לתושבי העוטף

תמיר כהן, מנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'

תמיר כהן מתפטר מניהול שיכון ובינוי: ינסה לרכוש את השליטה בחברה

מנכ"ל שיכון ובינוי עוזב את החברה לאחר 6 שנים בתפקיד ● ברקע ההחלטה: כיפופי ידיים בינו לבין בעל השליטה נתי סיידוף ● בכוונת תמיר כהן לגבש קבוצת משקיעים שתנסה לרכוש את השליטה בחברה ●  מניית שיכון ובינוי נחתכה בכ-65% מאז רמות השיא לפני כשלוש שנים

דן עדיקא ויואב שטרן. הישראליות בוול סטריט / צילום: איל יצהר, ננו דיימנשיין, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מניית התקשורת שזינקה ב-56% ביום אחד: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בעלי המניות של ווקמי זומנו לאסיפה לאישור מכירתה לחברת SAP ● אקטליס קפצה בכ-56% בעקבות הזמנות מגרמניה ● וקרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון יוצאת נגד הנהלת ננו דיימנשן

גיוס הון / צילום: Shutterstock, Pushish Images

ענף ההייטק הישראלי מתאושש: רבעון ראשון זה שנתיים ללא ירידות בגיוסי הון

מבדיקה שערכו IVC ולאומיטק על נתוני הרבעון השני של 2024, עוד בטרם הוא הסתיים, עולה כי לאחר ירידה מתמשכת, נרשמה עלייה בהיקף המשקיעים הזרים שמבצעים השקעה ראשונה בחברת טכנולוגיה ישראלית ● חברות ההייטק הפרטיות גייסו ברבעון השני 2.9 מיליארד דולר, בדומה למספר החברות שגייסו ברבעון הראשון