מניית התקשורת שזינקה ב-56% ביום אחד: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • בעלי המניות של ווקמי זומנו לאסיפה לאישור מכירתה לחברת SAP • אקטליס קפצה בכ-56% בעקבות הזמנות מגרמניה • וקרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון יוצאת נגד הנהלת ננו דיימנשן

דן עדיקא ויואב שטרן. הישראליות בוול סטריט / צילום: איל יצהר, ננו דיימנשיין, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
דן עדיקא ויואב שטרן. הישראליות בוול סטריט / צילום: איל יצהר, ננו דיימנשיין, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שני ימי המסחר האחרונים של השבוע בוול סטריט התנהלו במגמה שלילית מתונה. במצטבר, בימים חמישי ושישי, מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 איבד 0.3% מערכו ומדד הדאו ג'ונס נסחר כמעט ללא שינוי.

המיליארדר דן לואב מצא דרך ליהנות מהעליות בבינה המלאכותית בלי להשקיע באנבידיה 
הם פרשו מהרווארד וגייסו 120 מיליון דולר כדי להתחרות באנבידיה 

אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

בעלי המניות של ווקמי זומנו לאסיפה לאישור עסקת SAP

חברת התוכנה ווקמי  מזמנת אסיפת בעלי מניות לאישור מכירתה לחברת SAP. האסיפה תתכנס ב-7 באוגוסט במשרדי החברה בתל אביב, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר את העסקה, במסגרתה SAP תשלם סכום של 14 דולר במזומן עבור כל מניית ווקמי, ובסך הכול כ-1.5 מיליארד דולר. שתי החברות דיווחו על העסקה מוקדם יותר החודש.

ווקמי, בניהולו של המייסד המשותף דן עדיקא, פיתחה פלטפורמה מבוססת AI ש"יושבת" בתוך הארגון ומזהה איפה ישנם קשיים בשימוש בתוכנות ארגוניות מורכבות, ובמקרים אלה מציעה למשתמש אוטומציה או הסברים כך שרצף העבודה לא ייפגע. בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרנות הון סיכון, ביניהן ג'מיני ישראל, והמנכ"ל עדיקא שמחזיק ב-3.8% מהמניות (ששווין בעסקה כ-50.6 מיליון דולר).

ווקמי הונפקה לראשונה בנאסד"ק בשנת שיא ההנפקות 2021, לפי שווי גבוה מהשווי במכירה ל-SAP - כ-2.6 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה ב-2011, מעסיקה כ-1,000 עובדים, מעל 400 מהם בישראל.

מניית אקטליס קפצה בעקבות הזמנות מגרמניה

מניית אקטליס  (Actelis Networks) בלטה במסחר ביום שישי כשקפצה ב-56.1% במחזור מסחר הגבוה פי 16 מהממוצע במניה. אקלטיס סיימה את שבוע המסחר במחיר מניה של 2.31 דולר המשקף לה שווי שוק של 11.6 מיליון דולר.

החברה, בניהולו של טוביה ברלב, היא ספקית של פתרונות רשת שמיועדים לאפשר תקשורת מהירה, בטוחה ויעילה עבור יישומי האינטרנט של הדברים. היא משתמשת בתשתיות הקיימות ומשדרגת אותן בטכנולוגיה משלה כך שלדבריה נוצרת לבסוף רשת היברידית שמספקת קישור מהיר ואמין.

הזינוק ביום שישי הגיע בעקבות הודעה על קבלת הזמנה ראשונה כחלק מפרויקט גדול לאספקה של תשתיות מוניציפליות לעיר בגרמניה. החברה המקומית שמספקת את התשתיות תשתמש בפתרונות של אקטליס שיאפשרו לדבריה הטמעה מיידית והגנה מפני התקפות סייבר שעלולות לשבש את צריכת הגז והמים באותה עיר.

לדברי ברלב, "אנחנו גאים להמשיך להטמיע את המערכות שלנו ולהפוך ערים לחכמות יותר, מצוידות טוב יותר ובטוחות יותר".

אקטליס הונפקה בבורסה המשנית של נאסד"ק לפני שנתיים, לפי שווי של 70 מיליון דולר כך שהיא נסחרת מתחת למחיר ההנפקה. עם זאת, רק לפני מספר שבועות המניה הגיעה לשפל של כל הזמנים כשנסחרה בכ-44 סנט ומאז היא קפצה ב-430%, בעיקר על רקע הזמנות מבסיסים של צבא ארה"ב והזמנות נוספות עליהן הודיעה.

מרצ'ינסון יוצאת שוב נגד הנהלת ננו דיימנשן

קרן ההשקעות הקנדית Murchinson יוצאת שוב נגד הנהלתה של חברת הדפסות התלת ממד ננו דיימנשן . הקרן דיווחה בסוף השבוע שהיא מחזיקה 7.1% ממניות ננו דיימנשן, ללא שינוי מהדיווח הקודם מסוף השנה שעברה, ופרסמה מכתב פתוח לבעלי המניות. בין היתר, הקרן טוענת שלאחרונה נרשמה עלייה במניית דסקטופ מטאל האמריקאית, חברה מהתחום (שבעבר הייתה אמורה להתמזג עם סטרטסיס הישראלית אך העסקה לא יצאה אל הפועל) - מה שמוביל את מרצ'ינסון להאמין שייתכן שננו דיימנשן במגעים לעסקה איתה.

מרצ'ינסון טוענת שדירקטוריון ננו דיימנשן יצא לטיול מפואר באלסקה במימון החברה, כשלטענתם מדובר בניסיון של המנכ"ל יואב שטרן "לקנות את נאמנות הדירקטורים לתמוך ביוזמות שלו".

נזכיר שמרצ'ינסון ניסתה בעבר להשתלט על ננו דיימנשן ופעלה להחליף בה דירקטורים. ננו דיימנשן מצידה ניסתה להשתלט על סטרטסיס, שביקשה להתמזג עם דסקטופ מטאל אולם אף אחד מהמהלכים לא צלח. ננו דיימנשן נסחרת בשווי 482 מיליון דולר בנאסד"ק, אחרי ירידה של 8.3% במניה מתחילת השנה.