פינוי-בינוי באילת: אאורה נבחרה להקים 700 דירות

במסגרת הפרויקט ייהרסו 128 דירות ישנות במתחם צופית באילת, ובמקומן יוקמו 700 דירות חדשות, שטחי מסחר ומבני ציבור, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת למתחם • בין היתר יקבלו הדיירים מענק בסך 30 אלף שקל לכל דירה

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials
אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

חברת אאורה נבחרה לבצע פרויקט פינוי-בינוי באילת במתחם צופית, במסגרתו ייהרסו 128 דירות ישנות קיימות, ובמקומן יוקמו 700 דירות חדשות, שטחי מסחר ומבני ציבור, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת למתחם (תב"ע). את מכרז הדיירים ניהל עו"ד דן הלפרט. 

מעל 10 אלף יחידות דיור בחמש שנים: איזו עיר היא שיאנית ההתחדשות העירונית?
בית המשפט צפוי לשחרר את הפלונטר שמנע הקמת אלפי דירות בשדה דב
צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

הפרויקט ממוקם ברחובות איילות, 71-73 יסעור 1 ושלדג 1,3 בשכונת צופית עלית, וכולל הריסת חמישה בניינים הכוללים את הדירות הישנות והקמת שני מגדלים ו-8 מבנים בבנייה מרקמית עם כ-700 יחידות דיור, שטחי מסחר ושטחי ציבור (בכפוף לאישור תוכנית).

אאורה ציינה בדיווח כי עם בחירתה על-ידי הדיירים, היא תנהל משא-ומתן להגיע להסכם מלא, ולאחריו תחתים את הדיירים הוותיקים על הסכם פינוי-בינוי. במקביל דווח כי בכוונת החברה לקדם תוכנית מפורטת לפרויקט.

מענק כספי ותוספת לכל דירה

מכרז היזמים נוהל על-ידי משרד עו"ד דן הלפרט, שמסר: "מדובר במתחם נוסף המיוצג על-ידי משרדנו באילת. מיד עם בחירתנו על-ידי בעלי הדירות, קיימנו כנס התנעה באילת לגיבוש הבעלים ולבחירת נציגות. במהלך שלושת החודשים האחרונים קיימנו מכרז יזמים רציני ואיכותי בין מספר חברות מהמובילות בתחום ההתחדשות העירונית.

"קיימנו תחרות אמיתית ומאתגרת בין היזמים על-מנת להשיא את התמורות לבעלי הדירות, ובעקבות כך זכו בעלי הדירות לתוספת של 20 מ"ר לשטח הדירה ו-12 מ"ר מרפסת שמש, עלייה בקומות, חניה ומחסן, וכמובן ממ"ד בכל דירה ומפרט טכני עשיר ויוקרתי. דאגנו לבעלי הדירות גם למימון קרן תחזוקה ל10 שנים, השתתפות ברווחים עתידיים ואפילו מענק כספי בסך 30 אלף שקל לכל דירה". 

עוד נמסר כי הפרויקט צפוי לכלול דירות בנות 3-4-5 חדרים ודירות פנטהאוז, כשמחיר דירת 4 חדרים צפוי להתחיל ב- 2.3 מיליון שקל, והיקף המכירות בפרויקט צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליארד שקל. 

יוסי אברהמי לא השתתף במכרז

אחד היזמים הנודעים והבולטים באילת הוא יוסי אברהמי, שדחה לאחרונה את ההנפקה בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה תכננה לגייס 200 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל. החברה שפעילה בעיר לא ניגשה למכרז הדיירים וגם לא למתחמים אחרים בתחום ההתחדשות העירונית בעיר.

כשנשאל על כך, מקבוצת יוסי אברהמי נמסר כי "בתור חברה יזמית שלה פעילות ענפה בעיר אילת, קבוצת יוסי אברהמי בוחנת כל העת הזדמנויות עסקיות חדשות בעיר. באשר למכרזי הפינוי-בינוי - כדי שתהיה בהם היתכנות כלכלית ליזמים בעיר, נדרשים מכפילים גבוהים של כמות הדירות הנכנסת מול היוצאת, אך המכפילים במכרזים שפורסמו לא מאפשרים כדאיות כלכלית, ולכן בחרנו שלא להתמודד".