תמיר כהן מתפטר מניהול שיכון ובינוי: ינסה לרכוש את השליטה בחברה

מנכ"ל שיכון ובינוי עוזב את החברה לאחר 6 שנים בתפקיד • ברקע ההחלטה: כיפופי ידיים בינו לבין בעל השליטה נתי סיידוף • בכוונת תמיר כהן לגבש קבוצת משקיעים שתנסה לרכוש את השליטה בחברה •  מניית שיכון ובינוי נחתכה בכ-65% מאז רמות השיא לפני כשלוש שנים

תמיר כהן, מנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'
תמיר כהן, מנכ''ל שיכון ובינוי / צילום: סיון פרג'

דרמה בשיכון ובינוי . בשעה זו התכנס דירקטוריון חברת התשתיות והבנייה למגורים לישיבה דרמטית, כאשר בפתחה כבר ידעו בצמרת כי התקבלה החלטה משמעותית של המנכ"ל תמיר כהן. דקות לפני כינוס הישיבה הגיש כהן מכתב התפטרות מתפקידו לאחר כיפופי ידיים בינו לבין בעל השליטה נתי סיידוף. בכוונת כהן לגבש קבוצת משקיעים שתנסה לרכוש את השליטה בשיכון ובינוי, מידי בעל הבית.

הדבר קורה לאחר שבשבוע שעבר סיידוף מינה עצמו לתפקיד דירקטור בחברה, כאשר לפי ההערכות זהו צעד ראשון לפני שהוא הופך ליו"ר החברה, בכדי להתערב באופן שוטף יותר בניהולה ולהגביר את השפעתו.

"ברצוני להודיעכם כי החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל החברה", ציין תמיר כהן במכתב לעובדי שיכון וביונוי. לדבריו, ההחלטה התקבלה "לאחר שש שנות פעילות שבהן שיפרנו לאין ערוך את מצבה הכספי של החברה, קידמנו פרוייקטים רבים, ורכשנו פעילויות משמעותיות לחברה."

כהן הסביר כי "לאחרונה נוצרו נסיבות מיוחדות ולפיהן אני מתרשם כי יש ביכולתי, יחד עם משקיעים אחרים, לרכוש חלק או את כל מניות השליטה בחברה אשר אני מאמין ביכולתה לצמוח באופן משמעותי. יחד עם זאת, העובדה כי בעל השליטה החליט להיות מעורב יותר בניהול החברה הובילה אותי למסקנה כי נכון וראוי בשלב זה יהיה שאקדם את המהלך כשאני מחוץ לחברה."

מניית שיכון ובינוי נחתכה בכ-65% מאז רמות השיא לפני כשלוש שנים, בחודש מאי 2021. החברה התמנפה ולקחה על עצמה פרוייקטים מגוונים, בהם רכישת מגרש ענק ב"שדה דב" להקמת מתחם דיור להשכרה. בעל השליטה בחברה נתי סיידוף, שרכש את השליטה מידי שרי אריסון בחודש יוני 2018, התבטא בחריפות בכלי התקשורת לאחרונה בין היתר בנוגע להחלטה לכניסה למכרז ב"שדה דב". ביצועי המניה שהלכה ונפלה, בשל המינוף העצום של החברה שהלך וחנק אותה עם עליית הריבית בעולם בשנתיים האחרונות, היו בין הגורמים שהובילו אותו לדחוף את השינוי ולדחוק את כהן אל מחוץ לחברה.