יראו את הכסף? מכירת הקופות המסלוליות של סלייס יוצאת לדרך

בעקבות אישור בית המשפט המחוזי, הודיע המנהל המורשה בסלייס, רו"ח אפי סנדרוב, כי הוא יוצא בהליך למכירת ארבע קופות מסלוליות • סנדרוב: "מדובר בצעד שנועד להבטיח לכ-90% מלקוחות סלייס חזרה לפעילות סדירה תחת גוף מנהל מקצועי"

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל
רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

כשבוע לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את מכירת הקופות המסלוליות (המסורתיות) בסלייס, יוצא הליך המכירה לדרך. המנהל המורשה בסלייס, רו"ח אפי סנדרוב, הודיע היום (א') כי הוא יוצא בהליך למכירת ארבע קופות מסלוליות: קופת גמל לחיסכון, קופת גמל להשקעה, קופת גמל להשקעה "חיסכון לכל ילד" וקרן השתלמות.

מדובר בקופות שבהן מופקדים כספים ונכסים בסך כולל של 1.2 מיליארד שקל השייכים ל-95 אלף עמיתי סלייס. בנוסף, מוצעת למכירה גם פעילותן של שתי קופות גמל בניהול אישי (IRA), של "קרנות לבנות" שבהן מופקדים 600 אלף שקל.

יתר כספי הלקוחות של סלייס ימשיכו להיות מוקפאים ולהיות מנוהלים בידי המנהל המורשה וצוותו. מדובר בכספים שמצויים ברשות החברה ומנוהלים בידי המנהל המורשה, ושהעמיתים קיבלו לאחרונה גישה למידע האישי בעניינם. 

בדיקת גלובס | "איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה
"פרשת הבנק למסחר על סטרואידים": כשהכנסת גילתה על פרשת סלייס
לקופות סלייס הושבו רק 16 מיליון דולר מהכספים שהושקעו בקרנות חוץ 

מהודעת המנהל המורשה שהוגשה לבית המשפט עולה כי המעוניינים להשתתף בהליך המכירה יוכלו להגיש את הצעותיהם עד10 ביולי, אולם הובהר כי המועד האמור יוכל להשתנות בהחלטת המנהל המורשה. כן צוין כי "הפעילות המוצעת למכירה של החברה תימכר במצבה ובמקומה המשפטי והפיזי כפי שהוא", וכי "האחריות לבדיקתה, מכל בחינה שהיא, מוטלת על המשתתף בלבד, על חשבונו ובאחריותו. במסגרת בדיקה זו על המשתתף לבדוק את נכסי החברה, פעילותה העסקית והכלכלית, מצבה המשפטי ומצב זכויותיה, החוזים בהם הנ"ל קשורה, וכל נתון אחר שהמשתתף סבור כי עליו לבדוק על-מנת להגיש את הצעתו".

כן הובהר כי המכירה "אינה בגדר מכרז ואינה כפופה לדיני המכרזים". עוד הובהר כי ההצעה אינה "הצעה לציבור לרכוש נייר ערך" כמשמעות הדבר בחוק ניירות ערך. 

רו"ח סנדרוב מסר כי "יציאה להליך מכירת הקופות המסלוליות ושתי קופות גמל בניהול אישי, היא צעד משמעותי מאוד שנועד להבטיח לכ-90% מלקוחות סלייס חזרה לפעילות סדירה תחת גוף מנהל מקצועי. עמלנו רבות בחודשים האחרונים על תיקון הליקויים שנמצאו בקופות אלה מתוך כוונה לצאת להליך מכירה יעיל. אנחנו נוקטים ונמשיך לנקוט את כל האמצעים האפשריים על-מנת לטפל בליקויים החמורים שנמצאו ביתר קופות הגמל בניהול אישי (IRA), וביחס ל'קרנות האדומות' שמהוות חלק מקופות אלה - לאתר את הנכסים ולקבל אותם לחשבונות שינוהלו בנאמנות בצורה מיטבית, והכול מתוך מחויבות עמוקה לשמירה על זכויות העמיתים".